בני המשפחה והחברים המומים וכואבים: אביתר לוי, תושב ראש העין בן 33, נהרג בשבת האחרונה במהלך בילוי עם חברים בכנרת אותה כל כך אהב, כאשר מעד מהסירה עליה שטו ונפגע מהמדחף שלה.
3 צפייה בגלריה
אביתר ז"ל (מימין), רונן אביו (משמאל) וחבר משותף
אביתר ז"ל (מימין), רונן אביו (משמאל) וחבר משותף
אביתר ז"ל (מימין), רונן אביו (משמאל) וחבר משותף
(צילום: באדיבות המשפחה)

המקרה התרחש לקראת השעה חמש אחר הצהריים, אז התקבל דיווח במוקד מגן דוד אדום על האירוע. רוני אבו שקארה, חובש במד"א, סיפר כי הפצוע היה מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה וסבל מחבלה רב מערכתית. למרבה הצער, מותו של אביתר נקבע במקום.
רונן, אביו של אביתר, סיפר היום ל-mynet: "אביתר יצא לשייט עם שלושה חברים. בשלב כלשהו הוא עמד בחלק האחורי של הסירה, אבל אז מי שהשיטה אותה נתנה גז והוא נפל ממנה. לפי מה שהבנתי, יתר הנוכחים צעקו שאביתר נפל ובמקום שהיא תגיע אליו בסיבוב היא נסעה לאחור, עלתה עליו והמדחף הרג אותו. הם ניסו לחלץ אותו ולא הצליחו, ומי שעשה את זה בסוף היו משמר החופים.
"אביתר ינק את האהבה למים ולשייט ממני. הייתה לי בעבר סירה בכנרת, היום לאחי יש וגם לידידה שלו. יש לו רישיון שייט והוא היה ילד אחראי וזהיר מאוד. לא היה דבר כזה אצלו לרדת למים בלי שמכבים את הסירה ולדאוג לכל אמצעי הבטיחות. אבל בגלל החוק שמאפשר לכל אחד לנהוג בסירה כל עוד יש עליה אדם עם רישיון, לפעמים אנשים עושים דברים שהם לא יודעים, ולכן חייבים לשנות אותו. זה כלי רצחני מאוד וחייבים לטפל בנושא הבטיחות במים. יש הרבה תאונות שלא שומעים עליהן בכלל".

3 צפייה בגלריה
אביתר לוי ז"ל
אביתר לוי ז"ל
אביתר לוי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה, מתוך פייסבוק)

רונן מספר על אביתר, בוגר תיכון בגין בעיר, שהיה "ילד שכולם אהבו אותו ומאז שנודע על האסון הבית שלנו היה מלא אנשים. הוא אהב לבלות, לטייל ולהיות במים עם חברים בין אם בים ובין אם על סירה. היה לו קשר רציני בתקופה האחרונה והם דיברו על חתונה. שמחנו שיש לו מישהי רצינית.
"במקום זה הקמנו אוהל אבלים. רק לאחרונה הוא עזר לאמא שלו להקים אוהל כזה בדיוק שבו הייתה מסיבת פורים שמחה, ודאג לכל דבר. לצערי הרב המוות דפק לנו בדלת. אתה לא מאמין מאיפה הגזירה הזו, ואתה שואל למה זה מגיע לנו? זה כואב מאוד. הוא היה ילד אחראי, יד ימינה של אימו, בבת עיניה ואני לא יודע איך היא תמשיך. אני מקווה שאלוהים יתן לנו את הכוחות להמשיך הלאה".
כפי שציין רונן, מותו של אביתר הותיר את חבריו ומכריו המומים וכואבים ורבים ספדו לו ברשתות החברתיות. "הייתי כותב ברוך דיין האמת אבל עוד לא באמת נתפס. תחייך גם משם, אהבת את החיים", כתב חברו נדב. "הלב נקרע, אביתר היה ילד מיוחד במינו, חבר אמיתי ואהוב שלי", הוסיף גיא יהוד.

3 צפייה בגלריה
כוחות ההצלה שהגיעו לזירת האירוע
כוחות ההצלה שהגיעו לזירת האירוע
כוחות ההצלה שהגיעו לזירת האירוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

קראו גם:

הוא הותיר אחריו הורים וחמישה אחים.
יהי זכרו ברוך.