"אני מאמין שכשילדיי מסתכלים עלי היום, הם גאים בי": השיקום המופלא של שי הרץ, נגר במקצועו, שבאמצע החיים התבשר כי הוא ייאלץ לחיות בלי רגל אחת: "פחדתי מאוד, אבל אני מרגיש היום כי נולדתי מחדש".
2 צפייה בגלריה
שי הרץ עם אחמד מואסי, הפיזיותרפיסט שלו
שי הרץ עם אחמד מואסי, הפיזיותרפיסט שלו
שי הרץ עם אחמד מואסי, הפיזיותרפיסט שלו
(צילום: דוברות לוינשטיין)
לפני 5 חודשים גילו לתושב הוד השרון שי הרץ, נגר מומחה ומפורסם, כי יש לו בעיה בכלי הדם. זרימת הדם לא הגיעה לכף הרגל מה שגרם לכאבי תופת. הוא הגיע לבית חולים ועבר 7 ניתוחים שלא פתרו את הבעיה. עד שבישרו לו כי ייאלצו לכרות את רגלו: "ברגע שהבנתי שצריך לקטוע את הרגל, נבהלתי. אני עצמאי, כל חיי עבדתי בתחום עבודות העץ. המחשבה הראשונה הייתה 'איך אחזור לעבודה שלי כשאני בלי רגל?'".

2 צפייה בגלריה
בית חולים לוינשטיין
בית חולים לוינשטיין
בית חולים לוינשטיין
(צילום: צביקה טישלר)

"אבל הייתי מוכרח, הרגל נקטעה ובפעם הראשונה שהסתכלתי על הרגל לאחר הקטיעה, לא האמנתי למראה עיניי. רק לאחר 3 ימים נפל לי האסימון. שלושת ילדי קיבלו את זה קשה, בן ה-10 שלי היה לידי ברגע קשה בו התחלתי לבכות. מאז הוא מרים, מצחיק ומחזק אותי. אני מאמין שכשהם מסתכלים עלי היום, הם גאים בי.
ואז החל השיקום הארוך בבית לוינשטיין ברעננה: "כשהגעתי למחלקה לשיקום אורתופדי בלוינשטיין, התחלתי בטיפולי פיזיותרפיה, הידרותרפיה וריפוי בעיסוק. פה גם התאימו לי פרוטזה בפעם הראשונה, זה היה כמו להיוולד מחדש. נעמדתי כמו תינוק שמתחיל ללכת בפעם הראשונה, צעד אחר צעד".
"המסר שלי לאחרים הוא - לא להתייאש, צריך סבלנות", הוא משתף, "לפעמים זה נראה שכלום לא משתנה אבל כל יום קורה משהו, התרגילים מלמדים אותך יציבות ויש שיפור כל יום. גם אם הוא קטן מאוד.

קראו גם:

"אני רוצה להודות לצוות המדהים שליווה אותי במסע השיקום שלי ולשני אנשים במיוחד - ד״ר אמיר חיים, שליווה אותי בניתוח ובזכותו הקטיעה היא מתחת לברך ולא מעליה. ד"ר חיים הוא אדם מיוחד במינו, מכל הסיפורים הרבים שאפשר לספר עליו, חשוב שתדעו שהוא פותח את הבוקר שלו כשהוא עובר מטופל מטופל ושואל מה שלומו, לפני ביקור רופאים ולפני שנכנס למשרד שלו. האדם השני שאני רוצה להודות לו, הוא אחמד מואסי, אחראי הפיזיותרפיה במחלקה לשיקום אורתופדי, שבמקצועיות ורגישות לימד אותי לעמוד על הרגליים והחזיר לי את הביטחון".
מהמרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין מסרו כי "שי התנסה אצלנו גם בשביל לתרגול הליכה על משטחים שונים המדמים הליכה בחוץ ומאתגרים את שיווי המשקל. השביל מאפשר תרגול והקניית ביטחון למטופלים ביציאתם החוצה. הרעיון לשביל נולד לפני המון שנים על ידי איריס סנדר ז״ל, שהייתה סגנית מנהלת הפיזיותרפיה בלוינשטיין, ויצא לפועל בזכות שיתוף פעולה בין הפיזיותרפיה למערך החדשנות של לוינשטיין".