מבצע מרגש של עובדי מכבי שירותי בריאות בשרון: עובדי מכבי מכל הסקטורים המקצועיים ביניהם רופאים, אחיות ומנהלים הגיעו בהתנדבות בימי חג החנוכה לבתיהם של כ150 ניצולי שואה עריריים המתגוררים באזור השרון כדי לאחל להם חג שמח, להפיג מעט את בדידותם ולהעניק להם שי מחמם. המבצע התפרס בכל ערי השרון כולל הרצליה, רעננה, כפר סבא, רמת השרון, פתח תקווה ונתניה.
2 צפייה בגלריה
שרון כהן וניצולת השואה ארנסטין אברהם
שרון כהן וניצולת השואה ארנסטין אברהם
שרון כהן וניצולת השואה ארנסטין אברהם
(צילום: דוברות מכבי)
היוזמה נולדה במסגרת תכנית "בידיים טובות"- תכנית ארצית ייחודית של הרשות לזכויות ניצולי שואה במשרד לשיוויון חברתי בשיתוף עם מכבי, במסגרתה מאתרים ניצולי שואה ללא מעטפת משפחתית ומעניקים להם סיוע וליווי המותאם אישית . הצוות בתכנית כולל עובדות סוציאליות ועמיתים מלווים אשר במהלך כל השנה דואגים לרווחתם ולמיצוי זכויותיהם מול כל הגורמים הרלבנטיים בקהילה .. ג'יסל מלאך - רוזנסטוק, עובדת סוציאלית בתכנית: "בכל חג חשוב לנו לשמח את הניצולים ולמצוא דרך יצירתית להעניק להם תשומת לב נוספת. לשמחתנו המחוז נענה ליוזמות הללו והעובדים נרתמים בשמחה להתנדב ולהגיע לבתיהם של הקשישים".

2 צפייה בגלריה
ד"ר אריאלה פרמדר וניצולת השואה אוה גרוסמן
ד"ר אריאלה פרמדר וניצולת השואה אוה גרוסמן
ד"ר אריאלה פרמדר וניצולת השואה אוה גרוסמן
(צילום: דוברות מכבי)

אחת המתנדבות במבצע היא שרון כהן מתאמת בפניות הציבור. שרון הגיעה לביתה של ניצולת השואה ארנסטין אברהם המתגוררת ברעננה "היא סיפרה לי על חיי היום יום שלה ואיך היא מתמודדת עם הזקנה, היא קוראת הרבה ומנסה להעשיר את עולמה כמה שיותר. היא התייעצה איתי לגבי כמה דברים שקשורים להתנהלות מול מכבי ומאוד התרגשה ושמחה לראות אותי. סבתה של אימי נספתה בשואה ואני יודעת כמה חשוב לשמח ולא לשכוח את הניצולים שבזכותם אנחנו פה. השארתי לה את הנייד שלי וביקשתי שתתקשר אליי בכל דבר שהיא צריכה".
קראו גם >>>
גם ד"ר אריאלה פרמדר המנהלת הרפואית של מכבי במחוז השרון התנדבה ליוזמה והגיעה לביתה של אווה גרוסמן המתגוררת בכפר שמריהו, ניצולת שואה שעלתה מרומניה לאחר המלחמה. "היא שמחה מאוד שהגעתי לבקר אותה. ישבנו ודיברנו. היא סיפרה לי את סיפור חייה והייתה לנו שיחה מרתקת על החיים. בחג כל כך מיוחד אני שמחה על הזכות לשמח את האנשים שבזכותם אנחנו פה".