בכל הנוגע לבניית קואליציה, מצא עצמו אמיר כוכבי ביום שאחר הסיבוב השני, במצב אידיאלי. נוה גור הוותיק החליט לפרוש די בהפתעה, והותיר את שני המנדטים שלו בסיעת 'דרך העיר' פנויים להובלה. ביחד עם המנדט הנרחב שקיבלה סיעתו קצ"ב-מרצ-יש עתיד מהציבור (5 מנדטים בסה"כ), מצא עצמו כוכבי עם 7 מנדטים נוחים במיוחד, מתוך מועצה של 17 חברים בסך הכל.
ואם זה לא מספיק לכם, הרי שמספיק לשמוע את הצהרותיהם של חברי המועצה הנותרים ביחס לחבירה פוטנציאלית לכוכבי, כדי להבין שהאחרון לא באמת צריך להיות מודאג.
1 צפייה בגלריה
בישול איטי. כוכבי והחברים
בישול איטי. כוכבי והחברים
בישול איטי. כוכבי והחברים
צילומים: שחר תמיר, רפאל בן משה, אסף פרידמן, באדיבות מטה דואני, מתוך הפייסבוק, אריאל ימיני, פרטי
כוכבי, מצידו, שכבר הספיק לגעת במספר סוגיות בוערות בעיר, ביניהם דיון מחודש בתוכנית המתאר, וכן פעולות ארגוניות במבנה הפנימי של העירייה, לא ממש שש לחתום עם אף אחד. התוצאה? אין קואליציה, אבל יש הרבה כוונות טובות. מדוע ממתין כוכבי? יכול להיות שהסיבה הפשוטה היא באמת העובדה שהוא עסוק אל מעל הראש ב'תיק' המוניציפאלי הלא כל-כך אטרקטיבי שחי אדיב השאיר לו, או שמא הוא מחכה לראות כיצד הצדדים השונים מגיבים לבישול האיטי למדי הזה של הקואליציה – ואז לקבל החלטות.
"השיח עם ראש העיר הוא שיח פתוח והרצון של שני הצדדים הוא להיכנס לקואליציה", אמר ל-"מיינט הוד השרון" מאיר חלוואני, אך מאידך סייג, "עוד לא נחתם שום הסכם". גם ארנון אברמוב, חבר המועצה מטעם הליכוד, הצהיר השבוע כי "בכוונתי להצטרף לקואליציה. אני וראש העיר רואים עין בעין ואני מעוניין להיות לימינו", אך גם הוא הוסיף, "הסכם קואליציוני עוד לא נחתם אבל אנחנו בדרך לשם".
משה חנוכה שמחזיק במנדט אחד אף הוא מסר: "אני לא רואה שום סיבה שלא נהיה חלק מהקואליציה. כל עוד שמדיניות העירייה תעמוד בערכי התנועה שאני מייצג נשלב זרועות. אני סומך על ראש העיר שיעמוד נאמן להבטחות הבחירות שלו. כל עוד יעמוד – הדרך לשיתוף פעולה סלולה".
ובכל מקרה הצעד המסקרן ביותר הוא הצעד שתבחר סיעתה של יפעת קריב, היריבה המשמעותית של כוכבי בבחירות אלו. אביבה גוטרמן, מס' 2 בסיעה, מרגיעה ומסבירה שבכוונת הסיעה להצטרף לקואליציה. "הדיבורים בין הצדדים רק התחילו ויש בכוונת הסיעה שלנו להצטרף לעשייה העירונית. עוד לא החל משא ומתן ואנחנו מקווים שזה יבשיל בזמן הקרוב".
ליגאל שמעון מסיעת יש אין תשובה קונקרטית. "לא התחלנו במשא ומתן. כמובן שאנחנו רוצים לעזור לראש העיר להצליח. הוא זה שיקבל את ההחלטות ואנחנו נשמח ליישם את המדיניות שלו בשטח".
גם בחזית של כנרת אלישע כהן, שהביעה כזכור תמיכה בכוכבי לראשות העיר בסיבוב השני, אין הודעה רשמית לכאן או לכאן. בנוגע לאלישע כהן, שאף היא מחזיקה במנדט אחד, קיימות שמועות רבות לפיהן היא צפויה להצטרף למפלגת כולנו הארצית, זאת לנוכח הבחירות לכנסת הצפויות באפריל. אלישע כהן הגיבה על האפשרות הזו: "קיבלתי כל מיני הצעות ברמה הארצית וברמה המקומית ואני בעצמי נמצאת בצומת דרכים. ובכל זאת העיר הוד השרון חשובה לי ופעלתי למענה בהמון תחומים בשנים האחרונות. תמכתי באמיר לראשות העיר כי אני מרגישה ששנינו מדברים באותה שפה והצעתי לו להיות שותפה בעשייה. אני מניחה שבימים הקרובים תהיה התקדמות".
מנדב דואני, שנבחר לפני כחודש במשאל שנעשה ב-"פורום אביב למען התושבים" כשותף האופטימלי של כוכבי בקואליציה, נמסר: "מלאכת הרכבת הקואליציה היא מלאכה מורכבת. אנחנו מאמינים שרוב מוחלט של חברי מועצת העיר חפצים בשיתוף פעולה אמיתי ובהצלחתו של ראש העיר, לטובת העיר ותושביה. ניתן לראש העיר הנבחר את הזמן לעשות מלאכתו בהרכבת הקואליציה הקרובה ונשמח לגלות קואליציה מקיר לקיר במיוחד לאחר 15 שנים של קרע עמוק במועצת העיר".