מחמם את הלב: ליאור ונורית אבריאן, תושבי ראש העין והורים לחמישה ילדים חולי אפילפסיה, על הרצף האוטיסטי ובעלי תסמונת נדירה שגורמת להם להפוך עם הזמן לסיעודיים, רצו לחגוג בר מצווה לבנם השני, אביחי.
3 צפייה בגלריה
אירוע בר המצווה המרגש
אירוע בר המצווה המרגש
אירוע בר המצווה המרגש
(צילום: יהודה קרדוסו)

אלא שבשל ההוצאות הגבוהות הכרוכות בטיפול בילדיהם הם לא היו יכולים לעשות זאת. כששמעו על כך אנשי החסד, אריאל ויפעת זיו, תושבי הדר גנים בפתח תקוה, הם מיד הרימו את הכפפה וארגנו עבור המשפחה אירוע מרגש שנערך בזכות תרומות ואנשים טובים שנרתמו לכך בהתנדבות מלאה.
הקשר בין המשפחות נוצר לפני מספר חודשים אז פרסמו בני הזוג אבריאן הודעה לפיה הם מחפשים ילדים שיבואו לשמח את בנם השלישי, עמיאור ביום הולדתו ה-11. אריאל ויפעת הגיעו לשמח את הילד בעצמם, ושם שוחחו עם ליאור ונורית ושמעו את סיפורם שנכנס להם ללב. בהמשך, הם אף נרתמו וסייעו בגיוס תרומות עבור ציוד למשפחה כמו טאבלט מיוחד לתקשורת עבור אחד הילדים וכן מיטה מיוחדת לרחצה.


לפני כשנה נפטרה אמה של נורית וכדי להימנע משמחה בתקופת האבל היא החליטה יחד עם ליאור לדחות במעט את חגיגות בר המצווה של אביחי. כשהגיעה העת, בני הזוג שוחחו עם אריאל ויפעת, שמוכרים גם בזכות מעשי החסד הרבים שלהם בהדר גנים ובבפתח תקוה בכלל, ובלי לחשוב פעמיים הם נרתמו למשימה וארגנו עבור המשפחה את החגיגה שנערכה השבוע באולם בית הכנסת 'זכור לאברהם' (החושן).
"בתוך שבועיים וחצי העמדנו בר מצווה שכללה אולם אירועים, זמרים, מפעילים, קייטרינג, צלמים, חברה טובה עזרה עם סידורי פרחים, וכל עם ישראל סייע כדי שבר המצווה תצא לפועל. היה מאוד מרגש לראות את ההירתמות של כולם, וחשוב שידעו כמה אנשים טובים יש".

3 צפייה בגלריה
אריאל ויפעת זיו
אריאל ויפעת זיו
אריאל ויפעת זיו. סייעו בארגון בר המצווה
(צילום: יהודה קרדוסו)

באירוע, בו הופיעו בהתנדבות הזמר שלומי נקש ומקהלת 'פרחי ירושלים' בניצוחו של חנן אביטל תושב השכונה, נכחו קרוב ל 200 איש שכללו משפחה, חברים, מכרים ואפילו תושבים שאינם מכירים אישית את המשפחה אך הגיעו כדי לשמוח איתם. שיא הערב הגיע כשחתן השמחה אביחי, עשה שימוש לראשונה במערכת מיקוד מבט שנתרמה עבורו וכך הצליח לתקשר עם סביבתו לראשונה אחרי שש שנים. באותן דקות אף עין מבין הנוכחים לא נותרה יבשה.
"לראות את הילדים, שעם כל הקשיים שלהם נהנו מאוד, היה מאוד מרגש", אומרת נורית. "כולם מסביב דאגו להם, עטפו אותם ונתנו להם את המקום להרגיש הכי מיוחדים בעולם. לראות את עמיאור תוקע בשופרות עם המפעילים ואת אביחי מצליח לתקשר, זו הרגשה מיוחדת, מעל הטבע".


"מה רבו מעשיך השם", אמר למיינט אריאל זיו בתגובה לאירוע המרגש, ובהמשך לנס שחווה בעצמו בחייו. בקיץ 2021 הוא הורדם והונשם במשך ימים ארוכים בעקבות סיבוך של מחלת הקורונה ובשלב כלשהו גם עבר החייאה. בסופו של דבר הוא התאושש, עבר שיקום ארוך וחזר לעשות ולפעול למען אנשים נזקקים. "מבחינת הרופאים זה כבר היה גמור. יפעת אומרת שאני חי בזכות החסדים שאני עושה. אני מרגיש שזה מחיה אותי וזה באמת מה שהחזיק אותי על כף המאזניים".
כעת, לאחר השמחה הגדולה, יידרשו נורית וליאור להמשיך עם המציאות המורכבת שלהם ושל ילדיהם. "אנחנו אנשים מאוד חזקים, דואגים לתת לילדים את כל מה שצריך, מאמינים שהכל מבורא עולם וגם הבנו שזה בסדר לבקש עזרה אחרי שבעבר התביישנו", אומרת נורית. "אף זוג נורמלי לא יכול לממן הכל לבד.
"אנחנו אמורים לעבור לבית אחר ולהתאים אותו לצרכים מיוחדים. כל ההתאמות דורשות להוציא סכומים גבוהים. כשמלבד הציוד המונגש, מדובר גם בטיפולים רבים. אנחנו לא עובדים, נמצאים איתם 24/7 ומשמשים עבורם מסגרת לכל דבר".

3 צפייה בגלריה
אירוע בר המצווה המרגש
אירוע בר המצווה המרגש
אירוע בר המצווה המרגש
(צילום: יהודה קרדוסו)

קראו גם:

איך התמודדתם בתקופה בה נשמעו אזעקות רבות?
"היה מאוד קשה, ובימים האלו היינו אצל חברים כי זה נורא מלחיץ וכל רעש הכי קטן מפחיד את הילדים".
מה נאחל לכם?
"שהקדוש ברוך יפתח לנו שערי שמיים, יאפשר לנו לגור בבית משלנו, ושהילדים יהיו בריאים, זה הכי חשוב. אנחנו אנשים מאמינים מאוד ומקווים שבזכות המדע שמתקדם גם ימצאו תרופה עבורם".
בינתיים, בני הזוג מנסים לגייס סכומי כסף נוספים עבור צרכי הילדים, כשבין היתר מדובר בשני כסאות גלגלים מיוחדים שלדברי נורית עלות כל אחד מהם מגיע ל 21 אלף שקלים.
המעוניינים לתרום יכולים ליצור קשר עם נורית בנייד 052-5536252 או לבצע העברה למספר חשבון 173847236 בבנק דיסקונט (11) סניף 302.