קשה שלא לחבב את חיים שאבי, חבר המועצה הוותיק ביותר בהוד השרון, שכבר עשרים שנה הטביע את חותמו בכל פינה ועיר, החל מתחום הספורט והחינוך, וכלה ברווחה ומסורת. שאבי נולד בשכונת גיל עמל, וכבר מגיל צעיר דבק בו החיידק הפוליטי. "התחלתי את הדרך שלי מפעילות בתחום הספורט וחיזוק השכונות", נזכר שאבי השבוע, "הייתי מאוד פעיל בתחום החינוך, גם כסגן ראש העיר הממונה על מוסדות חינוך ("אלומה", דהיום א.א). לא רבים יודעים את תחום פעילותי, ומה שעשיתי בעיר. הטבעתי את חותמי בעיר הזו לשנים ארוכות, הפירות של העצים שנטעתי בעיר לפני עשרים שנה, נותנים את פירותיהם היום.
2 צפייה בגלריה
חיים שאבי
חיים שאבי
חיים שאבי
(צילום: פרטי)
"אני לא חושב שאנשים יודעים למשל שאני הקמתי את מחלקת הנוער יחד עם חברי גיא צוקרמן, אגב, שאני אומר הקמתי את מחלקת הנוער, זה אומר שלפני כן לא היה, זה ליצור יש מאיין, והיום המחלקה מאגדת בתוכה אלפים מילדי הוד השרון שנהנים מפעילותה העניפה.
"כמחזיק תיק הספורט הקמתי את ה"מאמנט" בהוד השרון יחד עם ברק לבנה, הקמתי את ענף ההתעמלות האומנותית בהוד השרון יחד עם מי שהיום מנהלת נבחרת ישראל נטשה אסימלוב, הקמתי את ענף הטניס בהוד השרון, בתקופתי הקמנו את מגרש הכדורגל הסינתטי בגני צבי ובבית ספר רעות. כל הדברים האלו שאני אומר שהקמתי, ואני לא אחד שמתרברב, זה אומר שאם אני לא הייתי הם לא היו קיימים היום, בטח לא באותה איכות ובאותה הכמות. אלו דברים שחתומים על שמי, מעולם לא ניסיתי לגזור עליהם קופון, אבל כולם יודעים שאני אחראי על הקמתם ועל שגשוגם.
"בנוסף, הקמתי את הבית הראשון בהוד השרון לחיילים בודדים יחד עם מיכל גבריאלי ואלי קליש. השארתי חותם בהוד השרון ואני מאוד גאה על כך, אבל גם אני יודע שעדיין נכונו לנו הרבה דברים לעשות, גם לי באופן אישי, יש הרבה גם מה לעשות גם בתחומים האלו שהזכרתי שעדיין לא הגיעו לשיא יכולותיהם, הן מבחינת התשתיות והתקצוב, וגם בתחומים אחרים בעיקר בתחום הרווחה והתרבות. אלו דברים שרק אדם עם ניסיון ו"קבלות" יכול לבצע, ואני הוכחתי בעבר שאני יכול לבצע אותם על הצד הטוב ביותר".

עליה מטאורית

חיים שאבי איש עסקים בתחום הבניה הפך במהרה כבר מצעירותו למטאור פוליטי שגיבש סביבו קבוצה מגובשת של חברים שרובם המכריע לא עזבו אותו לרגע כבר עשרות שנים, "תראה, הכח שלי זה האנשים שהולכים איתי לאורך כל הדרך ומאמינים בדרך שלי", ואכן המציאות מוכיחה זאת. פעם אחר פעם מצליח שאבי להפתיע את הפוליטיקאים בביצה המקומית כשנישא על גלי תמיכה ממקומות שאיש לא מצפה להם. כך, לדוגמה, נבחר לאחרונה במקום הראשון ל"חבר המועצה שתרצו להמשיך לראות בעשייה הציבורית" בסקר שערך פורום אביב בפייסבוק - מקום שעל פניו הוא לא הסביבה הטבעית שלו.

2 צפייה בגלריה
חיים שאבי
חיים שאבי
חיים שאבי
(צילום: פרטי)

אבל מעבר לסקרים, מספיק אם נביט בתוצאות הבחירות במהלך הקדנציות האחרונות כדי להבין שמדובר באיש ציבור שלא רק אומר אלא בעיקר עושה. בקדנציה הראשונה לכהונתו קיבל שאבי 1200 קולות, בקדנציה השניה הוא כבר הגיע ל-1600, הקדנציה השלישית הסתיימה עם 2,400 קולות ובקדנציה האחרונה הוא כבר הפתיע עם 3,160 קולות. לדברי שאבי מדובר בנתונים שמצביעים על "נאמנות לדרך שמוכיחה כי מדובר באיש ציבור שלא מאכזב את בוחריו. כולם יודעים שאצלי מילה זו מילה. ואם אני התחייבתי כעת לטפל בתחומים מגוונים שעומדים לפתחה של העיר האהובה שלנו ולתת על זה דגש, זה מה שיקרה בפועל".

איש של אנשים


במה תתמקד בעיקר במהלך הקדנציה הזו?
"החלטתי שהרשימה שלנו, בין יתר הדברים שהיא תעסוק בהם כמו בנושאי רווחה, מסורת ותרבות תתמקד בעיקר בשירות העירוני לתושב. אני איש של אנשים, איש ציבור צריך להיות קשוב לרחשי התושבים, אלו שהולכים איתי יודעים שהם יכולים להרים אליי טלפון בכל שעה ביממה ואני אהיה נכון לסייע להם. לפעמים לא כל דבר הוא אפשרי, אבל גם כשצריך לתת תשובה שלילית, צריך לתת מענה אנושי ומחבק ולנסות לבדוק אפיקים אחרים לסיוע ועזרה. להבין את המצוקות, להבין שישנן בעיות ולהשתדל כל הזמן לפעול כיצד ניתן לפתור אותן, זו המטרה היחידה שלשמה אנחנו כנבחרי ציבור נבחרים עבורה: לשרת את הציבור ולהיות שם עבורו.
המקום השני שלי, איש העסקים מאיר טל, הוא זה שיהיה אמון לטפל בנושאים רבים בתחום הדת, העסקים ובתחום הרווחה והתרבות היהודית. אני גם מאמין באמונה שלמה, שכל ראש עיר שייבחר יפעל איתנו בשיתוף פעולה כדי לקדם את הנושאים החשובים לנו, זה כמובן תלוי גם בכוח שנקבל למועצה, ככל שיהיו יותר מנדטים כך כוחנו יגבר.
"רוב ראשי ארגוני החסד הגדולים ביותר בעיר כמו "עמותת קראתי בכל לב" (עמותה שבכל שבוע מחלקת ל-270 משפחות בהוד השרון סלי מזון וסיוע כלכלי) התאגדו סביב הרשימה שלנו. היו"ר של הארגון, רפאל אברהם, הוא מקום שלישי ברשימה וגיא אברהמי, גם הוא מראשי העמותה נמצא מקום חמישי ברשימה עם הפעיל החברתי שלנו בן סלומון, שגם הוא מראשי העמותה, האמת צריכה להאמר, אנחנו הרשימה היחידה שתהיה הכתובת היחידה למען ציבור רב וקהילות רבות בעיר, שיש לה גם ניסיון מוניצפלי עשיר, שבאה עם הרבה מאוד לב ומתוך הציבור ותפעל למענו"
כך או כך שאבי משוכנע שהפעם הוא יצליח עם רשימתו לקדם עניינים רבים בהוד השרון ולתת מענה נרחב לבעיות ולצרכים של הציבור הנמנה על הקהילות המגוונות בעיר: "זהו צו השעה, ובעיקר לא מדובר בהבטחות סרק, אלא בהתחייבות חד משמעית של אנשי עשיה שכבר הוכיחו מה הם יודעים לעשות".