הורים לילדים בצהרונים בהוד השרון יצאו השבוע למאבק כנגד המשך העסקת החברה המספקת מזון לצהרונים. לטענת ההורים, האוכל שמקבלים ילדיהם אינו ראוי למאכל אדם וחלק מהילדים אף נפגעו בריאותית מתוצאה כך. בנוסף, ההורים מוחים על מחסור גדול בצוותי הסייעות בגנים.
2 צפייה בגלריה
אחת האימהות: "דרשנו את החלפת חברת המזון ולא נתפשר על זה"
אחת האימהות: "דרשנו את החלפת חברת המזון ולא נתפשר על זה"
אחת האימהות: "דרשנו את החלפת חברת המזון ולא נתפשר על זה"
(צילומים: פרטי)
השנה נכנסה חברה חדשה להפעלת הצהרונים בעיר ועוד חברה חדשה המספקת מזון לילדים. לטענת ההורים, בימים האחרונים הם קיבלו תלונות רבות מילדיהם, שמסרבים לאכול את המזון המוגש להם. הורים שבדקו את הנושא מספרים על אוכל מקולקל, רקוב ואף עם נמלים.
התמונה אליה נחשפו ההורים, הביאה אותם לצאת למאבק בדרישה להחליף את החברה המספקת את האוכל.
גל חי, אמא לבת 3, המובילה את המאבק יחד עם מספר הורים נוספים, מספרת כי מספר ילדים התלוננו על הקאות, שלשולים וכאבי בטן. "האוכל שמגישים לילדים שלנו לא אכיל ולא ראוי למאכל אדם. הילדים הפסיקו לאכול והורים נאלצו להביא להם אוכל אחרי הצהריים. דרשנו את החלפת חברת המזון ולא נתפשר על זה".

2 צפייה בגלריה
צהרונים
צהרונים
לא מתכוונים להתפשר
(צילום המחשה: shutterstock)

חי מספרת כי קיימת בעיה נוספת, לא פחות חמורה, והיא מחסור גדול בצוותי הסייעות בצהרונים. לדבריה, בכל צהרון צריך להיות צוות של שלוש סייעות ואילו בפועל יש רק שתיים ובמקרים אחרים סייעת אחת. “אנחנו ההורים משלמים ממיטב כספנו כדי לקבל את התנאים הכי טובים לילדינו. ביטלתי את הוראת הקבע בבנק, כי מתחילת השנה הילדה שלי למדה רק יומיים בגלל שאין סייעות. אנחנו מבינים את בעיית גיוס הסייעות, אבל העירייה הייתה יכולה לא לפתוח את הצהרונים כל עוד הם לא מוכנים".
ההורים נפגשו השבוע עם גורמים בעירייה וקיבלו לטענתם הבטחה כי חברת המזון תוחלף ונושא הסייעות ייבדק. “נמשיך במאבק עד שנקבל את כל התנאים הטובים לילדינו", אמרה חי.
קראו גם >>>>
חברת מועצת העיר, עדי פרילינג־אנקורי, אמא לילד בצהרון בעצמה, אומרת כי כי העירייה מנסה לעזור ככל האפשר לגייס סייעות בפנייה לסטודנטיות ובנות שירות לאומי. “זו בעיה כלל ארצית והעירייה מתגייסת לזה".
תגובת העירייה: "בתוך שבעה ימים יכנס לפעולה בכלל צהרוני הגנים ספק המזון לאנצ׳ טיים, ספק מוכר שעבד בעיר לשביעות רצון כלל הצדדים. במידה ויתאפשר פרק הזמן לכניסתו אף יתקצר"