בשורות טובות מאוד לתלמידי כיתות ט' והוריהם מהוד השרון ומהסביבה: בספטמבר 2019 ייפתח לראשונה בעיר תיכון תמר וולדורף - תיכון על-איזורי ראשון ויחיד בשרון. ב-14.5.19 יתקיים ערב חשיפה לתיכון.
תיכון תמר הוא המשכו הטבעי של בית הספר תמר - בית ספר בגישת החינוך וולדורף (המוכר יותר כאנתרופוסופי), שנוסד בהוד השרון לפני עשור על ידי קבוצת הורים שחיפשה חינוך אלטרנטיבי לילדיהם. עד היום פעלו בבית הספר שכבות א' עד ט' וכעת, לראשונה, בשנת הלימודים הקרובה תיפתח כיתה י', ובהמשך התיכון ייצמח עד י"ב.
1 צפייה בגלריה
בית ספר תמר. עכשיו כבר תיכון | צילום: פרטי
בית ספר תמר. עכשיו כבר תיכון | צילום: פרטי
בית ספר תמר. עכשיו כבר תיכון | צילום: פרטי
דפנה בקיש צור החברה בעמותת ההורים שמקימה את התיכון אמרה:
"זאת בשורה מרגשת בשבילנו, אנחנו מאוד מאמינים בשיטת החינוך הזאת ומאז ומתמיד חשבנו שזה לא צריך להסתיים בכיתה ט', אין סיבה שלא נמשיך את הלימודים עד תום המסגרת. עשינו מאמץ מאוד גדול להרחיב את המסגרת החינוכית לשלב לימודי תיכון ומאז שנכנסה הנהלת העיר החדשה הדרך נסללה.
"למרות שההרשמה לתיכונים בעיר הסתיימה העירייה מעודדת ומאפשרת לתלמידים לבוא לערב חשיפה ולבחור מחדש אלטרנטיבה מצוינת לתיכון. בבית הספר שלנו התלמידים לומדים גם דרך העשייה והחוויה. שיטת וולדורף מוכרת ומוערכת מאוד בעולם, אנחנו פתוחים לכולם ונשמח מאוד שיבואו מכל איזור השרון ויכירו אותנו".
"בבית הספר תמר התלמידים יוכלו להשתלב במגמה או במספר מגמות ביניהן מגמת מדעים - בשיתוף מכון ויצמן, מגמת אומנות מורחבת ומגמה עיונית. "אצלנו מאמינים בלחשוף את התלמידים לתחומים מגוונים, כך שהם יתפתחו וילמדו על עצמם. טיולים ויציאה לשטח הם חלק חשוב מתוכנית הלימודים.
"אלה טיולי מסע ארוכים, המאפשרים לתלמידים להתגבש, להתמודד עם אתגרים ולהפגש עם חלקים שונים בחברה הישראלית".
גיא אליהו, מחנך בבית הספר תמר, הסביר מהו ההייחוד של התיכון:
"בכל שלב בחינוך וולדורף, מהגן ועד סוף התיכון, אנחנו שואלים את עצמנו בראש ובראשונה מה בעצם התלמידים צריכים. איך ניתן מענה לשאלות הרלוונטיות לגיל שלהם. בגיל התיכון מתפתחת אצל הנערה או הנער תודעה אחרת, חשיבה מופשטת ולוגית יותר. זה גיל של חיפוש דרך, עקרונות וערכים. השינויים בגיל הזה מעוררים גם הרבה בלבול. המסגרת המשפחתית כבר לא מספקת את הזהות ובני הנוער נמצאים בסוג של מאבק, בחיפוש אחר הקול הייחודי שלהם. זה גם גיל של מרד ושל נטייה ללכת 'על הקצה' ולקחת סיכונים.
"החינוך בגיל הזה צריך לתת תשובה עמוקה ומשמעותית לתמונה המורכבת הזו. אנחנו מציעים לתלמידים חוויית לימודים אינטגרטיבית, תמונה עולם שלמה ככל האפשר, ולא להתמקד בתחומי ידע צרים. הלימוד הוא יותר דיאלוגי ואקטיבי. התלמידים חייבים להיות מעורבים, ליצור בעצמם את מה שהם לומדים מתוך התלהבות והתמסרות. במקביל יש לחשוף את את תלמידי התיכון לעולם שבחוץ, לאנשים שונים ורבים ולחברות מגוונות".
תלמידים בכיתה ט' והוריהם המעוניינים לשמוע יותר על התיכון מוזמנים לערב החשיפה שיתקיים ב-14.5.19 בבית הספר תמר בשעה 20:00. הרשמה ופרטים לערב חשיפה בקישור המצורף - לחצו כאן.
לאתר תיכון תמר - לחצו כאן. לאתר הפייסבוק: לחצו כאן.