פוסט חריג שכתב ביום שישי ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי, בו הצהיר כי הוא מתכוון לעמוד בראש ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית ולמען זכויות הנשים הצליח לעורר סערה ברשתות החברתיות: "למה הוא תופס צד, הוא אמור להיות ראש העיר של כולם".
2 צפייה בגלריה
כוכבי. "איפה שאין שוויון וזכויות יש גזענות והדרה ואלימות"
כוכבי. "איפה שאין שוויון וזכויות יש גזענות והדרה ואלימות"
כוכבי. "איפה שאין שוויון וזכויות יש גזענות והדרה ואלימות"
(צילום: פרטי)
בפוסט ארוך לצד ביגוד תואם ודגל ישראל בדרכו להפגנה למען זכויות הנשים, כתב כוכבי: "אלו ימים מאתגרים לציבור הישראלי. המאבק הפוליטי על המרחב המשפטי, הציבורי והאישי ממשיך ומתקדם, משאיר את הציבור מפולג, תחת יוקר מחיה מאמיר, מול חששות בטחוניים בלתי נגמרים, מול ביטחון אישי ולאומי קורס, מול נשקים ואלימות בלתי פוסקת ששוטפים את החברה הערבית ואל מול רצח נשים עקבי ובלתי פוסק בכל החברות והמגזרים ואין מי שישנה כיוון.
"בתוך זה סרטון הגזענות של בנות האולפנה, שבמחילה מהן - הן רק הסימפטום להצלחה - להצלחה של פוליטיקה השנאה ופוליטיקה ההפרד ומשול. פוליטיקה שמתיימרת לקבוע מי הטוב ובעיקר מי הרע. מי יקבל יותר ומי יודר ממוקדי הכח, ההשפעה והמשאבים.

2 צפייה בגלריה
כוכבי בצעדה
כוכבי בצעדה
כוכבי בצעדה
(צילום: נורית בנגיגה)

"הן גם סימפטום להפרטה ולחוסר לקיחת אחריות של המדינה - לאורך שנים וממשלות, החינוך במדינת ישראל הופקר: החינוך פוצל לזרמים, לאגודות, למפלגות. חוסר פיקוח, חוסר חדשנות, ובעיקר חוסר בלימודים על האחר, על שוויון, על זכויות. ואיפה שאין שוויון וזכויות יש גזענות והדרה ואלימות.
בתוך כל זה, הידיעה שתמיד ידענו לקום ממקומות קשים, מאיומים מבחוץ, וגם התחדשנו אחרי פלגנות מבפנים.
"ועם הידיעה התקווה - שגם הפעם נדע לתקן. ותיקון מצריך פעולה. ואמירה. ולכל מי ששואלת למה לי פוליטיקה עכשיו? כי פוליטיקה קובעת את אורחות חיינו. כי הכל פוליטי. ממחיר הלחם ועד מחיר הדירה. מאיכות החיים ועד אורך החיים. החלטות יומיומיות וגם אלו לטווח של שנים - הן פוליטיות. להפקיר את הזירה רק לאלו שהבינו את זה, בהכרח יביא לפגיעה בכל מה שאנחנו כחברות בתוך חברה, קבילות בתוך עם, צריכות וצריכים כדי להמשיך לחיות יחד.
"במוצאי שבת אדבר בהפגנה בהוד השרון - כי אני מאמין בחובה שלי לנקוט עמדה גם ואולי בעיקר בנקודות חיכוך. אדבר בעד חידוש החוזה האזרחי בין הציבור, כל הציבור וכלל הציבורים שבו, לבין המדינה ונגד המהלכים הפוליטיים שמפרקים את החברה, את העם. אך לפני כן אצעד. אצעד עם אלו שבזכותן אנחנו כאן, אצעד עם אלו שהן ההווה שלנו. אצעד עם אלו שהן העתיד שלנו.
"אצעד בצעדת הנשים כשותף. שותף שמודע לפריבילגיות שלו, ורוצה לעזור לתקן. שותף שיודע שתמיד כשקבוצת גברים קיבלה החלטה היא תמיד הייתה לרעת הסבתות שלנו, האמהות שלנו, השותפות שלנו, הבנות שלנו.
"אצעד כי כל תפקידנו ביקום הוא לתקן את מה שדורש תיקון ולהשאיר עיר, מדינה, עולם טוב יותר עבור הבנות שלנו והבנות שלהן - וזה מתחיל משוויון. והשוויון יתחיל בנו. אז בואו".
קראו גם:
כאמור, הפוסט של כוכבי ובעיקר קריאתו לציבור התושבים להשתתף בצעדה ובהפגנה לא התקבל בשיויון נפש אצל כל התושבים, והיו כאלו שטענו כי ראש העיר בצעדיו אלו נוקט צעד פוליטי שאינו במסגרת תפקידו.
לצד תגובות אוהדות ברשתות החברתיות לפוסט, היו כאלו שטענו כי כוכבי למעשה מדיר חלק מתושבי העיר שאינם חושבים כמוהו: "לא היה ראש עיר מעולם בהוד השרון שהתעסק כל כך הרבה בפוליטיקה ארצית. הוא ראש עיר שאמור לטפל בעיר ולא בפוליטיקה ארצית", כתבו חלק מהתושבים.
אחרים טענו כי "ראש עיר אמור להיות ראש העיר של כולם ולא לבחור צד בין ימין או שמאל, גם בוחרי ימין שבעד הרפורמה בחרו בו, הוא אמור לטפל בעניינים מוניציפליים, ולא לקחת חלק פעיל מאוד, לנאן ולקרוא להשתתפות של תושבי העיר בעד או נגד דברים הנמצאים במחלוקת פוליטית".