"יש לקדם מודעות לטראומה בקרב רופאי השיניים בישראל, ובזכות כך להעניק טיפול רפואת שיניים תואם, למתמודדי טראומה", כך אומר ד"ר מעיין שחם, תושב הוד השרון ובעל קליניקה לפסיכותרפיה ברעננה.
2 צפייה בגלריה
טיפול שיניים למתמודדי טראומה
טיפול שיניים למתמודדי טראומה
טיפול שיניים למתמודדי טראומה
(צילום: שאטרסטוק)
ד"ר שחם, הוא רופא שיניים ועובד סוציאלי (מגמה קלינית), המטפל באמצעות פסיכותרפיה ובעל ידע וניסיון בטיפול בתחומי טראומה שונים ומורכבים.
בזכות הידע והניסיון שרכש, כמו גם נטילת חלק בפרסום של מאמרים רבים בחיבור בין רפואת שיניים ובריאות הנפש, הוא מקווה להצליח לקדם את תחום רפואת שיניים מודעת טראומה בישראל, ולצורך כך פתח בקמפיין מימון המונים.

2 צפייה בגלריה
ד"ר מעיין שחם
ד"ר מעיין שחם
ד"ר מעיין שחם
(צילום: פרטי)

"בזכות למעלה מעשור ברפואת שיניים, הבנתי כי מתמודדי טראומה זקוקים למענה ייחודי ותואם למצבם הנפשי", הוא אומר, "עד כה, אין בישראל תכנית מסודרת לרופאי שיניים בנושא רפואת שיניים מודעת טראומה. הצורך לקיים ולקדם תכנית שכזאת הוא חשוב מאוד, שכן חלק ניכר ממתמודדי טראומה נמנעים מטיפולי שיניים. בעקבות כך, בטחונם העצמי ובריאותם הפיזית והנפשית ממשיכים להיפגע".
מה מתוכנן בפרויקט?
"נוכל לבנות תכנית מסודרת לקידום רפואת שיניים מודעת טראומה, באמצעות הרצאות, סדנאות, חוברות מידע אלקטרוניות, וכלים חינוכיים נוספים. כמו כן, בזכות רופאים אשר יסיימו בהצלחה את התכנית וירכשו וידע ברפואת שיניים מודעת טראומה, המטרה בהמשך תהיה יצירת רשת מקצועית של רופאי ורופאות שיניים מודעי טראומה, למען הקהילה בישראל.
קראו גם:
"השאיפה היא הנגשה אקטיבית של הפרוייקט לקהל רופאי השיניים ולציבור הרחב, דרך פרסום ושימוש במדיות החברתיות השונות. סכום הגיוס ישמש בפועל לשם השקעת שעות בהכנת הרצאות, תשלום למרצים, כינוס סדנאות מכוונות בנושא, ופרסום במדיות חברתיות שונות".