מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
השבוע בערה הארץ השבוע בעקבות מותו של סלומון טקה ז"ל מירי של שוטר בלבוש אזרחי. זה שנים שבקהילה האתיופית בישראל זועקים על יחס אלים וגזעני של שוטרים כלפי בני העדה. למיינט קריות, אשר עקבו אחר ההתרחשויות בקרית חיים, סיפרו חבריו של סלומון טקה ז"ל את אשר אירע: "בא אלינו שוטר ואמר לנו ששדדנו קטין. אמרנו מה פתאום והלכנו. פתאום השוטר התחיל לרדוף אחרינו. אני ברחתי לכיוון אחד והחבר שלי לכיוון אחר. פתאום שמעתי יריות וראיתי את החבר שלי מתמוטט. השוטר ניסה לפגוע בי, אני התכופפתי והכדור פגע בחבר שלי". חבר נוסף, שהיה עם הקורבן אמר: "השוטר חשב שהתגרנו בו, הוא הראה תעודת שוטר, ואז שלף אקדח. אנחנו ברחנו ואז שמעתי ירייה, וחבר שלי נפל".
האירוע הצית גל של מחאה בקרב בני העדה ואלה יצאו להפגנות סוערת כשהם נושאים שלטים: "דם אתיופי אינו הפקר", "מדינת משטרה" ו"קורבנות שנרצחו על ידי שוטרים". המחאה בגין הירי בצעיר על ידי קצין משטרה, התפשטה למוקדים שונים ברחבי הארץ.
במיינט פתח תקוה סיקרו את ההפגנות ועקבו אחר חסימת הרחובות חיים עוזר, בר כוכבא ושטמפפר ומשם לכיוון ז'בוטינסקי וצומת גהה.
במיינט נתניה מספרים כי "מחאת הסדינים הלבנים-למען ירו-אני!" של נשות הקהילה האתיופית. רצה בין חברי הקהילה באזור ותופסת תאוצה נכתב: "היום אני, קוראת לכל אישה-אמא ובנותיה להצטרף למחאה זו. שימי עליך סדין-נטלאה נתקבץ יחדיו במוקדים שנקבע ונתחיל צעדינו, תוך כדי הכאב והצער ואף בכי, כי ארצנו מולדתנו לא מקבלת את השחורות שלנו וחשוב להזכיר לה את הצעדים של האמהות שלנו. אמהות שחורות עטופות סדין לבן בכדי להגן על הבנים שלנו,בכדי לדרוש מירוסלם-ירושלים שתכיל את בנינו כהי העור!".
3 צפייה בגלריה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
במיינט העמק מדווחים כי בכביש 60 סמוך לצומת הקאנטרי בעפולה כוח שיטור שחלף במקום הבחין בחסימת הצומת על ידי כ-300 מתפרעים בני העדה האתיופית אשר הציתו את החורש בצד הכביש ויידו אבנים לעבר השוטרים. שוטר נפגע מאבנים בפלג גופו העליון וברגלו ונפל לקרקע כשמתפרעים רבים רצו לכיוונו השוטר ביצע ירי באוויר וחולץ על ידי שוטרים מהמקום. מהמשטרה נמסר כי משטרת ישראל תאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק,אולם לא נאפשר ונפעל בנחישות כנגד אלימות מכל סוג שהיא כמו גם ניסיון לפגיעה פיזית בשוטרים או אזרחים.
עוד אירועים סוקרו השבוע ברשת מיינט. במיינט ראשון לציון דיווחו כי פעילי 'ראשון חופשית' ו'הדוכן החילוני' הודיעו זה מכבר על כוונתם להגיע לבית החולים 'אסף הרופא' בשבת במטרה לחלק כריכים למאושפזים. זאת מאחר ובשבתות הקפיטריות והמזנונים בבית החולים סגורות. המארגנים לא ציפו לקבל, לאחר הפרסום על הפעילות המתוכננת, הודעה מבית החולים האוסרת עליהם לערוך את הפעילות. למרות האיסור החליטו פעילי הדוכן להגיע בשבת האחרונה לבית החולים 'אסף הרופא'. לצערם, בעת חלוקת הכריכים סמוך לבניין המיון הראשי, הם נתקלו במאבטחים שעיכבו אותם ולקחו את פרטיהם.
3 צפייה בגלריה
מתנדבי הדוכן החילוני | צילום: באדיבות המצולמים
מתנדבי הדוכן החילוני | צילום: באדיבות המצולמים
מתנדבי הדוכן החילוני | צילום: באדיבות המצולמים
"כריך למבקר זו יוזמה התנדבותית שרצה חודשים ארוכים במספר בתי-חולים ברחבי הארץ במסגרת פעילות ׳הדוכן החילוני׳", אמר יקי הרץ. "חבל לי שדווקא במרכז רפואי שמיר התייחסו אלינו כאיום ביטחוני ושלחו 3 אנשי ביטחון ברכב וביקשו שנתפנה. אנחנו נמשיך לחלק מזון וקפה למבקרים המעוניינים בכך, כי הם נתקלים בקפטריות הסגורות בשבת ותלויים במכונות". מתגובת ביה"ח 'אסף הרופא' נמסר: "קבוצת "הדוכן החילוני" פנתה לקבלת אישור מהנהלת המרכז הרפואי, על-מנת לחלק כריכים למבקרים. ראש הקבוצה הציג את פעילותה של הקבוצה ככזו שמטרתה התנדבותית ולטובת מבקרי מטופלים. הנהלת המרכז הרפואי בתגובה לפנייתו, הציבה מספר תנאים הנוגעים לבטיחות המזון והצגת ביטוחים מתאימים, אך הקבוצה לא עמדה בהם. בשלב מסוים נוכח אחת מפנייתו של ראש הקבוצה, התברר שהמטרתה האמיתית של הבקשה לכניסתם של חברי הקבוצה לקמפוס הנה קידום אג'נדה חברתית חילונית של הקבוצה ולא כפי שהוצג להנהלה מלכתחילה".
ומהצד השני, ובאותו עניין, פלייר חריג נתלה בסוף השבוע בבתי הכנסת בהוד השרון ולפיו אסור להשכיר דירות לאנשים שאינם שומרים על "ציביון דתי חרדי" של השכונה הידועה כשכונה מעורבת של דתיים וחילוניים, זאת לאור "ריבוי מקרי ההפקרות בשכונתנו", כלשון הפלייר. על הפלייר שכותרתו "זה השער לה' צדיקים יגורו פה" חתום אומנם על ידי ועד השכונה, אך לאחר בירור מסתבר כי לא רק שהם לא חתמו עליו, אלא כלל לא ידעו על קיומו עד שנתפרסם.
3 צפייה בגלריה
הפלייר שחולק. צילום מסך
הפלייר שחולק. צילום מסך
הפלייר שחולק. צילום מסך
יו"ר ועד הפעולה, נירית סוקול, מסרה למיינט הוד השרון תבגובה: "ועד הפעולה של גיל עמל נוסד בשנת 2017 על מנת לקדם את נושאי השכונה הכוללים טיפול בליקויים, נראות השכונה, תרבות וקהילה. לצערנו הוקם גוף המשתמש באופן ציני בשם הועד על מנת לקדם מדיניות מסיתה ואי שיוויונית בשכונה. אנו מגנים שימוש ציני זה בכל תוקף ומתנערים לחלוטין מתוכן המכתב שפורסם לציבור. ועד הפעולה של גיל עמל פעל וימשיך לפעול למען השכונה וכל תושביה".
העיר בת ים חגגה את אירוע הגאווה הראשון. במיינט בת ים מדווחים כי עשרות בני אדם השתתפו באירוע שעבר עד כה בשקט וכמעט ללא תקלות. באירוע נערכו פעילויות לכל המשפחה והגיעו אליו גם ילדים, שנהנו מקעקועים ומשחקים שונים. יוראי להב, ח״כ ממפלגת כחול לבן שהגיע במיוחד לבת ים לכבוד המאורע, אומר שהוא מאוד ״מתרגש להיות בארוע הגאווה הראשון בעיר בת ים. יש התרגשות נורא גדולה בכל הארץ סביב אירועי הגאווה וזה סימן חיובי עכשיו כעת שזה מגיע לבת ים זה משמח ומרגש, במיוחד שזה בכניסה לבניין העירייה, בין אם היא לוקחת חסות על האירוע ובין אם לא״.
ובשורה לילדי הרצליה: החל משנת הלימודים הקרובה ייהנו תלמידי בתי הספר היסודיים מצמצום משמעותי ועד לביטולם המוחלט של שעורי הבית המוכרים. במיינט הרצליה מספרים זהו שלב נוסף ביישום מודל EACH המתקיים במערכת החינוך העירונית בעיר. את שיעורי הבית המסורתיים יחליפו מהשנה הקרובה פרויקטים מחקרים, קהילתיים, אקדמיים וערכיים, המבוססים על עקרונות Each, כאשר הפרויקטים יתקיימו בקבוצות למידה שיתופיות רב- גיליות, קהילתיות, כיתתיות ואישיות. מודל Each מאפשר אוטונומיה בבחירה של תחומי דעת, על פי עניין, אתגר וסקרנות, בתוך סביבות למידה פורמליות ובלתי פורמליות, ברחבי העיר ומחוצה לה ובכל שכבות הגיל. כמו כן, הוא מאפשר את שילובם של מומחים מהקהילה, מהאקדמיה ומתעשיות המחקר בתהליכי הוראה ייחודיים ומגוונים בבתי הספר ומחוצה להם. המודל פותח ע"י מנהל אגף החינוך, ד"ר יעקב נחום, והרצליה קיבלה על כך את פרס האקדמיה המדעית העולמית.