מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
האם אפליקציית האימה "מומו" היא הסיבה לכך שמצא רוי פאר (מעוז) ז"ל, את מותו בנפילה מהקומה ה-12? במיינט קריות מספרים כי אחת ההשערות היא שהילד בן ה-11 הושפע ממשחק חדש המעודד אתגרי אומץ. מומו הוא דמות מפחידה המבוססת על פסל של אמן הכוללת פנים מעוותים של אדם עם עיניים גדולות וגוף ציפור. ילדים ובני נוער נחשפים לדמות בסרטונים, שמזמינה אותם ליצור קשר עם מספר טלפון מסוים. לאחר מכן נשלחים לילדים לווטצאפ משימות 'אתגרי אומץ', בהם הם נדרשים לעשות פעולות שלעיתים מסכנות את חייהם. הטענה הינה כי מי שמסרב להשתתף באתגרים מקבל איומים ומסרים מפחידים. במשטרה סבורים כי בפלאפון של רוי יימצאו הראיות למה שארע.
3 צפייה בגלריה
אפליקציית מומו. צילום מסך
אפליקציית מומו. צילום מסך
אפליקציית מומו. צילום מסך
במיינט באר שבע מספרים על אירוע שהתחיל בגלל חלזון. אחת מהאמהות לילדה בן עירוני בבאר שבע הבחינה כי הגננת מגדלת זוחלים בטרריום (בית גידול לזוחלים, מעין אקווריום יבשתי), היא פנתה לגננת בבקשה לשחרר את היצורים הקטנים. לאחר שהגננת סירבה והסבירה כי הטרריום ותכולתו מיועדים למטרות לימוד וחקר, פרסמה האם פוסט, בצירוף מספר הטלפון של הגננת, ובו קריאה להציק לגננת עד שתיאות לשחרר את הזוחלים. מאותו רגע החלה הגננת לקבל מטר של הודעות ושיחות מאנשים זרים. חלק מההודעות הכילו שפה כל כך בוטה וחריפה שהגננת נאלצה לפנות למשטרה על מנת להגיש תלונה על הטרדה. המגיבים לפוסט המשיכו לתקוף: "גננת מפלצת", "הייתי הופכת לה את הראש", "היא תקבל את העונש שלה" ועוד. בעקבות הגשת התלונה במשטרה הוצא צו הרחקה לאותה אם, שלא תוכל להיכנס לגן אפילו בזמן מסיבת חנוכה המתקרבת.
3 צפייה בגלריה
איומים על גננת בבאר שבע. צילומי מסך: דוברות משרד החינוך
איומים על גננת בבאר שבע. צילומי מסך: דוברות משרד החינוך
איומים על גננת בבאר שבע. צילומי מסך: דוברות משרד החינוך
נדיר שפרידה בין בני זוג היא הדדית, ולפעמים, מתברר, עדיף שלא להיות בצד הפוגע. כך לפחות חש גבר מבת ים, בשנות ה־30 לחייו, שטוען כי חברתו לשעבר מסרבת להניח לו ומטרידה אותו בעיקר במהלך שיעורי תורה אליהם הוא הולך, "כדי להתחזק רוחנית". במיינט בת ים מדווחים כי לטענתו של הגבר זוגתו לשעבר אינה מאפשרת לו לפתוח דף חדש בחייו והיא מנסה להיפגש איתו למרות שהוא דורש ממנה להניח לו. כעת, משהחל להקדיש את זמנו ללימוד התורה ומספר פעמים במהלך השבוע הוא מגיע לבית הכנסת בכדי להשתתף בשיעור תורה, אך החברה לשעבר עוקבת אחריו גם לשם ומטרידה את מנוחתו. בעקבות כל אלה הגיש הגבר בקשה לבית המשפט בדרישה לקבל צו הרחקה. למרות הדרישה ההחלטית של הגבר, החליט בית המשפט לדחות את בקשתו ושלח אותם לפתור את הנושא בעצמם.
שוד בשידור חי. תושב פתח תקוה (21) מואשם כי שדד שני סניפי בנק בכפר סבא ובהוד השרון. מעצרו התאפשר לאחר פרסום תמונתו בציבור, במקביל לשימוש באמצעים טכנולוגיים שונים שבהם נעזרה המשטרה. השבוע, פרסמה המשטרה את מעשי השוד כפי שנקלטו במצלמות. וכך זה נראה:
האם בבית הספר הראשונים בהרצליה מנסים להסתיר את התלמידים המתקשים? ביום רביעי שעבר הגיעו חברי ועדת פרס של משרד החינוך לביקור בתיכון הראשונים בהרצליה. באופן מקרי או לא, רגע לפני שהביקור התקיים שוחררו בשעה 12:00 תלמידי כיתות מב"ר-אתגר ועיוני, מה שגרם לזעם בקרב התלמידים והוריהם. "החליטו להסתיר אותנו, כי אנחנו תלמידים פחות טובים", אמר אחד התלמידים למיינט הרצליה "שחס וחלילה לא נגיד משהו לא במקום או נתנהג בצורה לא הולמת. בית הספר רצה להציג לוועדת הפרס רק את התלמידים המחוננים והמוצלחים. זאת פשוט צביעות."
אריק הייבלום, יו"ר ועד ההורים של תיכון הראשונים, אמר למיינט הרצליה כי מדובר בהאשמות שווא: "לא רק כיתות מב"ר השתחררו מוקדם מבית ספר, אלא גם שתי כיתות נוספות: כיתת נחשון וכיתת מחוננים. הכי קל להורים להאשים את בית הספר, בלי לבדוק את העובדות על דיוקן. לא נעשה פה שום דבר כדי להסתיר תלמידים מסוימים. התלמידים שוחררו משיקולים אחרים לגמרי - הרבה מאוד מורים התבקשו להשתתף בהצגת התכנים בפני הוועדה, ומדובר במורים שמלמדים גם את כיתות מב"ר וגם את כיתות המצוינות, ולכן שיחררו את התלמידים מוקדם".
3 צפייה בגלריה
שטרות הכסף שהודבקו ברחבי העיר | צילום: נתי תמם
שטרות הכסף שהודבקו ברחבי העיר | צילום: נתי תמם
שטרות הכסף שהודבקו ברחבי העיר | צילום: נתי תמם
מה עושים שטרות של 20 שקלים על לוחות מודעות? נתי תמם מרעננה החליט ליזום מעשה טוב. הוא תלה ברחבי העיר שטרות כסף בצירוף פתק קטן עם הכיתוב: "מזל טוב, עשה עם זה משהו טוב". "הרעיון הוא לתרום ליקום", הוא מסביר למיינט רעננה, ומקווה שזה יוביל למעשים טובים נוספים בעיר "אני שוקל אפילו לעשות את זה עם סכום גדול יותר. עיקר ההתרגשות שלי היא מהעובדה שאותו אדם שמצא את הכסף ברחוב ימשיך את היום שלו בתחושה טובה יותר ובכיף".