חניה חינם לכל תושבי הוד השרון באזורים המסומנים בכחול לבן, פרט למרכזי המסחר כמו בדרך רמתיים, רחוב סוקולוב ורחוב הבנים. זו תהיה מדיניות החניה החדשה של העירייה לאחר שתאושר על ידי מועצת העיר, משרד התחבורה ומשרד הפנים. העירייה בוחנת את האפשרות לחניה קצרה חינם או מוזלת בצמוד לחנויות ואזורי המסחר כדי לאפשר תחלופה מהירה של המכוניות החונות לטובת בתי העסק.
בישיבת מועצת העיר האחרונה הציג ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, את הקווים המנחים של מדיניות החניה החדשה, שתכלול הגדרת אזורי עסקים וחניונים, הסדרת אזורי פריקה וטעינה, וחלוקת תו חנייה לעשרות אלפי תושבי העיר, שיאפשר להם חניה חינם בכחול לבן בכל המקומות המוגדרים. תו החניה העירוני יינתן בחינם לתקופה של עד חמש שנים. מדיניות החניה החדשה נקבעה בעקבות עבודת מיפוי שנערכה על ידי יועצת התנועה של העירייה, נורית כספית, ונועדה להסדיר את סוגיית הפריקה והטעינה. התוכנית תאפשר לראשונה אזורי פריקה מסודרים ברחובות המסחר במטרה למנוע חסימת צירים במהלך פריקת הסחורה. באזורי התעשייה יוסדרו חניות כחול לבן וחניונים ציבוריים וייקבעו תעריפים יומיים ומנויים. המדיניות החדשה תאפשר לרשות החניה לאכוף עבירות חניה כמו חניות כפולות, חניה במפרצי האוטובוסים, בחניות נכים ועל המדרכות.
באותו מעמד דחתה המועצה ברוב קולות של חברי הקואליציה והאופוזיציה גם יחד, את הצעתם של שני חברי מועצת העיר משה חנוכה ואביבה גוטרמן לקביעת שלוש שעות חניה חינם לתושבי העיר.
מהעירייה נמסר כי "אין משמעות להצהרה כזאת כאשר אינה מובאת כחלק מתיקון חוק עזר עירוני, ולאור העובדה כי חוק העזר העירוני החדש מקיף היבטים רבים ומורכבים בנושא החניה בעיר".
משה חנוכה מסר בתגובה לכך שהצעת האופוזיציה נדחתה: "בהוד השרון הצהרות לחוד ומציאות לחוד. תושבי העיר שרוצים לקנות חלב בסופרמרקט או לבקר אצל רופא המשפחה צריכים לשלם חניה. בתל אביב, רמת גן וערים נוספות, כבר ביטלו את התשלום עבור חניה ואין סיבה שתושבי הוד השרון ימשיכו להיות פרה חולבת".