תלמידת כיתה ה' בבית הספר "לפיד" אושפזה ביום ראשון להשגחה בבית החולים "מאיר", לאחר שלטענתה הוכתה על ידי בן כיתתה ונפגעה בראשה. לדבריה, אחד התלמידים התגרה בה, ובמהלך קטטה שהתפתחה ביניהם בהפסקת האוכל, היא החלה בזריקת טושים הדדית.
"הוא זרק עליי ואני החזרתי לו. אחר כך הוא השליך לעברי כדור שפגע בראשי, כדור קשיח המשמש למשחקי כדורשת. ואז הוא חבט בראשי באגרופיו. לצורך הגנה עצמית משכתי בחולצתו ודחפתי אותו. בכל אותו הזמן אחת החברות קיללה אותי. זה קורה לי כל הזמן עם ילדים בכיתה, ובכל פעם שזה קורה היא מתחילה לצעוק עליי ולרדת עליי".
1 צפייה בגלריה
"האלימות חוזרת שוב ושוב"
"האלימות חוזרת שוב ושוב"
"האלימות חוזרת שוב ושוב"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
"זה קורה שוב ושוב כי אין סייעת ואין השגחה", טוענת אמה של התלמידה, הזכאית לסייעת בשל בעיות קשב וריכוז וקשיים בקשרים חברתיים. התלמידה מתמודדת מתחילת השנה עם גילויי אלימות פיזית ומילולית, המופנים כלפיה מצד התלמידים. לטענת האם, זה שלושה שבועות הסייעת של בתה שלה לא הגיעה לבית הספר.
כבר לפני יותר מחודשיים כתב שר החינוך, רפי פרץ, לחבר הכנסת, איציק שמולי: "התלמידה נמצאה זכאית לסייעת משלבת בהיקף של 15 שעות שבועיות החל מ-1/9/2019. משרד החינוך העביר את התקציב הנדרש. סייעת משלבת החלה ללוות אותה, ולאחר כמה שבועות, הוחלט על חיפוש סייעת חלופית, עקב חוסר התאמה ולבקשת האם. למרבה הצער, הרשות טרם הצליחה לגייס סייעת חדשה, על אף המאמצים הרבים הננקטים בעניין. עד שתימצא סייעת אישית נוספת, מקבלת הילדה עזרה מסייעת נוספת הנמצאת בכיתתה, ואשר מלווה תלמיד אחר, שלו זכאות לליווי כל ימות השבוע".
לפני כשבועיים, במכתב לראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, ולמנהלת בית הספר, כתבה האם באמצעות עו"ד גלית היללי: "מרשתי פנתה לצוות החינוכי בבית הספר והבהירה בפניהם את חומרת האלימות היום-יומית המופנית כלפי א', ואת השלכותיה על א'. בית הספר, לרבות מנהלת בית הספר, בחר לא לנקוף אצבע ומצבה של א' החמיר מיום ליום, עד כי סירבה כמה ימים ללכת לבית הספר, מחשש שיתעללו ויפגעו בה, ונעדרה מבית הספר כתוצאה מכך.
"בצר לה, מרשתי פנתה למשטרה והגישה תלונה נגד אחד התלמידים. הובהר לה שהיות שמדובר בקטין, הטיפול יעבור למחלקת הרווחה בעירייה. יועצת בית הספר, שקיבלה את הפנייה ממחלקת הרווחה בעירייה, גוננה על התלמיד בלי לבדוק את העובדות לאשורן. משכך, כשבוע לאחר מכן הוא חזר על מעשי האלימות כלפי א'.
"התנהלות הצוות הדידקטי בבית הספר ואגף מחלקת החינוך בעיריית הוד השרון היא הפרת החוק. מעבר להיבט המשפטי התנהלות צוות בית הספר אינה מוסרית".
מעיריית הוד השרון נמסר: "אנחנו בודקים את הפרטים החדשים שדווחו על ידי האם, ונפעל בהתאם, לרווחת הילדה. מתחילת שנת הלימודים הוקצתה לילדה לסייעת. בחודש דצמבר הוחלפה הסייעת בהתאם לבקשת האם. הסייעת מלווה את הילדה שלושה ימים בשבוע, בהתאם להחלטת ועדת האפיון והזכאות של משרד החינוך. בחודשי החורף באופן טבעי יש היעדרויות בעקבות מחלה, ועל כן בימים שבהן הסייעת לא הייתה נוכחת, ניתנה סייעת חלופית לילדה על ידי בית הספר. מכיוון שהמקרה כולו נמצא כעת בבחינה של משרד החינוך, ומפאת צנעת הפרט, אין אנו יכולים להרחיב בנושא מעבר לכך, אך הוא מוכר ומטופל על ידי כלל הגורמים הרלוונטיים".