2 צפייה בגלריה
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
סגן ראש עיריית הוד השרון, יגאל שמעון, שלח השבוע מכתב חריף ללואיס רוסו, יו"ר הוועד המקומי ברמות השבים הסמוכה, לאחר שנודע לו כי ביישוב, בו מתנהל מאבק על הקמת בית כנסת גדול, החליטו לכאורה להחריג את תושבי הוד השרון מקיום תפילות בחגים, עליות לתורה ושמחות בבית העם במקום.
"ההחלטה להחריג את השכנים שלכם, תושבי הוד השרון, ולהתבונן עליהם כאוכלוסייה מוקצית, היא החלטה משפילה ופוגעת", כתב שמעון לרוסו. "הוד השרון לא החריגה את תושבי רמות השבים, ההפך הוא הנכון. כאשר רמות השבים ביקשה להתחבר למערכת הביוב העירונית של הוד השרון, לא ראינו בזה כמעשה חריג ודאגנו לחיבור באופן מיידי. חלק מתושבי רמות השבים אף עובדים בהוד השרון ואף פעם לא הייתה אפליה".
2 צפייה בגלריה
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
צילום: יוגב עמרני
במכתבו מדגיש עוד שמעון וכתב: "כאשר תושבי רמות השבים מתפללים בבתי הכנסת בהוד השרון, לא חשבנו לרגע שזה חריג, וגם כאשר תושבי רמות השבים עוברים ברחובות הוד השרון ומשתמשים במתקנים העירוניים, מעולם לא ראינו בכם חריגים. במידה ולא תבטלו מיידית את החלטת הוועד, שמחריגה את תושבי הוד השרון, נשקול בשנית את השתלבות תושבי רמות השבים בכל המערכות העירוניות בהוד השרון, כמו כן את בקשתכם החדשה לחיבור רחוב התרנגול למערכת הביוב העירונית", ודרש מרוסו "לבטל את ההחלטה ההזויה".
בתגובה, שלח רוסו מכתב ליגאל שמעון, בו השיב לו וכתב: "צר לי שבחרת להסתמך על עובדות שאינן מדויקות. כפי שציינת במכתבך, קיימים בין הוד השרון ורמות השבים יחסי שכנות טובים מזה עשרות שנים. על אף שהוד השרון גדולה כמעט פי 40 מרמות השבים, תושביה נהנים מהשירותים והמתקנים הציבוריים של רמות השבים בכל התחומים. לגבי ההחלטות שהתקבלו על ידי הוועד המקומי, הדגשנו שבית הכנסת שבבית העם פתוח לכל מי שבא בשלום כדי להתפלל, ובוודאי לשכנינו הקרובים מהוד השרון.
יחד עם זאת, בית העם הוא האולם הציבורי היחיד בכפר ומשמש לאירועי תרבות, הרצאות, הקרנת סרטים, מסיבות, מגוון גדול של חוגים, אסיפות תושבים ועוד. חובה עלינו לאפשר לעשות בו את כלל השימושים לטובת ציבור תושבי רמות השבים, בהיעדר אלטרנטיבות אחרות. הנוהל שגובש על ידי הוועד, מטרתו להסדיר את השימוש בבית העם לטובת כלל תושבי רמות השבים. נשמח אם מערכת היחסים בין שני היישובים תתבסס על אמון הדדי ואנו סבורים, כי בנסיבות העניין, לא היה כל מקום לנקוט באיומים כלשהם, ודאי לא כאלה שלמיטב הבנתנו אינם עולים בקנה אחד עם הוראות הדין".
רוסו הציע ליגאל שמעון לקיים פגישה, "כדי ללבן את העניינים ולהרגיע את הרוחות". שמעון הביע נכונות לפגישה, כדי "להניח את הדברים על השולחן ולעשות סדר", ואמר: "אנו רוצים בשכנות טובה. אנו לא מחפשים לנתק את הקשרים - להפך. אנו מבקשים לספח את רמות השבים להוד השרון, כמו גם את כפר מל"ל. כבר לפני מספר חודשים פנינו למשרד הפנים וביקשנו לקבוע באופן מיידי את הגבולות החדשים. השבוע אשלח למשרד הפנים מכתב נוסף בנושא כדי לכנס את ועדת הגבולות העניין רמות השבים. לא ייתכן שבאמצע הוד השרון יהיו יישובים שאנו תלויים בחסדיהם".
לדברי חבר ב"וועד הפעולה לשמירה על צביון הכפר", "המאבק שאנחנו מנהלים כבר שנה הוא נגד הקהילה שמנסה להקים ברמות השבים מרכז דתי אזורי. החלטת הוועד נועדה להבטיח שזה לא יקרה".