איך אומרים סנו ביפנית? התעשיין אלכסס לנדסברג בעל אימפריית הטואלטיקה והקוסמטיקה "סנו" מהוד השרון, מציג תערוכת צילומים, "פנטזיה יפנית" שמה, פרי מצלמתו מצילומים מרהיבים שצילם ביפן.
2 צפייה בגלריה
צילום: צביקה טישלר
צילום: צביקה טישלר
צילום: צביקה טישלר
לנדסברג (75), אשר מגיל 13 צמוד למצלמתו, הוא בעל השליטה בתשלובת סנו עם אחזקות של 54% וסגן יו"ר הדירקטוריון, ובנו של מייסד האימפרייה ברונו לנדסברג ז"ל שנפטר לפני כשנתיים בגיל 95.
לנדסברג, המודע לכוח הפרשני המטעה שיש לדימויים מהמזרח (כוח הפועל עליו כצלם בן תרבות המערב וגם על המבקרים בתערוכה),פועל כדי להימלט מן החשיבה הבינארית של הגדרת ה"אני" לעומת ה"אחר" בכך שהוא מנטרל את יחסי הכפיפות בין המערב למזרח שעה שהוא מתעד אותו. בתערוכה יצר לנדסברג תמונת רחוב שהיא כמעט ריקה מפעילות אנושית, מעין במה ללא שחקנים.
2 צפייה בגלריה
צילום: אילן ספירא
צילום: אילן ספירא
צילום: אילן ספירא
המיצב חושף בכוונה תחילה את היותו תפאורה ולא צילום תיעודי. הרחוב היפני מורכב מסימנים ודימויים שזה מכבר הפכו לקלישאות: שער הטורי האדום המקבל את פני הבאים במקדשי השינטו, פריחת הדובדבן, מארחת נאה בקימונו כחול, עצי אורן ושיחים מעוצבים למשעי, דלתות הזזה עשויות עץ וגופי תאורה מנייר אורז. כל אלו הודבקו יחדיו במעשה אסמבלאז' כדי להזמין את המבקר בתערוכה לשוטט בתוך התגלמות לכאורה של הפנטזיה היפנית.
אהבתו של לנדסברג לצילום נפרשת כאמור על פני כמה עשורים מאז היותו בן 13, כאשר קיבל לראשונה מצלמה מאביו, ברונו לנדסברג. "רציתי אופניים כמתנת בר מצווה, אבל אבי חשש מתאונות. קיבלתי את הדין ובמקום אופניים קיבלתי מצלמת זורקי 3 מפולין... מאז החל הרומן שלי עם המצלמה", הוא מספר. זוהי תערוכת היחיד השנייה שלו. בשנת 2016 הציג את התערוכה "עובר אורח" בגלריית יפו שכללה 34 צילומים ממדינות שונות בהן טייל ברחבי הגלובוס: קירגיסטן, ארגנטינה, הודו, בורמה, יפן וצרפת.
במסגרת התערוכה יתקיים ביום שבת , 7/12 בשעה 10:30 בבוקר שיח גלריה עם האמן ועם האוצרת .
"פנטזיה יפנית" / אלכס לנדסברג
עזריאלי שרונה – כניסה ממתחם שרונה, רחוב רב אלוף דוד אלעזר