מרגישים שפיספסתם כמה אייטמים מעניינים? סקרנים לשמוע מה קורה בעיר הסמוכה? הנה הסיפורים החמים שפרסמנו השבוע ברשת מיינט.
הסלמה במצב הבטחוני שיבשה את השגרה. בשל ירי רקטות מרצועת עזה אל עבר הדרום וגוש דן, לא התקיימו בחלק מאזורי הארץ לימודים וגם מקומות העבודה והמסחר הופסקו. עומרי קמחי, שמול ביתו נחתו חלקי הרקטה, סיפר למיינט ראשון לציון: "הייתה אזעקה ונכנסנו לממ"ד כפי שביקשו הנחיות פיקוד העורף. פתאום שמענו בום חזק ועוצמתי אז מיהרנו לצאת החוצה ואז ראינו כמה זה קרוב אלינו. תוך שניות הגיעו ניידות וסגרו את הרחוב. אני עדיין לא מעכל כמה זה היה קרוב אל הבית שלי וזה בהחלט מצב מלחיץ".
במיינט באר שבע דווח על סיפור פלילי, על רקע המצב הביטחוני. שוטר שהגיע לבקר את אמו אשר נפגעה מחרדה ונזקקה לטיפול רשותי עקב פגיעת רקטה סמוך לביתה בנתיבות, עצר חשוד בסחר בסם מסוכן. השוטר, שלא היה במדים, שמע חלק מהשיחה של החשוד בטלפון, ולאחר מכן הבחין בשקית מתחת לרכב. משבא להרים אותה, גילה בתוכה חומר חשוד כסם מסוג קנאביס. אז פנה החשוד לשוטר ודרש ממנו "לעזוב את השקית". השוטר השיב לו כי השקית שלו, מאחר ומצא אותה על הרצפה. בתגובה עבר החשוד לאיומים: "אל תיגע בשקית, היא שלי, אני אזיין אותך". לאחר שקשר עצמו לשקית, הזדהה השוטר והודיע לו על מעצרו. בתחקור ראשוני קשר עצמו החשוד, תושב באר שבע בן 23, לסחר אותו עמד לבצע במקום.
בעקבות ההסלמה הביטחונית ארגון "בצלמו" לזכויות האדם ברוח היהודית פנה לראש עיריית חולון בדרישה לבטל הקרנת סרט בעיר. מדובר בסרט התיעודי "לאה צמל, עורכת דין" של הבמאים רחל לאה ג'ונס ופיליפ בלאיש, שעוסק בסיפור חייה של עורכת דין המתמחה בהגנה משפטית על פלשתינים המואשמים בפעילויות טרור. הסרט זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בתחרות ישראלית של דוקואביב האחרון והשבוע כבר בוטלה הקרנתו ביישוב מעלות. מהנהלת המדיטק נמסר למיינט חולון בתגובה: "הסרט, זוכה הפרס הראשון בפסטיבל ״דוק-אביב״ (בתמיכת משרד התרבות) כבר הוקרן בסינמטק חולון וזכה להצלחה רבה ולכן הוחלט להקרינו שוב. עקב האירועים הבטחוניים האחרונים וביטול אירועי תרבות תדחה ההקרנה. נודיע בהקדם האפשרי על מועד חלופי".
במסגרת מאבקה העיקש של המשטרה לאיתור אמצעי לחימה לא חוקיים ונגד עבריינים המחזיקים כלי נשק ואמצעי לחימה נוספים ומסכנים את שלום ובטחון הציבור, בוצעה לפני מספר ימים פעילות משטרתית יזומה בהרצליה. במיינט הרצליה מדווחים כי במהלך הפעילות, איתרו השוטרים על גג בית כנסת אמצעי לחימה מוסלקים ובכללם אקדחים, מטעני חבלה, מערכת הפעלה ורימוני הלם.
4 צפייה בגלריה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
האדמור מסאטמר, זלמן לייב טייטלבוים צפוי להגיע לישראל לביקור בזק, אלא שאף שהאדמו"ר מחרים את מדינת ישראל וחסידותו מתאפיינת בקנאות ובהתנגדות אידאולוגית למדינה, אישרה עיריית ירושלים לחסום רחוב הסמוך לבית כנסת השייך לחסידות למשך שבוע לרגל ביקורו. מאזור זה יוצאות לעיתים ההפגנות המפורסמות נגד הגיוס לצה״ל. במיינט ירושלים מדווחים כי לקראת הביקור החלו חסידיו לבנות אוהל ענק מחוץ לבית הכנסת ברחוב יואל. בעקבות ההקמה נחסם הרחוב מתחילת השבוע ומעבר מכוניות והולכי רגל לא מתאפשר במקום. באזור הוצבו שלטים כי "המעבר להולכי רגל סגור". כאמור, חסידות סאטמר ידועה במאבקה נגד מדינת ישראל והתנגדותה החריף לגיוס לצה"ל. בביקור שערך האדמור לפני 3 שנים הוא תרם כספים רבים לבחורי ישיבות שיצאו להפגנות נגד הגיוס, בנוסף הודיע כי יתמוך במי שמתנגדים לגיוס ומסרבים לצו ראשון.
4 צפייה בגלריה
רחוב יואל שנחסם. צילום: לירן תמרי
רחוב יואל שנחסם. צילום: לירן תמרי
רחוב יואל שנחסם. צילום: לירן תמרי
סטס ומרינה פראיפלד מנוף הגליל הם הורים ללני, פעוט לקוי שמיעה בן שנתיים ושמונה חודשים, המתחנך במעון 'מיחא' בטבריה לילדים לקויי שמיעה. לאחרונה החליטו ההורים לקעקע בסמוך לאוזנם מכשיר שמיעה (סטס) וסמל השתקה (מרינה) כדי להביע הזדהות עם בנם ולהראות לו שאין לו מה להתבייש בלקות או להסתירה. "הוא מאוד התלהב. הוא כל הזמן אומר 'איפה המכשיר של אבא'. בהתחלה הוא לא רצה לשים את מכשיר השמיעה ועכשיו הוא פחות מתנגד ואפילו מתלהב", סיפרו בני הזוג למיינט העמק. "המסר הכי חשוב הוא שתהיה כמה שיותר חשיפה של מוגבלויות כאלה. בגלל שלני לומד בגן רגיל שבו לומדים ילדים בלי בעיות, צריך ללמד אותם שיש ילדים עם מכשירי שמיעה ושזה בעצם לא שונה ממשקפי ראייה. הכי חשוב, שילדים לקויי שמיעה לא ירגישו חריגים ושונים מהנוף. כמה שהסביבה תהיה יותר רגילה לזה, כך הילד לקוי השמיעה לא ירגיש חריג".
4 צפייה בגלריה
הקעקוע של סטס (מימין) והקעקוע של מרינה (צילום: אלבום פרטי)
הקעקוע של סטס (מימין) והקעקוע של מרינה (צילום: אלבום פרטי)
הקעקוע של סטס (מימין) והקעקוע של מרינה (צילום: אלבום פרטי)