הוד השרון מדורגת זו השנה השנייה ברציפות כעיר החופשית בישראל, מקדימה אפילו את תל-אביב, כך עולה ממדד החופש העירוני אותו ייסדה תנועת ישראל חופשית.
2 צפייה בגלריה
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
נעים בסופ"ש
(צילום: דנה קופל)
מדד החופש העירוני בודק את מידת החופש ממנה נהנים תושביהן של 31 ערים בישראל– עשרים ותשע הערים הגדולות בארץ בתוספת שתי הגדולות בצפונה ובדרומה. אחת עשר הקטגוריות שנמדדות בו הינן: תחבורה ציבורית בשבת, מסחר בשבת, תקציבי דת, חינוך, תמיכה בקהילת הלהט"ב, נוהל אירועים בהפרדה, בריכות בהפרדה, קבורה אזרחית, תפקיד המועצה הדתית, פלורליזם דתי ונישואים אזרחיים.
מהנתונים עולה כי הוד השרון קיבלה את הציון הגבוה ביותר במדד, 80%, כמעט פי-2 מממוצע המדד שעמד על 43.6%. הציון של הוד השרון הוא תוצאה של יוזמות חברתיות כמו מרשם זוגות עירוני ותחבורה ציבורית בשבת שמחברת את תל אביב להוד השרון. את המקום הרביעי בישראל והשני בשרון תפסה העיר הרצליה עם ציון של 77%, כפר סבא הגיעה למקום השביעי בדירוג למרות שנותרה עם אותו ציון סוגרת את הרשימה באזור השרון היא רעננה שהגיעה למקום ה-11 בדירוג הארצי והאחרון בשרון כאמור עם ציון של 52%.

2 צפייה בגלריה
תעודת משפחה גם לזוגות להט"ב
תעודת משפחה גם לזוגות להט"ב
תעודת משפחה גם לזוגות להט"ב
(צילום: עיריית הרצליה)

המדד בחן כל עיר באחת עשרה קטגוריות, ונערך בפיקוחו האקדמי של פרופ' עמית שכטר מאוניברסיטת בן גוריון בנגב ובהובלתו של החוקר ארן רונדל, כאשר כל קטגוריה קיבלה משקל במדד הכללי בהתאם לזה שהציבור ייחס לה בסקר שנערך על ידי ד"ר חגי אלקיים-שלם, סוקר ופסיכולוג פוליטי. המדד בוחן וממפה את מידת החופש שמאפשרות הערים הגדולות בישראל לתושביהן, ודירג אותן – מהעיר החופשית ביותר ועד לעיר השמרנית ביותר בו ״זכתה״- העיר בית״ר עלית.
ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: "הפיכת הוד השרון לעיר החופשית בישראל התרחשה בזכות מדיניות העירייה, עם חזון עירוני ששם את התושבות והתושבים במרכז. זאת לצד כוח ונחישות שלא להיכנע לתכתיבים של קבוצות השפעה קטנות או של שלטון מרכזי, אלא לראות את התמונה הרחבה שנותנת מענה לכל קהילה וצרכיה".

קראו גם:

אורי קידר, מנכ"ל "ישראל חופשית", אמר: "גם בימים אלו אנחנו רואים את חשיבותו והשפעתו של השלטון המקומי, ובמדד החופש ניתן לראות בבירור אלו ערים נלחמו על החופש של התושבות והתושבים ועבדו קשה כדי להיות הערים הליברליות ביותר שאפשר, ומי בחרו בגישה שמרנית שלא מקדמת את החופש בעיר. גם למי שזה נראה כרגע רחוק, ההשקעה של כמה רגעים על מנת להצביע בבחירות המקומיות היא קריטית לעיצוב העיר שלכם בחמש השנים הקרובות. גם בימים אלה בהם אנחנו נלחמים באויב, צריך להישאר עם עין אחת על הבחירות לרשויות המקומיות. אל תתנו לאף אחד אחר להחליט אם תהיה לכם תחבורה בשבת או לא, אם בעיר שלכם גם לקהילת הלהט"ב יהיה מקום במרכז הבמה או שהיא תצטרך להשאר בארון, ואם לאבי מעוז ושלוחיו תהיה השפעה על החינוך של הילדים של כולנו. לכו להצביע, זה הכי חשוב שיש".