מקורות במשרד התחבורה מאשרים: המסילה המזרחית המשרתת את תושבי השרון לכיוון דרום תשוב לפעילות ככל הנראה בחודשים דצמבר ינואר, כלומר בעוד חצי שנה יוכלו תושבי השרון לחזור ולנסוע ברכבת לתל אביב ולמעשה ליתר חלקי הארץ.
3 צפייה בגלריה
המסילה הוסרה
המסילה הוסרה
המסילה הוסרה
(צילום המחשה: מתן ברקוביץ', דוברות רכבת ישראל)
ארגון הנוסעים "תחבורה בדרך שלנו" שלח מכתב חריף למשרד התחבורה על עיכוב זה: "לאחרונה נודע לנו על סגירה מוחלטת של השירות מתחנות כפר סבא והוד השרון למספר חודשים משמעותי", כתבו בהנהלת הארגון, "מפניות שהגיעו אלינו מציבור הנוסעים, ובהם עובדים וסטודנטים, האפשרות להתנייד בעזרת רכבת ישראל נדחית פעם אחר פעם, והפגיעה בתושבי השרון היא פגיעה מתמשכת.
"במהלך השנתיים האחרונות התרחשו מספר מקרים ובהם: • סגירת תחנת הוד-השרון למשך חודש שלם • אי-הפעלת רכבת השרון בקו הוד-השרון-אשקלון בימי שישי • סיום בשעות הערב המוקדמות במהלך ימי השבוע ואף בימי חמישי.
כמו כן, הפתיחה של הנסיעות מכפר סבא לתל אביב דרך הרצליה, נדחתה פעם אחר פעם, ועדיין אין תאריך סיום באופק. בתחילה הובטחה פתיחה ברבעון ראשון 2019 ,אחר כך ב אוגוסט 2019 ,שנדחה לדצמבר 2019.
בדיון שהתקיים בנובמבר 2019 בוועדת הכספים של הכנסת נמסר שהפתיחה תהיה בפברואר 2020 ,ושר התחבורה דאז, ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר שצריכים לבחור בין שתי חלופות להפעלה. מיותר לציין שגם זה לא התממש.
"במהלך העבודות שנעשו בזמן הקורונה נסגר גם הקישור מתחנות הוד השרון וכפר סבא לפתח תקווה ותל אביב, ונמסר לנו שהמסילה הוסרה בצורה כזו שאינה מאפשרת חידוש השירות הזה.
3 צפייה בגלריה
הדר לביא. "החלטה מקוממת"
הדר לביא. "החלטה מקוממת"
הדר לביא. "הכדור חזר אלינו "
(צילום: אסף פרידמן)
"בנוסף, נאמר גם שהנסיעה מכפר סבא לתל אביב תהיה כרוכה במעבר לרכבת אחרת בהרצליה, ושהשירות לא יפתח עד אשר תגענה רכבות חשמליות מירושלים עד הרצלייה, דבר שצפוי לקרות בספטמבר 2020. ואילו את הקו הישיר בין כפר סבא לתל אביב דחו עתה עד לתאריך יעד לא ידוע. תושבי כפר סבא סופגים פעם אחר פעם את הסגירות והדחיות בהפעלת השירות, וסובלים גם מחוסר השקיפות בנושא מסלול ואופן הנסיעה בין תחנות כפר-סבא, הוד השרון ורעננה להרצליה.
ההצעה שמונחת כרגע של הסעות על גבי אוטובוסים (שאטלים) מתחנת כפר סבא אל תחנת ראש העין לא מקובלת עלינו ומכשירה את הסטטוס המתמשך של דחייה בלתי פוסקת, ללא שיתוף הציבור בכלל וארגוני התחבורה בפרט. אנו דורשים שתציגו לציבור הנוסעים תכנית מפורטת, ועדכונים שוטפים על התקדמות העבודות".
הארגון פנה בנוסף לראש עיריית כפר סבא, רפי סער, ראש עיריית רעננה חיים ברוידא וראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, כדי שיטפלו בנושא בדחיפות.
נטלי, סטודנטית מכפר סבא, משתפת: "בעקבות כך שאין רכבת מאז מרץ אין לי איך לחזור הביתה לאחר ביקור של סופ"ש אצל ההורים. אני סטודנטית באוניברסיטת תל אביב וגרה עם בן זוגי במעונות ברושים של האוניברסיטה. ההורים שלי גרים בכפר סבא ובנוסף אני עובדת בכפר סבא גם כן. עד עכשיו הייתי נוסעת ברכבת לעבודה פעמיים בשבוע ובנוסף נוסעת להורים לסופי השבוע. מאז מרץ אין רכבות, וכפי שנראה לא תהיה רכבת לכפר סבא עוד חודשים רבים.
3 צפייה בגלריה
נטלי. "אני לא מבינה איך אוכל להמשיך לחיות ככה"
נטלי. "אני לא מבינה איך אוכל להמשיך לחיות ככה"
נטלי. "אני לא מבינה איך אוכל להמשיך לחיות ככה"
(צילום: פרטי)
אין לי איך לחזור לדירה שלי במוצאי השבת. אין אוטובוס לאזור בכפר סבא (קו 149 לא נוסע במוצאי שבת) ואני ובן זוגי מתחילים ללמוד בימי ראשון בשעה 8 בבוקר כך שאנחנו לא יכולים לנסוע בימי ראשון. בעקבות כך אנחנו נאלצים להטריח את ההורים של בן זוגי שוב ושוב שיסיעו אותנו לתל אביב כל יום שבת בערב (במקום לנסוע ברכבת הראשונה לתל אביב האוניברסיטה).
בנוסף, קווי 149 באמצע השבוע עמוסים באנשים, מאחרים ולפעמים לא מגיעים כלל. אני מרגישה שאני בסכנה תמידית להדבק בקורונה בעודי עומדת בפקקים של כביש 4 וצומת הכפר הירוק. המחסור ברכבת מקשה על חיי עד מאוד. אני לא מבינה איך אוכל להמשיך לחיות ככה בעוד חודשים ארוכים".
חברת מועצת עיריית כפר סבא הדר לביא שיזמה יחד עם פעילים חברתיים נוספים עצומה לחידוש הרכבות אומרת: "שוחחתי עם מנכ"ל הרכבת, מיכה מייקסנר, על חידוש הקו לאזורנו. הוא הבטיח שהוא עושה כל מאמץ לפתוח את הקו לתל אביב דרך הרצליה עם חידוש הרכבות (לא מובן מאליו).לעומת זאת, הקו המזרחי דרך ראש העין צפוי להפתח רק בעוד מספר חודשים. עכשיו הכדור חזר אלינו - ויחד נגרום לזה לקרות. המשיכו לשתף את העצומה ולאסוף חתימות, כדי שכולנו לא ניתן לעניין".
לחתימה על העצומה - לחצו כאן.