זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת בהוד השרון: השבת של ה-13 באפריל בהוד השרון, ה' בניסן התשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 18:48 ותצא למחרת בשעה 19:47. השבוע אנו קוראים את פרשת השבוע: תזריע.

"נגע צרעת כי תהיה באדם והובא אל הכהן" (פרק י"ג, פסוק ט')

פרשת תזריע מדברת, בין השאר, על נגע הצרעת. ידוע הוא שהצרעת באה בעוון לשון הרע. בשביל להבין כמה חמור הוא חטא לשון הרע נעיין בפרשה הנוכחית וגם בפרשות נוספות ונגלה. בפרשת שמיני, אותה קראנו בשבוע שעבר, התורה הקדישה 47 פסוקים בשביל להסביר מה אסור להכניס לפה. מה כשר ומה לא כשר. בפרשות תזריע וגם בפרשת מצורע, אותה נקרא בשבוע הבא בע"ה, התורה מקדישה 157 פסוקים בהם היא מתארת איך להתמודד עם העונש של לשון הרע. זאת אומרת אנחנו צריכים להיזהר, לפחות פי שלושה, שלא במה שאנחנו מוציאים מהפה.


בספר 'אוצר הדרשות הקצרות', מסופר על יהודי שהגיע לרבי יעקב קמינצקי בשל בעיות של שלום בית. לרב הוא הגיע במטרה להחתים אותו, ביחד עם עוד 100 רבנים, כדי להתיר את חרם דרבנו גרשום הידוע, שאומר שאין לשאת שתי נשים ביחד, בשביל שהוא יוכל לשאת אישה שניה.
פתח היהודי את פיו והחל לקונן: "אשתי כך… ואשתי כך… ואשתי…".
אמר לו הרב קמינצקי: "קיבלת היתר ממאה רבנים לשאת אישה שניה, אבל לא קיבלת היתר ממאה רבנים לדבר לשון הרע".
בשעה מאוחרת של בוקר שבת אחת, ניגש יהודי אחר ניגש לרבי אברהם גניחובסקי, ששב מתפילת השבת מוקף בתלמידיו ושאל אותו שאלה על פירוש רש"י בתורה. על כתפו של היהודי היתה מגבת והרב הסיק מכך שהוא טרם התפלל. אמר הרב גניחובסקי לאותו יהודי: "לך למקווה, תתפלל ובמוצאי שבת אתקשר אליך לשאול את הסתירה ברש"י". הלך היהודי ואחד מתלמידיו של הרב שאל אותו: "מה זה צריך להיות? השעה כבר 9 וחצי בבוקר, אנחנו אחרי תפילה בנץ ואחרי שיעור חומש וש"ס ואותו יהודי לפני תפילה?".
השיב לו הרב: "נכון, אנחנו אחרי נץ ואחרי שיעור חומש וגמרא, אבל גם אחרי לשון הרע שמן…".
זוכרים את קבלה לשבוע אחד בלבד? בשבוע שעבר קיבלנו על עצמנו לדבר בלשון נקיה. השבוע נקבל על עצמנו לשים לב מה אנחנו מוציאים מהפה ולא לדבר לשון הרע. ונקדיש את הזכויות של הקבלה הטובה שלנו לזכות החטופים והחטופות שישובו כבר הביתה, לזכות חיילי ישראל ולזכות העם שלנו.
שבת שלום!