אין אחד בהוד השרון שלא מכיר את יוסי עידן. בעל חברת התקנת מזגנים שהתפרסם בעיקר בזכות הזמרה. היום, אחרי שהוא התחזק כשהוא בגיל 60, עם 6 בנים ו-12 נכדים הוא סגר את העסק והחליט להתמקד בשליחות חדשה: ריצה לראשות עיריית הוד השרון.

2 צפייה בגלריה
יוסי עידן
יוסי עידן
יוסי עידן
(צילום: פרטי)

"אצלי, המודל הוא עזרא בנימיני, אנחנו כולנו מתגעגעים ליחס האנושי שהפגין", אומר עידן, "יש את זה היום פחות, אבל אני לא מדבר רעות על אף אחד, קיבלנו על עצמנו כולנו, למרות הזעם הרב, לא לדבר לשון הרע על אף אחד, גם לא על ראש העיר. הוא יהודי חשוב, ואסור לדבר עליו לשון הרע, גם אם אנחנו לא מרוצים מתפקודו. רק באהבה ידידות אחווה שלום ורעות נצליח. אחרת השליחות שלנו לא תהיה נקיה".
עוד בטרם התחזק והתקרב לדת בכל מאודו, עידן היה מסורתי: "גם כשהייתי בתעשיית הזמרה לא מכרתי את השבת שלי. תמיד סירבתי להופיע בשבת. בשנים האחרונות חלה התקרבות, הרבה בגלל רעייתי, שבחינוך נכון גידלה את הילדים שלנו לתפארת, וכמובן שראיתי את הדבר הזה וזה מאוד שימח אותי ובאופן טבעי גם אני נמשכתי אחרי זה".

2 צפייה בגלריה
יוסי עידן
יוסי עידן
יוסי עידן
(צילום: פרטי)

עידן איש חסד ממדרגה ראשונה, לרבים מאוד הוא סייע, אפילו בשעת הראיון עימו היינו בעיצומו של אירוע בו הוא טיפל ביהודי עולה חדש שאין לו איפה להתגורר, נתן לו כסף, העניק לו ביגוד ואוכל, ומתכוון לסדר לו מקום לינה קבוע: "אסור להתעלם מכל יהודי אם הוא בצרה".
כאמור, אחרי קריירה בתחום מיזוג האוויר והזמרה החליט עידן להתמודד לראשות העיר ורואה בזה שליחות. על תחילתו בעולם המוזיקה הוא מספר: "התחלתי להופיע במקהלות ובאירועים משפחתיים. עם הזמן שמעו עליי יותר ויותר אנשים והזמינו אותי לאירועים".
בצבא שירת עידן בפיקוד הנח"ל וסיים כחייל מצטיין בזכות היותו חלק בלתי נפרד מהווי הבסיס. "בתור טבח הייתי עושה שמח במטבח. הייתי שר והחיילים היו מלווים אותי בתיפוף. אפילו המפקדים היו נוהגים להצטרף אלינו". מדי פעם היה מתגנב לחדר החזרות של להקת המחנה ומצטרף לשירתם. "בתקופה ההיא המוזיקה המזרחית לא הייתה כל כך פופולרית ובגלל זה לא הסכימו שאופיע עם הלהקה, אבל כולם החמיאו לפוטנציאל שלי. כשהשתחרר מהצבא חיפש עידן מקצוע לחיים והתלהב מהתקנת מזגנים.
קראו גם:
מה הדבר הראשון שתעשה אם תבחר לראשות העיר?
"לחזק את הנושא של הדת ושיוויון הוגן לכל תושב שמאמין ורוצה ללמוד תורה או לנהל חיים מסורתיים. לחזק את בתי הכנסת והישיבות. את הכוללים הקטנים. דבר שני, לנסות לפתור את מצוקת הדיור של הזוגות הצעירים, ואני אומר לך שניתן לעשות הרבה בעניין. כמובן גם לדאוג לניקיון ותחזוקה של העיר. והכי חשוב, לתת יחס אישי לכל תושב ותושבת, כולנו יהודים, לכל אחד יש צרות, יחס אישי אמיתי כולל גם חיבוק והזדהות גם כשאי אפשר לעזור. חיוך ואכפתיות זו עזרה לא פחות חשובה".