"בחורף שעבר הסיוט הכי גדול שלנו התממש, היה גשם שפשוט לא הפסיק במשך כמה ימים, הציף את החווה וכמעט והטביע את בעלי החיים. הבטחתי לעצמי שהשנה - זה לא יקרה שוב", בפניה זו באתר "גיב באק", פונה קרן אור, בעלת החווה השיקומית האחראית להצלת ושיקום בעלי חים ניצולי התעללות והזנחה מהתעשיות השונות, במושב עדנים ליד הוד השרון, לסיוע ועזרה בהכנות שימנעו את הצפת החווה בחורף הקרוב.
1 צפייה בגלריה
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
צילום: אסף פרידמן
קרן אור: "השנה, אנו מתכוננים מראש, ונדאג לאבטח את החווה נגד שטפונות והצפות, כך שאף בעל חיים לא יצטרך לסבול או להיות חרד לחייו".
חוות קרן אור היא חווה שיקומית הדדית, האחראית להצלת ושיקום בע"ח ניצולי התעללות והזנחה מהתעשיות השונות. החווה משתרעת על פני שטח של 4 דונם ומשקמת מעל 250 בעלי חיים מכל המינים. כלבים, חמורים, עזים, תרנגולות, עורבים, ארנבים, חזירים ועוד.
כיום, למעלה מ-250 בעלי חיים שעברו התעללות, הזנחה ונטישה מתגוררים בחווה. חלקם חולים ופצועים, וחלקם נכים הזקוקים לשיקום וטיפול אינטנסיבי.
הייחודיות של החווה מתבטאת בשילוב מתנדבים על הספקטרום האוטיסטי, חיילים בודדים וילדים בסיכון, בטיפול בבע"ח. החווה פועלת בהתנדבות מלאה, על ידי צוות מתנדבים ועל ידי, וללא סבסוד מהמדינה.
בכוונת קרן אור, המבקשת כמאה אלף שקלים להכנת ושיקום החווה, להקים בורות חלחול באזורי ריכוז מים, הגבהת משטחים, בניית שביל מסודר לטרקטור לטובת טיפול בבעלי חיים, והקמת סככות לכל בעלי החיים במתחמים השונים. בנוסף, הוחלט לא להחזיק אספקות חציר בחווה, דבר שגרם לנזק של ארבעים אלף שקל בשטפון הקודם, והשנה מתכוונים לרכוש בחווה חציר לשנה מראש שיאוחסן במתבן דבר המייקר עשרות מונים את עלויות ההזנה לבעלי החיים.
להשתתפות במימון הוצאות ההיערכות לקראת החורף בחווה לחצו כאן.