בכנסת חייבים להקים קואליציה כדי לשלוט, וגם מאחורי הסורגים קמות ונופלות כל העת קואליציות של עבריינים, שחלקן ממשיכות לפעול בעוצמה כאשר חבריהן יוצאים לחופשי. במרכזה של קואליציה כזו שנרקמה בימים אלה ממש בכלא איילון, נמצא אחד השמות המפחידים יותר בעולם התחתון, העבריין מיכאל טנסקי מאשדוד.
4 צפייה בגלריה
יונתן סימנדוייב (מימין) מיכאל טנסקי ואדם איטל
יונתן סימנדוייב (מימין) מיכאל טנסקי ואדם איטל
יונתן סימנדוייב (מימין) מיכאל טנסקי ואדם איטל
(צילום: הרצל יוסף, דוברות המשטרה)
במסגרת הקואליציה המעניינת הזו, טנסקי עושה למעשה צעד בכיוון של דריסת רגל בגזרה צפונית הרבה יותר מאשדוד - והיא אזור אור עקיבא. והכל קשור לשחרורו של עבריין בשם יהונתן סימונדייב מהכלא בחודשים הקרובים.
יהונתן הוא אחיו של אלון, שרק לפני חודשיים ציינה משפחת סימונדייב מאור עקיבא את השנה הראשונה לרציחתו ברחוב, בעוד תיק רצח לא מפוענח של המשטרה. על רקע ציון יום השנה לרצח, פרץ סכסוך של גורם עברייני מול המשפחה, על רקע מה שהיא ראתה כפגיעה בכבוד המת מצידו.
הסכסוך נחשב לפנימי בעדה הקווקזית, אלא שאותו גורם לא ידע על הקואליציה שרקם מיכאל (מישה) טנסקי מאחורי הקלעים עם אחיו של הנרצח, יהונתן, שעומד להשתחרר. וברגע הזה - טנסקי בחר להתערב ולסייע למשפחה בצורה שתובן היטב ברחוב.

4 צפייה בגלריה
מיכאל טנסקי (מימין) בבית המשפט
מיכאל טנסקי (מימין) בבית המשפט
מיכאל טנסקי (מימין) בבית המשפט
(צילום: ישראל יוסף)

"בשיחת טלפון אחת עם קודים מובנים, הועבר לבחור שרצה להתערב מסר שהוא 'דורך לא במקום' בכל מה שקשור למשפחת סימונדייב. כי טנסקי הוא מי שפורש את חסותו על בני המשפחה, ובהם האח יהונתן שעומד להשתחרר בעוד מספר חודשים", מספרים בני המשפחה.
הברית בין סימונדייב, עבריין ממוצא קווקזי מאור עקיבא, לטנסקי שהוא עבריין בכיר ממוצא רוסי מאשדוד היא בעלת השלכות משמעותיות. ראשית, מעמדו של יהונתן קיבל כעת שידרוג, ועם יציאתו מהכלא יבינו שהוא מזוהה עם טנסקי, והמחשבה לפתוח איתו חזית או לא, תילקח הרבה יותר בחשבון.
ויש צלע נוספת לקואליציה הזו. יהונתן סימונדייב, האח הכלוא, מתהדר לאחרונה ביחסיו הטובים שיש לו עם עוד עבריינים מסוכנים ובהם אדם איטל ואחיו אריק, שני אחים המוכרים היטב לשלטונות החוק. אדם הורשע בביצוע 4 חיסולים בעולם התחתון, ואריק מנהל משפט על חלקו בחיסולים של אלישע סבח ועד המדינה טל קורקוס.

4 צפייה בגלריה
אדם איטל
אדם איטל
4 חיסולים. אדם איטל
(צילום: הרצל יוסף)

אבל הקמת הקואליציה הזו לא עברה בשקט מוחלט. היו מי שהשמיעו טענות כלפי משפחת סימונדייב כי הם הוציאו את הכביסה המלוכלכת של העדה "לידיים רוסיות" לכאורה, ערבוב עברייני עדתי לא מקובל.
במשפחה מגיבים על כך בחריפות: "טנסקי הוכיח את החברות שלו יותר מכל עבריין קווקזי אחר מאור עקיבא והסביבה שהיה צריך לעשות את זה. גרועה יותר היא העובדה שמי שגרר את ההסלמה בפגיעה בכבוד המשפחה הוא דווקא עבריין קווקזי, שהבין מהר מאוד שהוא לא ברמה של טנסקי, והוא לקח פרסה במקום, וחזר בו מרצונו להתערב".

קראו גם:
שיתופי הפעולה הללו, הבריתות והקואליציות הפליליות שנרקמות בין דרום הארץ לצפון הארץ, מתרחשים ברובם בבתי הכלא. כל עבריין, כמו כל אדם, צריך להיות הבנאדם הנכון, במקום הנכון בזמן הנכון. כמו אנשי עסקים, גם עבריינים מובילים לא בוחרים "סתם" על מי הם פורשים את חסותם, ולכל הצהרת כוונות כזאת יש השלכות בשטח - שקרוב לוודאי נחזה בהן בעתיד.