לפני יומיים, נסע צ' תושב העיר על האופניים החשמליים שלו, מרחק של כעשר דקות מדירתו אל תחנת הרכבת נורדאו, נעל אותם שם, בסמוך לעמדת השומרים ונסע לעבודתו בתל אביב. כשהוא חזר האופניים לא היו שם.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
אבל צ' אינו היחיד. אולי בשל התקופה הקרובה כל כך ליום כיפור ובהלת קניית האופניים לפני החגים, תופעת גניבת האופניים מתחנות הרכבת הפכה למגפה של ממש והיא מתרחשת ממש מתחת לאפם של השומרים והמאבטחים.
"כשחזרתי מהעבודה סביב שש וחצי, שבע, עוד היה אור. ניגשתי למתקן אופניים, הם לא היו שם. לא היה מנעול שבור ולא כלום. זה מגוחך מאיפה שגנבו לי. עשרה מטרים מהשומרים, ממש מתחת לשלט של התחנה. שאלתי את השומרים אם הם ראו משהו והם אמרו שהם לא יודעים. שאלתי אם יש מצלמה שם ואמרו לי שלא".
לא היה להם עוד תובנות?
"הם הציעו שאדבר עם מנהל התחנה, אז הלכתי לדבר איתו. גם אותו שאלתי אם יש מצלמה. הוא אמר שלא, אבל שאם הייתה היה צריך להביא אישור משטרה כדי לקבל חומרים. שאלתי אותו על הגניבות והוא אמר שכן, שיש מכת גניבות מתחנות רכבת בכל הארץ והם יודעים מזה. אמר לי 'כן, זה קורה הרבה'. אם הם יודעים שיש מכת גניבות למה לא שומרים על הרכוש של הנוסעים? מסתבר שזה ידוע והמנהל תחנה לגמרי בסדר עם זה. הרי יש לרכבת בעיה עם זה שאנשים עולים עם האופניים. היא לא מעונינת בזה. מצד שני אנשים לא יכולים להשאיר בתחנה כי גונבים אותם. החברים שלי אמרו שהם לוקחים איתם את האופניים לרכבת בגלל זה".
אבל מצלמה בעצם לא מונעת גניבה?
"הגניבה נעשתה כל כך קרוב לשומרים ואני חושב לעצמי, מה אם זה היה מחבל? והם עוד אומרים שזה קורה כל הזמן. אז מה היכולת שלהם למנוע ארועי טרור אם זה קורה ממש לידם והם לא שמים לב? אתמול ברכבת הם חילקו צנצנות דבש קטנות. חבל שזה מה שהם עושים במקום להוציא חמשת אלפים שקל ולשים שם מצלמה. אופניים חשמליים זה דבר יקר וזה כל כך שימושי, אבל זה גורם לי להסיק שבפעם הבאה לא לסמוך עליהם ולקחת אותם איתי".
מרכבת ישראל טרם נמסרה תגובה.