חברי קהילת בית אל ברעננה קיבלו אבנים מיוחדות שיש המייחסים אותן להר סיני ועליהן מצויר הסנה: "לחזות בפלא ולהתרגש".
2 צפייה בגלריה
האבן המיוחסת להר סיני
האבן המיוחסת להר סיני
האבן המיוחסת להר סיני
(צילומים: ז'אן ואל ז'רום, אורי יוסף)
לדברי חברי הקהילה האבנים עברו מסע ארוך ממצרים לישראל והגיעו לעמוס פורת וכיום נמצאות במשמורת אצל אורי יוסף: "כל הרוצה לחזות בפלא הבורא מוזמן בתיאום להגיע לבית הכנסת בית אל רעננה".

2 צפייה בגלריה
האבן המיוחסת להר סיני
האבן המיוחסת להר סיני
האבן המיוחסת להר סיני
(צילום: אורי יוסף)

עוד מוסיפים בקהילה כי "כבר מלפני 700 שנים הובא בקדמונים שבכל אבן מהר סיני, ישנה את צורת הסנה. גם אם יחלקו אותה לחתיכות קטנות, ולכן הוא נקרא הר סיני, על שם הסנה. העידו על כך בספר 'אפודי', 'נרבוני', 'מגלה עמוקות', 'מגדל עוז' וב'ערבי נחל'.
סופר שהרב שטיינמן החזיק בכזאת אבן בביתו והראה לנכנסים לביתו את ה"זכר" שהשאיר הקב"ה בעולמו, עוד טענו בשם רבי משה פיינשטיין שכתב מכתב שיש בדברים אלו משום חיזוק אמונה. המפליא שאע"פ שאבן רגילה בשבת היא מוקצה, אבן כזאת מהר סיני אינה כך, הובא בספר "אוצר פלאות התורה" מפי הרב חיים קנייבסקי זצ"ל שאבן מהר סיני מותרת לשימוש בשבת, ומנמק , שאם "יחודה להראות נפלאות ה' אינה מוקצה".

הארכיאולוג אבינועם להבי מהמכון הישראלי לארכיאולוגיה אומר: "בדרום חצי האי סיני, על פסגת ג’בל מוסא שבאזור ההר הגבוה, מופיעים על חלק מאבני ההר דפוסים דמויי צמח. אבנים אלו קיבלו את הכינוי “אבני סיני” והן נמכרות כיום במחירים המגיעים למאות דולרים.
"איסוף האבנים מהר סיני על ידי עולי הרגל מוזכר כנוהג לפחות מהמאה השמינית לספירה. בכנסיות בותיקן, בשלה ובסן שבמחוז בורגו (שתי האחרונות בצרפת), נשמרו אבנים עם תגיות המשייכות אותן להר סיני.
"מלבד התיאור של האבנים מהר סיני שנמצאו בהר ציון ובאירופה ישנם גם תיאורים של עולי רגל המתעדים אבנים בעלות דפוס דמוי צמח. ההדפסים הצמחיים על האבנים הן למעשה תופעה גיאולוגית הנקראת “פרחי מנגן” אשר אינה ייחודית לסיני ומופיעה במקומות שונים בעולם, כולל בישראל. תופעה זו מתאפיינת באבני גרניט בצבעים הנעים בין בז’ חיוור לאדום ועליהן מופיעות צורות הדומות לשורשי צמח.
קראו גם:
"יחד עם זאת, הרצון למצוא ביטוי פיזי המחבר אל הסיפור של משה והסנה הבוער התמזג עם הנוף הפיזי בדמותם של האבנים הנושאות עליהן את צורת הסנה. האבנים משמשות לא רק כחומר המגשר אל העבר אלא גם כמדיום הנושא סימנים מהסיפור המתואר בכתבי הקודש, אליו היו האבנים עדות. שכן, האבנים עצמן הפכו לשרידים מקודשים שעוצבו על ידי אירוע ניסי. עצם קיומן של האבנים בהר סיני הובן על ידי עולי הרגל כדבר ניסי, והן סיפקו להם צורה נוספת של התגלות אלוהית".