הותר לפרסום היום (יום ג') כי לוחם השריון סמל-ראשון איתי חן מנתניה, שנחטף לרצועת עזה, נפל בקרב עוד ב-7 באוקטובר - וגופתו מוחזקת כעת ברצועת עזה. זאת לאחר שהרב הצבאי הראשי קבע את מותו עם בדיקת הממצאים ועל בסיס המידע שהגיע לצה"ל.
3 צפייה בגלריה
סמ"ר איתי חן ז"ל
סמ"ר איתי חן ז"ל
סמ"ר איתי חן ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)

משפחתו של החיים פרסמה הודעה ובה נמסר: "בצער רב קיבלנו אמש עדכון מצה"ל על כך שבננו היקר, סמל ראשון איתי חן ז״ל, נפל בקרב ב 7.10. הרבצ״ר קבע את מותו לאחר בחינה של כלל הממצאים ועל בסיס מידע מהימן.
"לא נקיים הלוויה ולא נשב שבעה עד להחזרתו של בננו איתי. אנו קוראים לראש ממשלת ישראל למלא את חובתו המוסרית, הערכית והיהודית ולהחזיר את בננו לקבורה כגיבור כפי שהוא ראוי לה.

3 צפייה בגלריה
איתי חן עם הוריו
איתי חן עם הוריו
איתי חן עם הוריו
(צילום: באדיבות המשפחה)

"נמשיך להוביל ולקחת חלק במאבק להחזרת כל 134 החטופים, החטופות שלא חזרו. תודה לכל מי שתמך וליווה אותנו ב158 ימים קשים מנשוא. כיום בכאב רב הצטרפנו למשפחת הקורבנות של ה 7.10 ולא נעצור עד שכל החטופים ישובו לחיק משפחותיהם".
על ההודעה חתמו חגית, רובי, רועי ואלון חן, משפחת ישראלי, משפחת חן ומשפחת רביב.

קראו גם:

דודו סלמה, המלווה את ההורים מרגע ההודעה כי איתי נפל, מספר כי ההורים במצב קשה, ומתקשים לקבל את רוע הגזירה. לדבריו, ''הלב נקרע... אין מילים לתאר את האסון. לאורך חמישה חודשים התפללנו וקיווינו לראות את איתי שב הביתה בחיים. חגית ורובי נלחמו כמו אריות לאורך כל התקופה.".

3 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
(צילום: shutterstock)

בשל היותו של איתי בעל אזרחות אמריקנית בנוסף לישראלית, פרסם גם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הודעת השתתפות בצער המשפחה: "היום הלב שלנו כבד. ג׳יל ואני המומים מהבשורות. אביו של איתי ואחיו פגשו אותי בבית הלבן וחלקו איתי את הצער וחוסר הוודאות כאשר הם מתפללים לחזרת יקירם. את סבלם אף אחד לא צריך לסבול ולו יום אחד נוסף.
"בסוף הפגישה הם העניקו לי חנוכיה שתזכיר שהאור תמיד יגבר על החושך. ביום הזה אני חוזר על הבטחתי למשפחות החטופים: אנחנו אתכם, לא אפסיק עד שהם יחזרו הביתה".