במקביל לצו הארנונה, עליו דיווחנו בהרחבה, אישרה מועצת העיר ביום שלישי שעבר (ה-26.2) את המינויים של איילת שמש ובן ויזל כעוזריו של ראש העירייה כוכבי.
שמש שתשמש כעוזרת האישית של כוכבי, הינה דמות מוכרת בעיר, והייתה פעילה בולטת של כוכבי בבחירות האחרונות. ירון שמש, בעלה של איילת, הוא קבלן פעיל בעיר ובעל נכסים רבים. לפיכך, יצטרכו כוכבי ואיילת שמש לחתום על טופס ניגוד עניינים, מאחר שראש העירייה עומד בראש הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה.
יש לציין כי בני הזוג שמש רשומים באתר התרומות של מבקר המדינה, כראשונים שתרמו לקמפיין של אמיר כוכבי, עוד בתחילת מאי בטרם הכריז רשמית על התמודדותו.
1 צפייה בגלריה
כוכבי ושמש בחגיגות הניצחון. יחתמו על טופס ניגוד עניינים | צילום אסף פרידמן
כוכבי ושמש בחגיגות הניצחון. יחתמו על טופס ניגוד עניינים | צילום אסף פרידמן
כוכבי ושמש בחגיגות הניצחון. יחתמו על טופס ניגוד עניינים | צילום אסף פרידמן
כמו כן, בן ויזל מונה לתפקיד יועץ ראש העיר. ויזל פעיל במפלגת "יש עתיד", ובאופן אירוני מעט הוא כיהן בעבר כרפרנט בהוד השרון. בתפקידו קישר בין הח"כית בעבר ויו"ר האופוזיציה, יפעת קריב, בתקופה שהיתה חברת כנסת מטעם "יש עתיד". בנוסף לתפקידו כיועץ צפוי ויזל לתפקד גם כנהגו של ראש עיר, אם ובמידה יהיה צורך בכך.
אביבה גוטרמן, חברת המועצה, תהתה באשר למשרתו של ויזל, המוגדרת כיועץ ונהג גם יחד. "זה עניין תקדימי, לא שמעתי על משרה כזאת בשום רשות בישראל". על אף העובדה שתהתה אם המשרה חוקית, גוטרמן הצביעה בעד ההחלטה למנותו. לדבריה, היועץ המשפטי לעירייה אמר שמשרה כזאת היא חוקית, ובכל מקרה שתי המשרות יצטרכו לקבל את אישור משרד הפנים.
יש לציין ששתי המשרות הן משרות אמון המאושרות ללא מכרז.
מעיריית הוד השרון נמסר בתגובה למינויים: "כפי שצוין במהלך ישיבת המועצה, מינוי העוזרים הינו בהתאם להוראות משרד הפנים ובכפוף לכל האישורים הנדרשים וזו ההזדמנות לאחל לאיילת ובן הצלחה מרובה בעשייתם העירונית, אנו בטוחים שהעיר תרוויח מניסיונם ומקצועיותם".