בני משפחת כהן עברו לפני כשנתיים לדירת החלומות המרווחת שלהם בבניין מגורים בשכונת מגדיאל בהוד השרון, אבל עד מהרה נדהמו, יחד עם כל הדיירים, לגלות כי בבניין הותקנה מעלית צרה מאוד. מאז מנהלים הדיירים מאבק מול עיריית הוד השרון, בטענה כי אישרה את הבנייה למרות המעלית הצרה, ודורשים לתקן את העוול.
1 צפייה בגלריה
המעלית הצרה
המעלית הצרה
המעלית הצרה
( צילום: יאיר שגיא)
קראו גם >>>>
הבניין הממוקם ברחוב יסוד המעלה 24 עבר לפני כחמש שנים במסגרת תמ"א 38, עבר פינוי־בינוי וצמח משלוש לשש קומות המאכלסות 22 משפחות, כולל משפחת כהן שרכשה פנטהאוז בקומה השישית. "גרנו באותה שכונה בדירה קטנה שלא הספיקה לנו, חיפשנו דירה יותר מרווחת ובחרנו בדירה הזו", מספרת שלומית כהן, שעברה לדירה יחד עם בעלה זוהר ושני ילדיהם בני 8 ו־11. מאז המשפחה גדלה כאשר שלומית ילדה לפני כארבעה חודשים עוד בת.
ואולם, השמחה הפכה במהרה לאי נוחות: "מדובר במעלית צרה מאוד, שבקושי שלושה אנשים יכולים להיכנס אליה. על פי התקן, המעלית צריכה להיות נגישה כיוון שהתווספו יותר מחמש דירות בבניין".
לדברי כהן, לאחר בדיקות הבינו הדיירים שהקבלן קיבל מנציבות שוויון לאזרחים עם מוגבלויות ומהוועדה המקומית לתכנון ובנייה בהוד השרון פטור ממעלית נגישה בטענה של "אי היתכנות הנדסית".
את כהן התשובה לא מספקת: “גם אחרי שהקבלן קיבל את הפטור, על פי התוכנית בבניין הייתה צריכה להיות מעלית לארבעה אנשים עד משקל של 320 ק"ג".
“אי אפשר להכניס אליה כיסא גלגלים. בבניין יש שלושה בעלי מוגבלויות, שכרגע הם מתהלכים עם מקל, אחרת לא היו יכולים להשתמש במעלית", אומרת כהן.
כהן מספרת כי "אחרי הלידה נאלצתי לקנות לתינוקת סל קל כי אי אפשר להכניס עגלה עם גלגלים לתוך למעלית. כשחוזרים מקניות אנחנו נאלצים לעלות כמה פעמים כי אין מקום לכל המצרכים".
הדיירים מנהלים מאבק נגד עיריית הוד השרון ודורשים לבנות את המעלית מחדש. לטענתם, מדובר במחדל חמור מצד העירייה, שאישרה את העבודות ואף הנפיקה טופס 4 למרות שנעשו בבניין דברים שונים לחלוטין מהתוכנית שאושרה.
תגובת העירייה: "מדובר בבניין שעבר חיזוק על פי תמ"א 38 לפי היתר שיצא ב־2015. בהיתר ניתנה למעלית פטור מעמידה בהוראות הנגישות מכיוון שלא היה ניתן להרחיב את גרם המעלית בבניין שעבר חיזוק בלבד ולא פינוי־בינוי".