מחר (ה', 6.6, 20:00) יתקיים טקס זיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל. הטקס ייערך במועדון הבאר (הסמוך לבניין העירייה) ברחוב בן גמלא 28. במהלך הטקס ישא דברים ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, ותתקיים הרצאה על 'המסע' מפי אלבל ומיכל סמואל. הכניסה חופשית לציבור הנרחב.
1 צפייה בגלריה
זוכרים את הנספים | צילום ארכיון: גיל יוחנן
זוכרים את הנספים | צילום ארכיון: גיל יוחנן
זוכרים את הנספים | צילום ארכיון: גיל יוחנן
במהלך העלייה הגדולה מאתיופיה לישראל של קהילת "ביתא ישראל" בין השנים 1984-1980, נאלצו לברוח העולים מהכפרים באיזור גונדר למחנות עלייה סודן, שעם בכיריה היה לישראל הסכם סודי. במהלך הבריחה מאתיופיה סבלו העולים ממגפות, רעב, וממעשי התנכלות, אונס ושוד רצחניים. העלייה שכללה משפחות שלמות עם קשישים וילדים נמשכה לעיתים חודשים. כ-4,000 מבני העדה האתיופית נספו במהלך השנים האלו.
ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, אמר לאור האירוע: "מסעה של קהילת יהודי אתיופיה לישראל הוא סמל ומופת לציונות ולחיבור למדינת ישראל ומורשתה. זאת גאווה גדולה עבורי כראש העירייה לזכור עם קהילת יוצאי אתיופיה והעיר כולה את העלייה מאתיופיה ואת המחיר הכבד אותו שילמה הקהילה במאבקה למימוש החלום.
"זה רק סמלי שאנחנו מציינים ערב זה בסמיכות ליום ירושלים, העיר אליה ערג העם היהודי מאז ועד היום. אני מודה לאלבל סמואל על היוזמה ושמח שעיריית הוד השרון נרתמה בפעם הראשונה להגביר את המודעות לעוד חלק מכובד במרקם העירוני שלנו ואני מזמין את הציבור כולו להשתתף בטקס".