תלונות על שריפות זבל וזיהום אוויר כבד הפוגע באיכות חייהם ובריאותם של תושבי כפר סבא והוד השרון, אינן מפסיקות להגיע ורק מחריפות.
1 צפייה בגלריה
מונה שצולמה עם הזריחה במגדיאל, מעידה על ערפילי זיהום כבדים המרחפים מעל לגגות התושבים
מונה שצולמה עם הזריחה במגדיאל, מעידה על ערפילי זיהום כבדים המרחפים מעל לגגות התושבים
תמונה שצולמה עם הזריחה במגדיאל, מעידה על ערפילי זיהום כבדים המרחפים מעל לגגות התושבים
(צילום: פרטי)
גם אתמול בבוקר, כמו התושבים לריח של פלסטיק שרוף. תמונה שצולמה עם הזריחה במגדיאל, מעידה על ערפילי זיהום כבדים המרחפים מעל לגגות התושבים. כל ערפיל, נושא עמו חלקיקים מסרטנים המאיימים באופן ישיר על בריאות התושבים – ילדים ומבוגרים.
"כל יום זה ל"ג בעומר. אני חוזר מפעילות ספורט בערב והילדים שואלים אם הייתי במדורה. כשאני שוטף את המרפסת, אני רואה את החלקיקים השחורים. את הגומי השרוף שנוחת. זו הרעלה ואין מילה אחרת. זה פשע אחד גדול של אוזלת יד", אומר אשר קלוו, תושב הוד השרון ומנהל פורום "אביב - קהילת הוד השרון" המבקש לעורר מודעות ציבורית. בעוד שבכפר סבא המודעות לנושא בקרב התושבים גדולה – מסתמן שתושבי הוד השרון פחות מודעים להרעלה החודרת יום יום לביתם.
אשר מספר על הסבל היום יומי: "גם אני בעצמי סובל מדי ערב, וכל משפחתי. זה לא רק בלילה במחבוא, זה גם באמצע היום. השריפות האלה מתחוללות כל הזמן, פלסטיק, גומי, פגרים וחומרי בניין. במקום שהמדינה תטפל בדבר הזה, כל ההשלכות של השריפות מגיעות עם הרוחות לכיווננו. מדובר בחשיפה של אלפי בתי אב בהוד השרון. נכנסים לתוך הבתים גם שסוגרים חלונות. אתמול כל המשפחה התעוררה ב4 וחצי לפנות בוקר מהריח, וזה פשוט בלתי נתפס".
עמותת "אזרחים למען אוויר נקי" שלחה לפני כשבוע מכתב לשרה להגנה הסביבה הנכנסת, גילה גמליאל, במטרה להביא לידיעתה את הנושא וביקשה לקבוע פגישה לטיפול בסכנה הבריאותית בהקדם האפשרי.
 
פורסם לראשונה: 17:19, 27.05.20