בימים האחרונים הסתיים פרויקט שנמשך כחודשיים, לשדרוג ציר הבנים במושב גני עם, המשמש כציר המשני בין שכונת מגדיאל לדרך רמתיים בהוד השרון, ולכיוון כביש 5. הכביש נסלל מחדש, ולטענת תושבי המושב, במקום עוברים כ-20,000 כלי רכב מדי יום, בעיקר מכיוון הוד השרון. לדבריהם, הדבר מפר את השקט והשלווה במושב, והם דורשים למנוע את כניסתם של כלי הרכב.
במקור, הכביש אמור היה לשרת את תושבי גני עם, אך בפועל שירת בעיקר את תושבי הוד השרון.
מהמועצה האזורית דרום השרון, שבשטח השיפוט שלה נמצא המושב, נמסר, כי הפרויקט שבוצע על ידי החברה הכלכלית דרום השרון כלל, מלבד סלילת הרחוב מחדש, גם שדרוג כללי של תשתיות, החלפת המדרכות וחידוש צנרת המים המרכזית של המושב. במועצה מוסיפים עוד, כי עלות הפרויקט היתה מיליון שקלים, מכספם של תושבי גני עם.
"בהוד השרון בונים גורדי שחקים, בלי לבנות לתושבי העיר נתיבי תחבורה, אז הם עוברים דרך הכבישים שלנו", אומרת נירה, תושבת המושב. "זאת חוצפה. הם הופכים את היישוב השקט שלנו לדרך מעבר. היישוב שלנו מתמלא במכוניות, ברעש, בזיהום אוויר, וכל זאת על חשבוננו ומכספי המיסים שלנו".
יש לציין, כי כחלק מהעבודות הוסרו פסי ההאטה שהיו בעבר במקום, אך תושבי גני עם, המבקשים לשמור על השקט והביטחון ביישוב, מצהירים כי ידרשו מהמועצה האזורית להקימם מחדש. "נחזיר את הבאמפרים (פסי האטה) ונצר את הכביש, כדי שהדרך בגני עם תהא פקוקה עוד יותר מהדרכים בהוד השרון", מוסיפה נירה. "תושבי העיר ייאלצו להפנות את הכעס שלהם לעירייה שלהם".📷
לדברי אמיר, אף הוא תושב המושב, "תושבי גני עם ממורמרים מאוד על סלילת הכביש, מאחר שמדובר בפרויקט של דרום השרון, המיועד למאה המשפחות שגרות ביישוב, אך בפועל אלפי אנשים אחרים משתמשים בדרך הזאת. אנחנו לא יכולים לצאת מחניוני הבתים שלנו, מרוב שהכביש הזה עמוס במכוניות שבאות מהעיר. בחרנו לגור ביישוב כפרי, בלי תנועה סואנת, ובסוף אנחנו מוצאים את עצמנו גרים על כביש סואן, שאינו מבייש את איילון. הנהגים נוסעים כאן במהירות של 80 קמ"ש ומעלה, למרות המהירות המירבית המותרת, שהיא 50 קמ"ש.
"נהגי אופנועים עוקפים דרך המדרכות ביישובים שלנו ואף נכנסים לחצרות הבתים. המצב הזה מסכן אותנו ואת הילדים שלנו. נדרוש שיחזירו את הבאמפרים, כדי שימתנו את התנועה בכביש, ואם יש אפשרות — נבקש למנוע מתושבי העיר מעבר חופשי ביישוב". יש לציין כי במהלך סוף השבוע אכן הושבו הבאמפרים לכביש.
בהוד השרון מגיבים בכעס לטענות, ודורשים מנגד להשאיר את הכביש חלק וסלול, ולאפשר לתנועה לזרום דרכו.
"גם אני בחרתי לגור בעיר עם צביון כפרי, המוקפת בפרדסים, אבל מה לעשות שהמציאות משתנה?" אומר שלומי עבד מהוד השרון. "צריך לקבל את המצב הזה, כי אי אפשר לעצור אותו, גם לא באמצעות באמפרים, שייצרו עוד יותר סכנה בכביש, ועוד יותר עומס. אני מכבד את תושבי היישוב, אבל הם גרים במרכז הארץ. המציאות היא, שכבישינו עמוסים בעשרות אלפי מכוניות, ואין מה לעשות עם זה. צריך לפתוח עוד כבישים ועוד דרכים. הדרישה של גני עם לעצור את התנועה ביישוב אינה מתכתבת עם המציאות ואף מגוחכת".
ממועצת דרום השרון נמסר: "עד כה לא התקבלה כל פנייה בנושא מוועד גני עם. כשתתקבל פנייה כזאת, היא תיבחן". כאמור, מאז פרסום הכתבה ב-"ידיעות השרון", נסללו באמפרים חדשים בכביש החדש.