זמני כניסת ויציאת שבת


זמני כניסת ויציאת שבת בהוד השרון: השבת של ה-20 ביולי בהוד השרון, י"ד בתמוז התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 19:26 ותצא למחרת בשעה 20:27. השבוע אנו קוראים את פרשת: בלק, לזכות אברהם גלעד בן ליאת אמונה( מונדר).

"הן עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב" (פרק כ"ג, פסוק ט)


בספר נפלאות מתורתך מובא כי הרב עובדיה יוסף זצ"ל אמר על הפסוק הזה כי במסכת סוכה כתוב שאם ניקח את אותיות הא"ב, עד האות ט', ונחבר את הראשונה והאחרונה, התוצאה תהיה 10. למשל; א+ט=10, ב+ח=10, ג+ז=10 וכן הלאה, חוץ מהאות ה', שלה אין בן זוג. החל מהאות י, אם נחבר את האות הראשונה והאחרונה של האותיות של העשרות, נקבל את התוצאה 100. י+צ=100, כ+פ=100 וכן הלאה, חוץ מהאות נ. 2 האותיות הבודדות יוצרות את המילה "הן". "הן עם לבדד ישכון", אמר הרב עובדיה זצ"ל כי כמו שהאותיות הללו לבדן, כך עם ישראל לבדו והוא לא מתערבב עם הגויים.

(פרשת בלק)

מעשה ברבה בר בר חנה שהפליג עם חבורת אנשים בים. לפתע הם הבחינו במה שנראה להם כיבשה. החבורה עלתה על האי והחלה לבשל ולאפות שם. אבל האי לא היה יבשה אלא דג גדול וכשהדג חש בחום של הבישול התהפך והחבורה נפלה לים. אלמלא היתה ספינה בקרבת מקום הם היו טובעים.
את הסיפור הזה מביא הרב יצחק זילברשטיין בספר 'טובך יביעו', בשמו של ה'בית יחיאל'. שימו לב לפירוש המרתק של בעל ה'נתיבות' שאומר כך: רבה בר בר חנה ראה ברוח הקודש שבאחרית הימים תהיה לישראל ממשלה על אומה אחת, וישראל תחשוב שאין סיכוי לאומה הזו להתגבר עליה. והאומה הזו תהפוך את הקערה על פיה ותתנגד לישראל ואם לא המשיח שיבוא, עם ישראל יטבע מרוב הצרות.
אז מה אתם אומרים; המשיח בפתח או עוד לא? השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, נקבל על עצמנו להיות הכי יהודים שאנחנו יכולים, להתכנס פנימה להיות אור לגויים ולא להיפך.ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד ל אברהם גלעד בן ליאת אמונה( מונדר) והוא ישוב הביתה במהרה. שבת שלום.