1 צפייה בגלריה
תלמידי בית הספר רמות. במקום הראשון. צילום: באדיבות בית ספר רמות
תלמידי בית הספר רמות. במקום הראשון. צילום: באדיבות בית ספר רמות
תלמידי בית הספר רמות. במקום הראשון. צילום: באדיבות בית ספר רמות
והרי התוצאות: מפת החינוך שמדרגת את בתי הספר על סמך נתוני המיצ"ב מראה כי בית הספר רמות (נוה משה) הוא בית הספר המוביל בעיר. אחריו – תיכון הדרים. העיר מדורגת במקום ה-8 והמכובד בארץ עם ממוצע ציונים 79. הפרטים המלאים לפניכם.
אתר מדלן הציג השבוע את מפת החינוך של ישראל, מפה המורכבת ממדד מדלן לבתי הספר וליישובים, המבוסס על הישגי התלמידים במקצועות הליבה בבחינות המיצ"ב שנערכו בשנים האחרונות עד 2017, ועל תוצאות בחינות הבגרות במקצועות החובה שנערכו בשנת 2016. מדד מדלן ליישוב הוא ממוצע משוקלל של מדדי בתי הספר שנמצאים באותה עיר, לפי מספר התלמידים בכל בית ספר.
בית הספר החרדי נוה משה רשב"י (היום: בית הספר המסורתי "רמות") נמצא בראש הרשימה עם ציון 100 בבחינות מיצ"ב שנערכו לתלמידי כיתות ה' בשנת 2015. תיכון הדרים הוא התיכון המוביל בהוד השרון עם ציון של 96, ציון המעודכן לבחינות הבגרות שנת 2016. ההישגים של התלמידים גבוהים במיוחד, ציוני 100 בממוצע במקצועות מתמטיקה אנגלית ועברית, ו-90 בספרות תנ"ך והיסטוריה. המדד בודק גם את רמת שביעות הרצון של התלמידים והמורים מבית הספר וכן את רמת האלימות. 80% מהתלמידים דיווחו שטוב להם בבית הספר, 6% מהתלמידים דיווחו על מקרי אלימות בבית הספר בחודש הבחינה, 29% מהמורים דיווחו על שחיקה מהעבודה.
בית הספר האנתרופוסופי תמר סוגר את הרשימה עם ציון נמוך במיוחד, 10, לבחינת מיצ"ב שנערכה בשנת 2015 לתלמידי כיתות ה'. יחד עם זאת 76% מהתלמידים דיווחו שטוב להם בבית הספר
אחרי תיכון הדרים נמצאת חטיבת השחר עם ציון של 92, לאחר מכן בסדר יורד: בית הספר יגאל אלון (90), ממלכתי א (90), תל"י (89), תיכון אילן רמון (88), לפיד (87), בית הספר הירוק (83), יצחק רבין (83), המגן (83), חט"ב עתידים (82), חט"ב ראשונים (70), נוה נאמן (67), תיכון מוסינזון (67) בית ספר רעות (67), הדמוקרטי (55), ממ"ד שילה (27) וכאמור בית הספר האנתרופוסופי תמר (10). יש לציין שיש בית ספר נוספים בהוד השרון בהם לא נעשו בחינות מהסוג הזה ולכן הן לא קיבלו ציונים ממדד מדלן.
מדד מדלן להישגי כלל התלמידים בהוד השרון לבחינות ולבגרויות של שנת 2016 הוא 79, כאשר הממוצע הארצי הוא 55. עם זאת מדובר בירידה קלה בממוצע הציונים של תלמידי העיר, בשנת 2015 עמד המדד על 80.
מתמטיקה זה הצד החזק של התלמידים ההוד שרונים. ממוצע הציונים במבחני הבגרות במתמטיקה הוא 90. אנגלית – 89, הבעה עברית 82, תנ"ך -78, ספרות – 73, אזרחות -80, היסטוריה – 70.
יו"ר הנהגת ההורים של בית הספר רמות, שהיא גם ממייסדות בית הספר ומועמדת לראשות העיר כפר סבא, מירית שקד-ברק מסרה בתגובה: "ביה"ס רמות הוא בית ספר מסורתי- קהילתי המשלב בין דתיים וחילוניים בהרמוניה יוצאת דופן. בית הספר רמות הוא קודם כל משפחה. זה הוא בית עבורנו ועבור ילדנו עם חינוך מעולה למצויונות ערכית ולימודית. הילדים נהנים לקום בבוקר וללכת לבית הספר, שיטת הלימוד היא חווייתית והצוות מעניק יחס אישי לכל תלמיד ותלמידה. כאשר מעניקים לילדים רווחה נפשית, סביבת לימודים תומכת ונעימה, מסקרנת וחוויתית, אז מגיעה המצויינות הלימודית, באופן טבעי.
תודה רבה לראש העיר חי אדיב , לחבר המועצה אופיר טואיל וראש מחלקת החינוך הדתי, אילן שרעבי אשר מלווים את בית ספרנו ומאפשרים לו לצמוח ולפרוח. כל הכבוד למנהלת בית הספר, דבורה פוזן, לצוות המורים והמורות, לתלמידים המעולים וכמובן להורים ולמשפחות שהן הלב הפועם של בית הספר ואשר בזכותן הוא הוקם".