סניף הדואר בשכונת מגדיאל בהוד השרון נסגר זמנית כיוון שאין מי שיפעיל אותו. דואר ישראל יצא במכרז להפעלתו, אבל בינתיים התושבים סובלים: "אי אפשר להתנהל ככה, הסניף הזה משרת אלפי תושבים, הוא נמצא במיקום הכי מרכזי בעיר, ולמרות היותו קטן הוא מסייע לרבים מבין התושבים הוותיקים שלא מסוגלים להתנייד למקומות אחרים".
2 צפייה בגלריה
הסניף במגדיאל
הסניף במגדיאל
הסניף במגדיאל
(צילום: ארכיון)
תושבים טוענים כי גם לפני שהמקום נסגר זמנית, הוא התנהל בעצלתיים: "להגיע לסניף המרכזי זה היה סיוט. למרות שיש תור שמוזמן, אנשים היו מחכים חצי שעה ולפעמים שעה כדי לקבל שירות, כיוון שהייתה שם רק פקידה אחת".
"כמי שניהלה תשע שנים את הסוכנות ברחוב הבנים", אמרה השבוע תושבת העיר על המכרז שפורסם, "לדעתי יקח זמן רב עד שהמקום ייפתח. לא בכדי בדואר ישראל מחפשים סוכן. יש הבדל בין סוכנות דואר לסניף דואר. סניף מופעל על ידי הדואר, עובדיו שכירים, משכורתם, הפנסיה והחופשות משולמות על ידי הדואר.


"מאידך, סוכן הוא עצמאי שמשלם ישירות לביטוח לאומי ולמס הכנסה, אין לו פנסיה, חופשות וכל התנאים הסוציאליים. זו עבודה מאוד קשה ושוחקת, שלא תמיד משתלמת, ולכן סוכנויות נסגרות כמעט כל יום ואין לזה הרבה דורשים".
זו לא הפעם הראשונה שהסניף במגדיאל נסגר עקב מחסור בזכיינים להפעלתו. בסוף אפריל 2019 הוא נסגר באופן זמני ולאחר כשבועיים חזר לפעילות במתכונת מצוצמצת.
מדואר ישראל מסרו אז כי הסניף נסגר עקב "החלפת הסוכנת בסוכנות מגדיאל", והבטיחו כי הם בוחנים כניסת סוכן דואר אשר יפעיל את סוכנות הדואר במתכונת מלאה. בזמנו, התערב ראש העירייה אמיר כוכבי בנושא וטען כי קיים דיון עם מנהלי החטיבות של דואר ישראל על המשך הפעילות של הדואר בהוד השרון.
קראו גם >>>>
מדואר ישראל נמסר בתגובה: "בעקבות בקשת הזכיינית לסיום הפעלת הסוכנות, אנו פועלים כעת לאיתור זכיין חדש בהליך מסודר ומהיר ככל שניתן".