בית-הספר הירוק לדיאלוג מקיים ע"ש אריאל שרון בניהולה של רעות פישר, זכה בפרס היוקרתי ביותר בתחרות הבנייה הירוקה הארצית. בית-הספר התמודד מול מאות בתי-ספר בארץ ועבר שלב אחר שלב עד לזכייה במקום הראשון מבין כלל בתי-הספר במדינה. להישג חסר התקדים היו שותפים גם האדריכל אייל יוסינגר, המנטורית האדריכלית שליוותה את בית-הספר גלית מוטשן פייגין ורכזת הקיימות העירונית לירון אליה.
1 צפייה בגלריה
צילומים: אמית הרמן, יח"צ
צילומים: אמית הרמן, יח"צ
צילומים: אמית הרמן, יח"צ
באירוע ההכרזה על זוכי התחרות, אשר התקיים בתאריך 18/9/2019 הכריזו השופטים שכללו מהנדסים, אדריכלים ואנשי מקצוע מובילי דעת בתחום, כי בחרו להעניק לבית-הספר את המקום הראשון הודות לפתרון יצירתי וייחודי "דיאלוג עם השמש", אשר תהיה זו הפעם הראשונה בה ייושם במדינת ישראל.
החידוש בפתרון הוא ניצול מיטבי של השמש כמשאב אנרגיה טבעי באמצעות עדשה ייחודית הקולטת את חום השמש ומעבירה אותו לצינורות מים העוברים במעגל סגור במסדרונות בית הספר ומחממים אותו כאפקט של רדיאטור.
ייחודיות בית-הספר "דיאלוג מקיים" באה לידי ביטוי הלכה למעשה בכל תהליך התחרות, החל משיתוף מלא של הקהילה באמצעות מפגשים עם תלמידים, מורים והורים לסיעור מוחין, בדיקת טמפרטורות יומית, למידה חקרנית, שימוש במצלמה תרמית לבקרת אקלים ועד לקיום הפנינג בית-ספרי, בהובלת תלמידי שכבת ו', בו למדו הילדים על העקרונות הפיזיקליים של הפתרון והכינו דגמים בתלת מימד, אשר יהוו את הבסיס לספסלים ואזורי שיח ולמידה באזורים המחוממים. בדרך זו הפתרון החדשני ייתן מענה ירוק ואקולוגי לבעיה, אשר בגינה ניגש בית-הספר לתחרות מלכתחילה והיא בעיית הקור במסדרונות בית הספר.
בנוסף, לטיפול בבעיה המקורית, הוא ייתן מענים נוספים: קהילתיים, חברתיים ורגשיים, ופלטפורמה להעמקת הדיאלוג המקיים בבית-הספר באמצעות אירועים שונים, במות דיבור, מפגשי שעות סיפור, פעילויות יצירה, מפגשי שיח ומרכז למידה. המרכז, "סיפור הצינורות", יארח תלמידים מבתי-הספר היסודיים בעיר ובמסגרתו ינוצל הפוטנציאל העיצובי של הפתרון כערך חינוכי ללמידה בין קהילתית בין בתי-הספר השונים, על-ידי הקמת משחק אינטראקטיבי העובר בין הנקודות השונות, באמצעותו יוכלו ללמוד על העקרונות הסביבתיים, המדעיים והטכנולוגיים. ביצוע התוכנית צפוי להתקיים בשנת תשפ"א.