דבר לא הכין את תושב האזור לשינוי הקיצוני שחל בהתנהגות של אשתו בזמן האחרון בעקבות סדנת "ניקוי רעלים" והרזיה שהשתתפה בה עם חברתה הטובה לכבוד יום הולדתה. בסיום הסדנה החליטה האישה להעביר את כל בני הבית למשטר מזון בריאות ומיצי דשא, ובעלה יצא מכליו. "לבני הבית, ובעיקר לבעלה, פשוט נמאס", מסבירה עו"ד זהר רון, שמייצגת את האיש בסכסוך עם אשתו.
1 צפייה בגלריה
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
צילום אילוסטרציה: Shutterstock
עו"ד רון מספרת שבעקבות אותו שבוע בחוות הבריאות חזרה האישה מלאת מרץ ורעננה ואף השילה כמה ק"ג ממשקלה. "היא החליטה שמעתה ואילך יעברו כל בני ביתה לתזונה בריאה", היא מציינת. "בין היתר החליטה האישה שלביתה לא ייכנסו עוד מאכלים מעובדים והיא לא תכין עוד אוכל מטוגן".
איך הגיבו בני הבית?
"הבן ממש התעצבן ואמר שהוא לא מוכן לוותר על הקציצות המטוגנות האהובות עליו או על כריך החביתה שהוא לוקח לבית הספר בכל יום. הבעל מחה על כך שלא יהיו עוד שניצלים ובסופי השבוע הם לא יוכלו ליהנות מהחלות ומהעוגות הטעימות שהתרגל לאכול".
לדברי עו"ד רון, היחידה שעמדה לימין האם הייתה בתה הקטנה: "היא ניסתה להסביר לכולם שהיא בסך הכול מעוניינת בטובתם ובבריאותם של בני המשפחה. למרות הכול החלו בבית מאבקים יום־יומיים בנושא התזונה וגרמו ליחסים עכורים בין כולם, בעיקר בין האישה לבעלה, עד שהבעל החליט שהוא מעוניין להתגרש".
הוא הגיע לעו"ד רון והסביר כי כלו כל הקיצין וכי הוא אינו מוכן עוד לחיות תחת "משטר טרור תזונתי". לדבריו, "האווירה בבית הפכה לגיהינום, והקרע בין בני המשפחה נותר עמוק".
"טרור" היא לא מילה קיצונית מדי?
"הוא הסביר לי שהוא לא מוכן שיגידו לו מה לאכול בבית שלו, גם לא אשתו, ובטח שלא תאסור עליו להכניס הביתה מזונות מסוימים. הוא ציין שיש להם בבית ילדים מתבגרים שצריכים לאכול ולגדול, אבל אשתו מונעת מהם מזון חשוב. לטענתו, המטבח הפך לשטח צבאי סגור, ומה שלא עמד בקריטריונים הנוקשים של בריאות לטעמה הושלך לפח. כל יום הפך למלחמת התשה בין הבעל והבן לאישה".
לבסוף כאמור החליט האיש כי אין טעם בחיים משותפים ואומללים יחד והחליט להתגרש. ואולם אשתו לא הסכימה לוותר והתבצרה בעמדתה בטענה ש"יום אחד עוד יודו לי על כך" וכי "גם לי לקח 40 שנים להבין מה טוב עבורי".
עו"ד רון מספרת שהזמינה את השניים להליך גישור: "הסברתי להם כי על כל אחד מהם לתת לאחר מרחב מחייה, ובמסגרת הזאת גם לאפשר לו לאכול מה שיבחר מתוך כבוד לבן או לבת הזוג. ביקשתי שלא יערבו את הילדים בסכסוך ובד בבד ימשיכו לנהל משק בית משותף מתוך התחשבות ברצון כל הצדדים. לצערי, זה לא הועיל כי העוינות בין הצדדים רבה וכל צד מתבצר בעמדתו. מכאן הדרך היחידה שנותרה הייתה להפנות את הזוג לפתוח הליך של יישוב סכסוך בבית המשפט, וככל הנראה הדרך לגירושים סלולה".