סערה ברעננה עקב טקס הפרשת חלה שנועד להתקיים בחטיבת אלון בעיר למען נעמה לוי, בוגרת החטיבה הנמצאת בשבי החמאס. הרבנית ענת בן ארי שנועדה להוביל אותו: "הפכו את הטקס לכלי של מחלוקת ופילוג".
3 צפייה בגלריה
נעמה לוי
נעמה לוי
נעמה לוי
(צילומים: פרטי)
היום (שני) היה אמור להתקיים טקס הפרשת חלה למען נעמה לוי, תושבת רעננה, בחטיבת אלון בעיר, בעידוד משפחתה, חבריה ומוקיריה וכן הנהגת ההורים הבית ספרית. בעקבות ביקורת של חגי פרנקל, אחד מחברי סיעת הרוב הדמוקרטי המתמודדת למועצה, התחוללה סערה שבעקבותיה הוחלט לבטל את הטקס.
פרנקל פרסם בקבוצות ווטסאפ את ביקורתו על עצם קיום הטקס בבית הספר: "כולנו רוצים שנעמה לוי תחזור הביתה יחד עם שאר החטופים. אבל לא כולנו נוהגים להפריש חלה. כשרבנית שמוציאה מסעות לאומן, ועוסקת בקידום פעילות הדתה, מקיימת הפרשת חלה בתיכון חילוני זה לא לגיטימי אין שום סיבה שמבנה ציבורי של תיכון חילוני ישמש בית לאירוע נשים דתי, גם כשהמטרה חשובה וראויה. החטופים והחטופות נמצאים יום יום בלב של כולנו. הדרך שלנו להילחם ולהתפלל לחזרתם וחזרתן לא עוברת דרך הפרשת חלה ביה"ס. אנו קוראים להנהלת חטיבת אלון ולמחלקת החינוך של עיריית רעננה להודיע לרבנית בן ארי כי האירוע לא יוכל להתקיים בשטח ביה"ס".

3 צפייה בגלריה
הרבנית ענת בן ארי
הרבנית ענת בן ארי
הרבנית ענת בן ארי
(צילום: פרטי)

ביקורת זו חוללה באחת סערה רבתי בקרב תושבי העיר תוך ויכוח ער ברשתות החברתיות, שגלש מהרה מטקס ואחדות למען השבת החטופים ובתוכם נעמה לוי, למחלוקת פוליטית: "מי מכניס פוליטיקה ופילוג דווקא עכשיו שכולנו צריכים להיות ביחד. מאיפה השנאה הזו? בשבת היה מסע אופניים למען נעמה, מישהו מהדתיים אמר משהו? כמה אפשר להיות אטום. כמה השנאה מעוורת אותנו?".
בעקבות הסערה פרסמה הנהגת ההורים הבית ספרית הודעה: "אירוע הפרשת החלה, הנו אירוע ממלכתי של חטיבת אלון למען החטופה נעמה לוי. מדובר באירוע סמלי ומחבק של סולידריות והזדהות עם המשפחה, למען השבתה של נעמה. צר לנו שבשעה קשה זו – שעה של מלחמה, גורמים פוליטיים מנסים לעשות שימוש ציני באירוע ולהפוך אותו לכלי של מחלוקת ופילוג. מדובר באירוע מצומצם של משתתפים שהוזמנו מראש. אנחנו מצפים מכלל הגורמים לכבדו ולהימנע משימושים פוליטיים ציניים. חטיבת אלון הנה בית חינוך ישראלי, ממלכתי וציוני שימשיך לחבר ולחזק את העם. זו עת לאחדות – יחד ננצח ונשיב את החטופים".

3 צפייה בגלריה
נעמה לוי
נעמה לוי
נעמה לוי
(צילום: פרטי)

כך או כך, אתמול בערב (ראשון) הודיעה הרבנית ענת בן ארי שאמורה הייתה להוביל את הטקס הודעה לפיה הטקס בוטל: "לצערי הרב מסתבר שאנחנו חיים ב 06.10. ולא למדנו את הלקח הרע המר והאכזרי ביותר שידע עם ישראל מיום 07.10. הוזמנתי להעביר ערב הפרשת חלה מחר ברעננה, ערב שנועד לעורר רחמי שמיים, ערב שתוכנן להרבות בו בתפילות ותחינות בעבור החטופה נעמה לוי התצפיתנית.
"אני לא יודעת כמה מכם ראו את הסרטון המזעזע של נעמה נגררת בשערותיה מהג'יפ של המחבלים ובגדיה מוכתמים בדם לאחר שהתעללו בה קשות ופצעו אותה. לנעמה אורגן והופק בעבורה ערב ענק בתיכון ברעננה בו למדה והוזמנו 100 נשים שהיו אמורות להפריש כל אחת חלה מעיסתה.

קראו גם:

"כואב כל כך שבעת מלחמה סיעת הרוב הדמוקרטי ברעננה שמורכבת מכחול לבן, יש עתיד, מרצ וחוזה חדש מתנגדים להפרשת חלה ועושים שימוש ציני בערב זה והופכים אותו לכלי של מחלוקת ופילוג. ריבונו של עולם מה יהיה עם הפילוג שיש בעם ישראל אני קוראת את התגובה שפרסם חגי פרנקל ממנהיגי המחאה ברעננה וחבר רשימת הרוב הדמוקרטי בקבוצות הווטסאפ של הרוב הדמוקרטי ולא מאמינה למראה עיני. כמה אני מבקשת ומתפללת על עם ישראל לא מאמינה שיהודי מתנגד לקיים ערב של תפילות ואמונה למען החטופים שנמצאים בשבי של מפלצות אדם, איך אפשר להתנגד? איפה אנחנו חיים באיזו מדינה? בישראל או בגולה? תגידו לי בבקשה. ובנימה של כאב גדול, הערב שהיה אמור להתקיים מחר בוטל, כולי תפילה שבורא עולם ירחם עלינו יושיע אותנו יאמר לצרותינו די, מתי אנשים יתעוררו ויבינו שכוחנו רק באחדותנו, מה צריך לקרות כדי שאנשים יתעוררו ויבינו שכולנו ערבים זה לזה וכולנו רקמה אנושית אחת רק אחת".