רב"ט אייר צוקרמן בת 19 מהוד השרון
התגייסה בדצמבר 2018 לקורס סמב״ציות חי״ר- "זהו תפקיד ששמעתי עליו הרבה דברים טובים ומההתחלה הרגשתי שהוא מתאים לי".
היא עברה הכשרה בת חודשיים בג’וליס שלאחריה הגיעה לחטיבה. "חששתי מהפרידה מהחברות שהכרתי בקורס ומההשתלבות בחמ״ל שהוא כבר מאוחד ומגובש, אבל מהר מאוד נוכחתי לדעת שהחמ״ל הוא מקום מאוד משפחתי ומכיל וכן כי המשמרות הארוכות והאינטנסיביות שלנו ביחד מנקרבות בינינו מאוד ומניבות חברויות.
2 צפייה בגלריה
רב"ט אייר צוקרמן | צילום: דו"צ
רב"ט אייר צוקרמן | צילום: דו"צ
רב"ט אייר צוקרמן | צילום: דו"צ
"בנוסף, המון גורמים מכל החילות בחטיבה נעזרים בסמב״ציות, ולכן יש לנו ממשק תמידי גם עם אנשים מהחטמ״ר שהם מחוץ לחמ״ל- זה מאוד נחמד לדעת שאת מכירה כמעט את כולם, יודעת מה תפקידם, מזהה את מספר הטלפון שלהם כמובן, ויכולה תמיד לעזור להם בדרך כלשהי".
על התפקיד מספרת אייר כי, "הרבה אנשים מרימים גבה כשאני אומרת בגאווה שאני סמב״צית; הם לא יודעים עד כמה הסמב״ציות בקיאות בכל מה שמתרחש בגזרה בכל רגע, בכל כפר ובכל יישוב. היא אחראית לדווח, לפקח, לחלץ, לתאם, אם בעת אירוע ואם בשמירה על הבט״ש. התפקיד קשה ושוחק ומלא באחריות, וזה כל כך משמח לראות שהמאמצים וההשקעה ניכרים לעין. מבחינתי ההצטיינות היא האישור שהצלחתי לעזור למישהו, ושהוא העריך את זה- אין מרגש מזה בעיני".
סגן עמית שמושקין מהוד השרון
עמית שמושקין הוא מפקד בהשלמה הטכנולוגית בבה"ד 7, בית הספר הארצי לקשר תקשוב וסייבר. עמית מפקד על הקצינים העתידיים מאגף התקשוב וההגנה בסייבר בתחום המחשוב, כך שהוא מעביר תכנים ושיעורים מקצועיים, וחונך את הצוערים בכל תהליך ההשלמה.
2 צפייה בגלריה
סגן עמית שמושקין | צילום: דו"צצ
סגן עמית שמושקין | צילום: דו"צצ
סגן עמית שמושקין | צילום: דו"צצ
בתיכון למד בהדרים בהוד השרון, הרחיב מגמות פיזיקה ומחשבים ואף הקים תכנית טכנולוגית התנדבותית יחד עם חברים: מטרת התכנית היא להכיר לתיכוניסטים ללא ידע מקדים להבין מהי טכנולוגיה על כל רבדיה לקראת גיוסם ותהליך התמיינותם לתפקידים טכנולוגים בצה"ל. בתכנית עמית וחבריו עברו בין תיכונים, הקימו מסגרת תלמידים מצומצמת איתם נפגשו פעם בשבוע והעבירו תכנים שונים בנושא- 'מהו טכנולוג?'
לדבריו, חווית השיא בשירות עד כה הייתה תפקידו הנוכחי: "התפקיד שלי כמפקד בהשלמה. המשימה שלי פה היא לקחת קבוצה גדולה של חבר'ה שעוד שניה הופכים לקצינים, ולהוביל אותם לנקודה ממנה הם בשלים ויודעים מה הם עושים".