"גיליתי שיש לי גידול סרטני": הקמפיין שיצר את "התינוק של במבה" הפך לאחת הדמויות המזוהות ביותר עם התרבות הישראלית. עופר גולן, תושב הוד השרון, חושף כיצד נולד הרעיון, מה קרה מאחורי הקלעים, וגם משתף בחוויותיו האישיות מהטיפול הרפואי שעבר באסותא רמת החייל לאחרונה.
"לאחרונה, עברתי ניתוח בערמונית באסותא לאחר שהתברר לי כי יש לי גידול סרטני. הניתוח היה הכרחי, ואני חייב להודות שהצוות היה מדהים. מכל הבחינות – מקצועיות, יחס אישי, וגם התשתיות והציוד היו ברמה גבוהה. אני כרגע מתאושש בבית ומחובר לקטתר. אחזור לבית חולים בהמשך לבדיקות מעקב, לוודא שהכול מתקדם כשורה", אומר גולן.
קראו גם:
"היום אני בשלב שבו אני נהנה מהחיים. אני רוכב על אופניים, עושה יוגה, ומבלה זמן עם המשפחה שלי. עבדתי קשה כל השנים ואני מרגיש שהרווחתי את הזכות לחיות חיים קצת יותר רגועים. אני מאחל לכולנו רק בריאות ושלווה, ולמדינה שלנו - ימים של רוגע וטוב".
עופר גולן מספר כיצד נולד הרעיון לתינוק המפורסם, ואיך הדמות הזו ממשיכה להיות אחד המותגים הכי ישראליים שיש: "בתחילת שנות התשעים במבה כבר הייתה חטיף מוביל, אך באותה תקופה התחילה להופיע תחרות בשוק החטיפים – כמו שוש, ועוד מותגים חדשים. באסם חשו צורך לחדש ולחזק את המותג, והוציאו בריף לבניית קמפיין חדש תחת הסיסמה "אין כמו במבה". עבדתי אז במשרד הפרסום "אריאלי" והתחלתי לחשוב על קונספט. בדיוק באותה תקופה, הבן שלי עומר, שהיה אז רק בן שנה, התחיל לדבר. יום אחד חזרתי מהעבודה וראיתי אותו מחזיק שקית במבה, ולפתע הוא הביט בי ואמר, "אבא, במבה!" זה היה רגע של הארה – כמו בום לראש. חשבתי לעצמי, מה אם תינוק יהפוך לפרזנטור של במבה? הבאתי את הרעיון לישיבה יחד עם תמונה של עומר עם השקית, והתגובה הייתה מיידית. אסם פשוט התאהבו.
"זו בהחלט גאווה. העובדה שדמות כל כך פשוטה הצליחה לשרוד מעל שלושים שנה בפרסומות זה הישג נדיר. בעולם הפרסום היום, יש נטייה להחליף דמויות ולשנות קונספטים מהר, אבל 'התינוק של במבה' הפך לאייקון ישראלי שמסרב להיעלם. ולשאלתך – האם קיבלתי בונוס של במבה לכל החיים? התשובה היא לא, אבל אני בהחלט מרגיש שקיבלתי קרדיט משמעותי. זה מרגיש מדהים לדעת שהדמות הזאת מלווה את המותג גם כיום, ושאנשים זוכרים אותי בזכותה."
"ידעתי שזה רעיון טוב, אבל לא תיארתי לעצמי שהוא יהפוך לאייקון כזה. באותה תקופה, ג'ינגלים כמו "אין, אין כמו במבה" היו ייחודיים בנוף, והייתה תחושה שהקמפיין יהפוך ללהיט, אבל לא שיערתי שזה ייקח את התינוק למסע כזה ארוך. אפילו היו מחשבות לשלב אותו כסמל ישראלי באירועי אולימפיאדה".