בקשה לאישור תביעה ייצוגית על סך שלושה מיליון שקלים הוגשה בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי תל אביב נגד חברת "הדר השרון לשיווק בע''מ", בטענה שהיא מפעילה בנתב השיחות שלה מוזיקת רקע חזקה שפוגעת בכבדי השמיעה ומונעת מהם לקבל את השירות הנדרש.
1 צפייה בגלריה
תביעה ייצוגית על סך 3 מיליון שקל
תביעה ייצוגית על סך 3 מיליון שקל
תביעה ייצוגית על סך 3 מיליון שקל
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>>
התובע, לקוי שמיעה המסתייע במכשיר שמיעה, רכש מהחברה מוצר שיובא על ידיה והתקשר למספר הטלפון של שירות הצרכנים לברר דבר מה. לטענתו, הוא נתקל במגבלה שמנעה ממנו לעשות כך, שכן בנתב השיחות של החברה נשמעת הקלטת הדיבור תוך כדי השמעת מוזיקת רקע באופן שהקשה עליו בשמיעה, עד כדי שלמעשה לא יכול היה ליצור קשר עם החברה ולקבל את השירות הנדרש. הדבר, כך נטען, פגע בזכויותיו ונעשה בניגוד לחוק.
בבקשה צוין כי תקנות שוויון זכויות קובעות, בין היתר, כי נותן השירות לציבור באמצעות מידע מוקלט ידאג כי השפה תהיה פשוטה ובקצב איטי, בלא מוזיקת רקע, שתושמע עם תחילת מסירת המידע המוקלט ובכל השפות שניתן בהן המידע לכלל הציבור. "חשוב להבין, תפעול מערכת ניתוב שיחות וניהול שיחה טלפונית עם נציג שירות, דורשים מהפונה לשמוע, להבין, להגיב להוראות, להקליד או לציין בפני המוקדן מידע. דרישות אלו, יש בהן כדי להציב חסם בפני אנשים עם מוגבלות שמיעה, שכן רעשי רקע, מוזיקת רקע, עוצמת קול נמוכה או דיבור מהיר, מקשים עליהם להבין את הנאמר”, צוין.
כן נטען כי "המשיבה מפרה את הוראות חוק שוויון זכויות ותקנות שוויון זכויות, תוך שהיא פוגעת באנשים הסובלים ממוגבלות שמיעה, יוצרת אפליה בין לקוחות מסוגים שונים, בניגוד לדין”.
לטענת התובע, הוא "חש תחושות אפסות, צער ועצב כתוצאה מאי יכולתו לעשות שימוש בנתב השיחות, וזאת בשל מוגבלותו וחוסר יכולתו לשמוע דבר עת נשמעת מוזיקת רקע השיחות של המשיבה".
מחברת "הדר השרון לשיווק בע''מ" נמסר בתגובה: "התביעה טרם התקבלה, אחרי קבלת התביעה נגיב בהתאם בבית המשפט".