מיכל כברה מהוד השרון, בעלת חברת BabyPag, מסייעת להורים השוהים בפגיות ברחבי הארץ להלביש את הפגים שלהם בבגדים במידות הנכונות. החודש היא יצאה בפרויקט לגיוס תרומות כדי לממן את רכישת הבגדים. והכול החל לפני 23 שנה, בלידת הפגים-התאומים שלה בשבוע ה-28 להריונה.
2 צפייה בגלריה
כברה. "מתוך הפחד והכאב שלי צמח חלום"
כברה. "מתוך הפחד והכאב שלי צמח חלום"
כברה. "מתוך הפחד והכאב שלי צמח חלום"
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>>
לפני 23 שנה, בשבוע ה-28 להריונה, ילדה מיכל כברה (56) מהוד השרון שני פגים. דניאל הגיח מרחמה ראשון במשקל 1100 גרם. 50 דקות אחריו יצא דור במשקל 900 גרם. "חוויתי את שוק חיי", היא אומרת.
17 אלף פגים נולדים בארץ בכל שנה - 8.4% מהלידות. "רוב ההורים בפגייה נמצאים במערבולת רגשית ונפשית קשה. לא את זה הם תכננו בזמן ההיריון", אומרת מיכל, "להפוך להורים בלידה מוקדמת זאת לא בחירה, אבל כשהנסיך או הנסיכה מגיעים הכי רוצים לעטוף אותם באהבה וגם בבגד שיתאים בדיוק, שישקף לרך הנולד כמה אימא ואבא אוהבים. הבגדים מחבקים את התינוק - הפג וגם את אימא ואבא. וכמו שההורים חסרי אונים מול הרך הנולד, גם הפגיות ללא תקציבים להלביש את הפגים בבגדים ראויים. מגיע לפגים בארץ להתלבש לפי מידתם. רק אמא ששהתה שעות וימים ליד הפגים שלה בפגייה מסוגלת להבין את המצוקה הזו. מתוך הפחד והכאב שלי צמח חלום - להלביש את הפגים בישראל".
2 צפייה בגלריה
ביגוד לפגים
ביגוד לפגים
ביגוד לפגים
(צילום: פרטי)
לפני ארבע שנים החליטה מיכל לעזוב קריירה בת 27 שנה כמנהלת רכש בארגונים ובעיריות, כולל בעיריית רעננה, ולעסוק רק בהגשמת חלומה. היא הקימה את חברת BabyPag המתמחה בבגדי פגים. "כל הבדים 100% כותנה או כותנה אורגנית", היא מסבירה, "עיצוב הבגדים נעשה בשיתוף רופאים ואחיות בפגייה, מהנדסים, והורים. כך הגענו לפריטים המושלמים לפגים".
באחרונה פתחה פרויקט לגיוס 30 אלף שקלים באמצעות אתר give back כדי לספק בגדים למשפחות שהפג שלהם מטופל באחת הפגיות בארץ ואין להן הזמן והיכולת להתרוצץ בחנויות כדי לרכוש בגד המותאם עבורו. "אנו דואגים שחבילה עם בגדים לפג תגיע להוריו בפגייה. הפרויקט יתבצע בשיתוף מנהלי הפגייה, האחיות האחראיות והעובדות הסוציאליות בפגייה", אומרת מיכל ומזמינה את התורמים להשתתף בפרויקט.
סכומי התרומות נעים בין 50 ל-10,000 שקלים, ועבור כל תרומה ניתנת תשורה. עם קבלת התרומות תועבר רשימת החבילות הקיימות ל-27 הפגיות מסורוקה בדרום ועד נהריה בצפון. העובדות הסוציאליות בפגייה יוכלו להעביר שמות של משפחות שיוכלו להיעזר בתרומה ויקבלו את החבילות ישירות לפגייה. "הבגדים איכותיים, המחירים חברתיים ואנחנו מקפידים על כך", אומרת כברה ופונה לתורמים, "להלביש תינוק בבגד מותאם זה חלום משותף לי ולכם".