נשבר שיא: בעלי הדירות בפרויקט תמ"א 38 שאותו בונה חברת מורפוזיס ברחוב הגאולה בהוד השרון, יקבלו פיצויי של כחצי מיליון שקל כל אחד בגלל איחור של 50 חודשים במועד מסירת הדירות.
1 צפייה בגלריה
פרויקט תמ"א ברחוב הגאולה. "תירוצים אינסופיים"
פרויקט תמ"א ברחוב הגאולה. "תירוצים אינסופיים"
פרויקט תמ"א ברחוב הגאולה. "תירוצים אינסופיים"
(צילום: אריאל ימיני)
קראו גם >>>>
מדובר על פרויקט תמ"א 38/1, חיזוק ותוספות במסגרתו נחתם חוזה בין היזם לבין בעלי 42 הדירות בשלושה בניינים בכתובת הגאולה 19-23 על מנת לבצע פרויקט התחדשות עירונית במסגרתו חברת מורפוזיס בונה עוד 30 דירות חדשות מעל הבניינים הקיימים לטובת היזם. הנתבעת התחייבה להשלים את העבודות בבניין מספר 23 עד לסוף אוקטובר 2018 ואת הבניינים 21,19 התחייבה להשלים עד ליום תחילת דצמבר של אותה שנה. אך עד היום הבניין עוד לא גמור והעבודות נמשכות.
לדביר הדיירים בבניין, התירוצים שנשמעו מהיזם לאורך השנים הם אינסופיים: "זה הקבלן שהייתי צריך להשתחרר ממנו משפטית', 'זה הקורונה שפגעה בנו', 'זה העובדים שלא יכולתי להביא מעבר לקו הירוק', 'זה כוח עליון'. ותמיד הוא אומר - זה ייגמר בתאריך זה וזה, ותמיד כשמתקרבים לתאריך הוא משנה, 'טוב זה ייגמר בתאריך זה וזה'. כבר לפחות חצי שנה שאין לנו שום תאריך".
כאמור, בעלי הדירות תבעו את היזם ופנו להליך בוררות ובתחילת החודש ניתנה ההחלטה. "בסיומו של הליך ארוך שגם בו עשתה מורפוזיס כל פעלול אפשרי כדי למשוך את הקץ, קבע הבורר כבוד השופט בדימוס ארנסט פיצוי יוצא דופן לדיירים בדירות קיימות", מסר עו"ד אילון עישר, ממשרד סימון, עישר, דסקל ושות', שמייצג את הדיירים. "בעלים של דירת 4 חדרים יקבל פיצוי של 8,500 שקלים לכל חודש איחור, בעלים של דירת 5 חדרים יקבל פיצוי של 9,600 שקל לכל חודש איחור. מדובר בסכומים נכבדים מאוד".
מקבוצת מורפוזיס נמסר בתגובה: "לצערה של קבוצת מורפוזיס משך הביצוע של פרויקט תמ"א 38 התארך בשל החלפת קבלני ביצוע. למרות הקשיים ביצוע הפרויקט מסתיים כעת ברמת ביצוע גבוהה. מיעוט מבעלי הדירות מקיים מול החברה הליך בוררות, מרביתם הגיעו להסכם פשרה. הוגשה בקשה לבית המשפט לביטול פסק הבוררות".