עדויות רבות מצטברות על הסכנות הטמונות בכביש עוקף גבעת חן — ונראה שכל עוד הנושא לא יטופל, זה רק עניין של זמן עד שתתפרסם הכותרת שתדווח על "תאונה קטלנית". בחלקו הישן, המחבר בין רעננה למושב רמות השבים, הבעיה ידועה זה שנים.
1 צפייה בגלריה
הכביש העוקף. תאונות קשות | צילום: פרטי
הכביש העוקף. תאונות קשות | צילום: פרטי
הכביש העוקף. תאונות קשות | צילום: פרטי
הכביש הדו-סטרי צר, חשוך וחסר שוליים. דרור, תושב רמות השבים הנוסע בכביש פעמים רבות, מספר: "בחלק מהמקומות שדה הראייה מוגבל מאוד, ולא רואים את הרכב שמגיע ממול. הכביש משובש ואין בו מדרכה, מה שמסכן מאוד את הולכי הרגל. אין הפרדה בין הנתיבים לאורך הכביש. ילד שרוצה להגיע לרמות השבים מרעננה בלילה חייב לעבור דרך הכביש הזה", הוא מספר.
שלטי "עיקול מסוכן" מוצבים בנקודת עיקול קריטית בכביש המשובש, אבל היכולת לראות את הבא מולך מוגבלת עד אפסית. גלי, גם היא תושבת רמות השבים, מספרת על תקרית שיכולה הייתה להסתיים באסון: "בכל פעם שיורד גשם נוצרים בכביש בורות. לפני שלוש שנים נסעתי שם בלילה בחושך, ירד גשם והיה בור בדרך. אחרי שתי דקות הבנתי שהגלגל איבד אוויר. היה חשוך, ולא היו שוליים לעצור בהם".
לאחר האירוע, פנתה גלי למועצה האזורית דרום השרון, הם הפנו אותה למושב גבעת חן, וזה שילם על הנזק. אך מנסיעה בכביש נדמה כי רבים מהלקחים לא הופנמו. הכביש עודנו משובש, ונראה כי פסי ההרעדה הרבים שלאורכו נסללו בחופזה. באחד מחלקיו, מוגבה הכביש מהשוליים, ואין גדר המונעת הידרדרות אל התעלה שבצידו.
עוד צעירה שעוברת במקום באופן קבוע, בדרכה לעבודה, מספרת: "זה כביש מחריד. אין בו די תאורה, הסיבוב שבו ממש מסוכן ולא רואים כלום. כל פעם שאני נוסעת לעבודה, אימא שלי מזהירה אותי לנסוע במהירות מינימלית". גם חלקו המחודש של הכביש, הצמוד לכביש 531 וסמוך לכניסה לגבעת חן, ידע תאונות רבות בעת האחרונה. בעיקר בגלל העיקול. "החודש נסעתי בכביש פעמיים, והייתי עדה לתאונות קשות", מספרת תושבת רעננה.
עוד צעיר מספר על הליקויים שהובילו לתאונה החזיתית שבה היה מעורב לפני כמה חודשים: "אם אתה לא רוצה להיות ממש בשוליים ולעוף מהכביש, אתה חייב לנסוע באמצע הדרך. באתי מכיוון רעננה להוד השרון, ואילו היו שם פסי הרעדה בירידה לקראת העיקול הייתי נוסע הרבה יותר לאט, וזה היה נמנע. למזלנו שנינו יצאנו בלי פגיעה בגוף".
מהמועצה האזורית דרום השרון נמסר בתגובה: "ביוני 2018 הגשנו למשרד התחבורה בקשה לתיקון הכביש. הבקשה נדחתה בטענה שפתיחת החלק השני של כביש 531 יפתור את בעיית העומס. נמשיך לפעול מול משרד התחבורה בעניין".
ממשרד התחבורה נמסר: "הכביש באחריות מועצת דרום השרון".