1 צפייה בגלריה
צילום: יריב כץ
צילום: יריב כץ
צילום: יריב כץ
האונס הקבוצתי המזעזע בקיץ האחרון (יולי) של נערה בת 16 הלוקה בשכלה על ידי נערים מהוד השרון והרצליה נגמר בעסקת טיעון שתמחק את סעיפי ההתעללות ומעשים מגונים בנערה. הפרקליטות מסרה, כי ההחלטה להגיע להסדר טיעון במסגרת גישור נבעה מהעובדה שנחסך מהנערה מתן עדות בבית המשפט, ושהנערים הודו במעשים החמורים שביצעו.
כזכור, פרקליטות מחוז ת"א הגישה באוגוסט לבית המשפט המחוזי כתבי אישום נגד ארבעה נערים, בני 15-17 מהוד השרון והרצליה, המואשמים באינוס, מעשה סדום, מעשים מגונים, התעללות בקטין, ניסיון אינוס ועבירות נוספות, בנערה בת 16.
על פי כתבי האישום שהגישה עו"ד שרון רגב, הנערה ואחד הנערים (15) ניהלו קשר במהלכו התאהבה בו הנערה. בתקופה זו נהגו השניים, יחד עם חבריו של הנער להיפגש במקומות שונים, בין היתר בחוף הים בהרצליה.
מכתב האישום עולה, כי בחודש יולי הגיעה הנערה יחד עם חברתה לחוף בהרצליה, שם נפגשו עם הנערים ונשארו ללון בחוף. למחרת, בשעות הבוקר, עת שחו בים, אמר לה הנער המואשם שהוא מעוניין לקיים איתה יחסי מין, אולם היא סירבה. הנער איים עליה כי אם לא תעשה זאת, הוא ינתק עמה קשר וישאיר אותה בים. בהמשך הוא קרא לחבר שלו (16), ואמר לנערה לגשת איתם לשירותים ואף איים עליה באלימות.
הנערה נענתה לדרישתם של השניים והלכה עמם לשירותי הנשים שבחוף, שם על פי כתב האישום אנסו אותה וביצעו בה מעשי סדום ומעשים מגונים. תוך כדי מעשיהם, הציצו חברתה של הנערה וחברו הנוסף של הנער אל תוך תא השירותים, צפו במתרחש וצחקקו. זאת עד ששני הנאשמים שהיו עם המתלוננת בתא הורו להם לעזוב. משסיימו השניים לבצע במתלוננת את זממם, הורו לה להתלבש ועזבו את תא השירותים כשהיא ערומה.
כתב האישום מגולל מקרה נוסף במהלכו בוצעו בנערה המתלוננת מעשים מגונים באוטובוס מהחוף להוד השרון.
עוד על פי כתב האישום, שבוע לאחר מכן הגיעה הנערה עם שתי חברות לאותו חוף, שם פגשו שניים מהנערים הנאשמים ושני חברים נוספים. בהמשך עזבו שתי החברות את הנערה לבדה.
אחד הנערים משך אותה לחוף, כך על פי כתב האישום, אנס אותה וביצע בה מעשים מגונים. מאוחר יותר ניסה אחד הנערים האחרים גם לאנוס את הנערה.
כמו כן, מואשם אחד הנאשמים בהדחה בחקירה, לאחר ששלח לאחד מחבריו הודעה ב"ווטסאפ", בה ביקש ממנו להעיד לטובתו ולומר כי יחסי המין עם הנערה המתלוננת היו בהסכמה.
באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, הגיע אחיו של אחד הנערים (17) לחוף בהרצליה, שם פגש במתלוננת, בחברתה ובנערים, והציע שיעזור לה להתמודד עם המצב ולקח מהנערים את הטלפונים שלהם. בהמשך אנס בן ה-17 את הנערה.
לפני כשבוע, הגיע נאשם נוסף לחוף בהרצליה, שם פגש בנערה ובנערים ואנס אותה לכאורה בסמוך לסוכת המציל, בזמן שנער אחר צופה במתרחש. מיד לאחר מכן, מגולל כתב האישום, ניגש נאשם אחר אל המתלוננת ואמר לה כי גם הוא מעונין לקיים עמה יחסי מין. הנערה סרבה, אך הנאשם אנס אותה מאחורי כסאות הים.
הנאשם בן ה-15, בו הייתה המתלוננת מאוהבת ונאשם נוסף נמצאים במעצר. 2 נאשמים בני 15 היו עצורים, אך שוחררו למעצר בית במהלך החקירה. יחד עם כתבי האישום, הגישה הפרקליטות בקשות למעצר עד תום ההליכים נגד 4 נאשמים נוספים.