אחרי שנים של הפסקה אולם מופ"ת בהוד השרון חוזר לפעילות. בתחילת חודש מרץ יחל לפעול האולם, לאחר מאבקים של שנים והשבתת פעילות, ויעלה בסדרת אירועים ומופעים, הראשון בהם, מופע של הזמר אסף אמדורסקי.
1 צפייה בגלריה
אולם מופ"ת. סיפתח אסף אמדורסקי
אולם מופ"ת. סיפתח אסף אמדורסקי
אולם מופ"ת. סיפתח אסף אמדורסקי
( צילומים: מופ"ת - יפעת קירשנבאום-ארן. אסף אמדורסקי - שלומי פינטו)
קראו גם >>>
אולם בית הפועלים הוקם בשנת 1938 בתחילה ללא גג ושימש כקולנוע, וכבמה להצגות, הרצאות ואף מועדון גמלאים. בשנת 1952 הושלמה בנייתו ובשנת 1985 שונה שמו לאולם צוותא-מופ"ת, מועדון לפעילות תרבותית, וברבות השנים הוא הפך למוסד התרבות המרכזי בעיר.
אלא שבשנים האחרונות, עקב הפסדים רבים שצברה העמותה, האולם היה סגור ובמקרים מסוימים במתכונת מצומצמת מאוד. הפסדים אלו גרמו, בחלקם, לתביעה אותה הגישו אומנים רבים על אי תשלום שכרם לאחר שהופיעו במקום. כזכור, בשנת 2015 הגישה חברת הניהול וההפקה "שמים", יקי הפקות והאמן מוטי דיכנה באמצעות עו"ד נילי ורקר תביעה כנגד עיריית הוד השרון, עמותת התיאטרון והתרבות מופ"ת בהוד השרון ובכירים בעירייה ובעמותה בה נטען כי האמנים קיימו הופעות בשנים 2013 ו-2014 ולא קיבלו את כספיהם.
"מפרוטוקול מישיבת מועצת העיר", אמרה אז בדיון בבית המשפט עו"ד ורקר, "העירייה ידעה על מצבה הכלכלי הקשה של העמותה ושהיא לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה ולמרות זאת, המשיכה להזמין מופעים אצל האמנים. העירייה אז טענה כי האחריות על תפעול האולם הייתה של עמותת מופ"ת ואילו בעמותה התנערו וטענו שההזמנות בוצעו על ידי מנהלים בעיריית הוד השרון. התביעה נשלחה לגישור, ובכל מקרה, החובות הכספיים הקשו על פעילות האולם, שנותר סגור מרבית השנים מאז.
לפני כשנתיים החליטה העירייה לשכור לחמש שנים את האולם הוותיק ולערוך בו שיפוץ מקיף, ולהעביר את פעילותו לחברת אלומה, החברה לקידום החינוך והתרבות - הוד השרון, כבית מקומי לתרבות, שיציע לאורך כל השנה, מופעים, אירועי תרבות והעשרה למגוון גילאים, וכן הצגות ילדים. רגע לפני ההשקה המיוחלת שוב נתקלו בעמותה בקשיים מרובים עקב התפרצות והתפשטות נגיף הקורונה, אך כעת המקום צפוי לפעול במתכונת רציפה ומתגברת ולתת מענה לכל שכבות הגיל.
כאמור, ביום שלישי 1.3.22, עיריית הוד השרון וחברת אלומה משיקות את האולם מחדש בתוכנית פעילות תרבות מקומית, במופע סולו אקוסטי של הזמר אסף אמדורסקי ובסדרת מופעי מוסיקה סטנד אפ, הרצאות ומופעי ילדות בהמשך החודש.
במסגרת הפתיחה המחודשת יופיעו בחודש מרץ, על במת האולם המחודש, המוסיקאים: אסף אמדורסקי, מוקי וחנן יובל. כמו כן, יתקיים מופע בוקר לגיל השלישי עם אסתי כץ. בין מופעי הסטנד-אפ שיועלו בחודש מרץ: דב נבון, דניאל חן ויוסי גבני. בנוסף, תתקיים הרצאה של ד"ר ליאור צורף - "חכמת ההמונים".
ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי: ״השנתיים האחרונות לימדו אותנו כמה תרבות היא הכרחית לבריאות הנפשית ולהתפתחות שלנו כפרטים וכחברה. התעכבנו והתעכבנו עם הפתיחה בשל גלי הקורונה אבל אני בטוח ששיתוף הפעולה בין העירייה לחברת אלומה, יניב פעילות רציפה ומהנה שתיתן מזור בתקופה שעדיין סוערת. אני מודה ליו״ר החברה סגן ראש העירייה נאור שירי ולמחזיקת תיק התרבות בעירייה חברת המועצה עדי ברמוחה וכמובן לצוותים שעמלו כולם יחד כדי להתאים את המקום ולגבש תוכנית עבודה רציפה, מהנה ומכלילה, שתיתן עוד מענה תרבותי מקומי״.