כנס ההערכות המרכזי לפתיחת שנת הלימודים התקיים השבוע ביוזמת איגוד מנהלי אגפי החינוך ברשויות המקומיות בראשותו של אבי קמינסקי, סמנכ"ל חינוך וקהילה בעיריית הוד השרון.
2 צפייה בגלריה
צילום: נתנאל זוזוט
צילום: נתנאל זוזוט
צילום: נתנאל זוזוט
הכנס התקיים בהשתתפות שר החינוך, הרב רפי פרץ, יו"ר ועדת החינוך בכנסת ח"כ יעקב מרגי, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ראש העיר מודיעין חיים ביבס, יו"ר מרכז המועצות האיזוריות, שי חגג ראש המועצה האיזורית מרחבים, שלום בן משה, ראש העיר ראש העין ויו"ר ועדת החינוך בשלטון המקומי, ראשי ארגוני המורים – יפה בן דוד, מהסתדרות המורים ורן ארז מארגון המורים וכן בכירי משרד החינוך בראשות מנכ"ל המשרד, שמואל אבוהב.
אבי קמינסקי שפתח ואירח את הכנס, ציין בדבריו כי מערכת החינוך ניצבת השנה בפני אתגרים משמעותיים בהם הטיפול בגילאי לידה עד שלוש , השיוויון וצמצום הפערים, בעיות המשאב האנושי הדורשות השקעה לאומית בהגדלת התגמול לעובדי הוראה ויתכן אף בפתרון בעיות בעקבות קיצוצים שעתידה הממשלה שתקום להשית.
קמינסקי קרא להמשיך ולחזק את הקשר שבין משרד החינוך לרשויות המקומיות דווקא בעת זו. החינוך הוא רכיב הבסיס של החברה הישראלית ויש לשמור עליו מכל משמר. קמינסקי אף ציין את ייסודו של הקבינט לחינוך המאגד את כל הארגונים העוסקים בתחום, אשר הוא חלק ממייסדיו.
הרב רפי פרץ, בנאום הבכורה שלו מול אנשי חינוך פרס מעט ממשנתו ותפיסת עולמו והתייחס לאירועי האקטואליה הנדרשים לפתיחת שנת הלימודים: "נפתור את המשבר ונפתח את שנת הלימודים. במנטליות שלי למדתי שאני שווה בין שווים. לקח לי הרבה זמן כדי להגיע להכרה הזו. אני מאמין בחינוך שיוויוני ששומר על זהות כל מגזר בישראל. חילוני ודתי, יהודי, דרוזי, צרקסי, נוצרי ומוסלמי".
2 צפייה בגלריה
צילום: נתנאל זוזוט
צילום: נתנאל זוזוט
צילום: נתנאל זוזוט
יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים, ציינה בדבריה כי "שנת הלימודים לא תיפתח אם לא יטופלו בה הנושאים הבוערים הנמצאים על סדר היום. בהם פנסיה וימי מחלה למורים. המדינה הפקירה את עובדי ההוראה. פקידי האוצר לא אומרים את האמת שנים רבות לארגוני המורים.
"בעניין הרפורמה בחינוך המיוחד: לא הקשיבו לנו אבל הוכחנו כי זהו רק קיצוץ בתקציב. מדובר בבכייה לדורות. הרפורמה משמעותה להוציא את מנהלי אגפי החינוך מהוועדות. יש כסף למינוי מפקחים ולא להעביר כסף לילדים. אנחנו בעד שילוב. אנחנו רוצים מיטוב ולא עובדי הוראה שלא הוכשרו שיעבדו עם ילדי החינוך המיוחד.
"מי שיפגע זה כולם. יפגעו הילדים הרגילים, יפגעו הילדים המשולבים והמורים וכמובן המשפחות. אפשר לעשות אבל לא בפזיזות כפי שרוצים לעשות. בואו נתחיל בהכשרת מורים במכללות. ילד לא יעבור עם כל הדברים וחסרים במערכת עובדים פרא רפואיים והפגיעה תהיה בפריפריה. אני מבקשת לעצור ולעשות חושבים. אין מורים, אין גננות, אין מנהלים. צריך לתת שכר הוגן שיישארו מורים במערכת. אם לא יתעשתו לא תיפתח שנת הלימודים".