תם עידן: תושב כפר סבא, יצחק נתן, המנהל המיתולוגי של בית הספר לאומנויות "תלמה ילין" הלך אמש (שני) לעולמו: "הותיר אחריו מורשת מרשימה שהמשיכה לשגשג גם שנים רבות אחרי שסיים את תפקידו".
3 צפייה בגלריה
יצחק נתן ז"ל
יצחק נתן ז"ל
יצחק נתן ז"ל
(צילום: אביגיל עוזי)
יצחק נתן נולד בירושלים ב־1944. הוריו הגיעו לארץ כילדים עם משפחותיהם בשנות העשרים. אביו היה חבר 'ההגנה'. בגיל 17 וחצי החל ללמוד באוניברסיטה העברית, במסגרת הסמינר למורים. בהמשך גויס לצה"ל כמורה לחיילים וקצינים, בשירות זימן אותו קצין חינוך ראשי מרדכי בר־און למטכ"ל, כחלק מהקמת ענף ההשכלה בצה"ל.

3 צפייה בגלריה
בית ספר תלמה ילין
בית ספר תלמה ילין
בית ספר תלמה ילין
(צילום: ארכיון עיריית גבעתיים)

בגיל 22, אחרי השחרור מצה"ל, החל נתן לחפש עבודה בהוראה. הוא הגיע לעיריית תל־אביב ונשלח לעירוני א'. מנהל בית הספר הציץ ברקורד שלו וקיבל אותו למשרה חלקית. דרך חבר משותף בצבא הכיר נתן את מרדכי קשטן, המנהל הראשון של בית הספר תלמה ילין. בתחילה עבד תחתיו בעיתון 'ידיעות אחרונות' כעורך מגזינים לימודיים לתלמידים, ובהמשך קיבל חצי משרה בבית הספר שהיה אז בתחילת דרכו. בשנה הבאה מינה אותו המנהל לסגנו. בשנת 1979 קיבל נתן את המושכות, והפך למנהל בית הספר למשך 23 שנה.
מאז ועד היום הפך בית הספר לחממה המייצאת אומנים רבים ומצטיינים בישראל. בוגרי תלמה ילין נמצאים בטלוויזיה, בתיאטרון, בקונצרטים, במופעי מחול, בקולנוע, בספרות ובתחומי אמנות רבים.

3 צפייה בגלריה
לינוי בר גפן
לינוי בר גפן
לינוי בר גפן
(צילום: אריק סולטן)

הנהלת בית הספר תלמה ילין: "במהלך שנות ניהולו עיצב לעילא את אופיו ודמותו של בית הספר תלמה ילין, העמיד דורות של בוגרים ובוגרות מצטיינים בתחומם, והותיר אחריו מורשת מרשימה שהמשיכה לשגשג גם שנים רבות אחרי שסיים את תפקידו. קהילת בית הספר מרכינה ראשה עם פטירתו, ומבקשת להודות ליצחק נתן על שידע בכישרון רב להוביל את בית ספרנו להצלחה מרובה במהלך שנות כהונתו".
קראו גם:
אחת מתלמידות בית הספר, לינוי בר גפן: "זכיתי להיות בין אלפי הנערים והנערות שיצחק - הלא הוא "מר נתן" - גידל וחינך. הוא דרש מאיתנו את הטוב ביותר ודרש אותו גם עבורנו מכל מי שאפשר. הוא התעקש איתנו ששיעורי מתמטיקה חשובים לא פחות משיעורי משחק וציור, אבל גם התעקש מול הורינו ששיעורי מחול ונגינה חשובים לא פחות ממתמטיקה. הוא היה אדם דתי שהעיר אותנו בטיולים השנתיים בשירת "יהודים, קומו לעבודת הבורא", אבל מעולם לא מצא סתירה בין האמונה לאמנות. ליברל אמיתי, איש חינוך בכל רמ"ח אבריו ומנהיג אבהי מסור. מתנחמת שהספקתי בימיו האחרונים להתייצב ליד מיטת חוליו, להודות לו ולומר לו כמה חשוב הוא היה עבורי. חבריי וחברותיי התלמידיםות, זה הצלצול האחרון, בואו להפרד".
הלוויה תתקיים היום בשעה 17:00 בבית העלמין פרדס חיים בכפר סבא. יושבים שבעה בבית המשפחה ברחוב סמטת אביבים 12 בכפ"ס בין השעות 9:00-13:30 ו16:00-22:00.
יהי זכרו ברוך
פורסם לראשונה: 08:00, 15.08.23