זה כמעט שנה שהנוסעים בקו 575 של "אגד" בכפר סבא לאוניברסיטת תל אביב, סובלים מאי סדירות בנסיעות הקו, בשל איחורים וביטולים רבים. לטענתם גם פניות לחברה המפעילה אותו ולמשרד התחבורה, לא עזרו.
מדובר בקו אוטובוס ישיר, שלפי לוח הזמנים אמור לצאת ארבע פעמים בבוקר מכפר סבא לתל אביב, וחמש פעמים מהאוניברסיטה בחזרה לעיר בשעות קבועות, אך לפי עדויות הנוסעים בקו, זה לא קורה.
שרון, תושב הוד השרון המבצע מחקר בפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטה, נהג לעלות על הקו מכפר סבא כל יום בשעה תשע בבוקר. לדבריו, "אני כבר לא נוסע בו בבוקר, כי התייאשתי. האוטובוס אמור לצאת מכפר סבא בתשע בבוקר, אך פעמים רבות הוא נקלע לפקקים בדרך ולא מגיע או מתעכב. כמובן שהפקקים הם לא אשמת 'אגד', אבל שיוציאו אוטובוס אחר אם זה שאמור להגיע, מאחר. פעמים רבות נאלצתי למצוא פתרונות אחרים, כמו לנסוע בקו 149, שלא מגיע לאוניברסיטה, ואז אני נאלץ לעלות על אוטובוס נוסף. אף אחד לא לא מודיע על הביטול וב'אגד' עונים שזו 'תקלה'. גם בשעה 15:00, כאשר אני עומד מחוץ לאוניברסיטה ומחכה לקו, הוא לא מגיע. פעמים רבות, אחרי חצי שעה של המתנה, התייאשתי. הסיפור הזה חוזר על עצמו ואי אפשר לסמוך על קו האוטובוס שיגיע".
פנית ל"אגד" או למשרד התחבורה?
"כן. פניתי שוב ושוב ל'אגד' והציעו לי כפיצוי נסיעה חינם, אבל אני ממילא נוסע בחופשי-חודשי. במשרד התחבורה מצאו שאני צודק בתלונותיי ואמרו לי שקנסו את 'אגד' אבל זה לא עוזר לנו, אם אנחנו מאחרים לעבודה. פניתי לכל מי שאפשר לפנות וכבר אין טעם להתלונן. ל'אגד' יש זיכיון להפעלת הקו והיא בעליל לא עומדת בו".
"הפסדתי כבר לא מעט הרצאות בגלל האיחורים בקו" אומרת מור, סטודנטית לתואר ראשון מכפר סבא. "לפחות פעמיים בשבוע הקו לא יוצא בכלל. הוא מופיע על צג התחנה, אבל אז נעלם ולא מגיע. אם הייתי יודעת על הביטול מראש, לא הייתי מחכה אלא לוקחת קו אחר ואוטובוס נוסף, או נוסעת ברכבת. הקו הזה אמור להיות מהיר, ישיר ולהקל עלינו, אך בפועל קורה ההפך".
לדבריה, היא לא היחידה שמתלוננת. "סטודנטים התלוננו על המצב שנמשך כבר חודשים, אבל אף אחד לא עושה כלום. אני כבר מתביישת להגיד כל פעם באוניברסיטה שאיחרתי כי האוטובוס לא הגיע. במקרה הטוב הוא מאחר ב-25 דקות. הפיתוי לנסוע בו מאד גדול, כי שאר הקווים לא ישירים, אבל בפועל זה הימור".
מחברת "אגד" נמסר: "'אגד' לא מכירה את התלונות שהועלו והקו פועל כסדרו. ייתכן שהיו בשנה האחרונה תקלות כאלו ואחרות, בשל בעיות אוביקטיביות ובלתי צפויות. לנוכח הפנייה, תצא הנחייה לגורמי התנועה בחברה לבדוק את הדברים. אם יתחוור שאכן יש ממש בטענות, העניין יטופל באופן מיידי וללא דופי".
ממשרד התחבורה לא נמסרה תגובה עד סגירת הגיליון.