מזה מספר חודשים שבמתחם פרטי, הנמצא בסמוך לפארק האקולוגי בהוד השרון, התמקמו כעשרה קרוואנים של תושבים מחוץ לעיר, והקימו מעין היאחזות משל עצמם. המתחם הוקם הרחק ממרכז העיר, מתחת לאפה של העירייה, ומתגוררים בו אנשים ומשפחות שאינם תושבי הוד השרון.
2 צפייה בגלריה
כך זה נראה. "עלול לגרום לזיהום סביבתי"
כך זה נראה. "עלול לגרום לזיהום סביבתי"
כך זה נראה. "עלול לגרום לזיהום סביבתי"
(צילום: יריב כץ)
בביקור במקום השבוע עולה כי מדובר בקבוצת אנשים ששמעו על המתחם, והחליטו להתיישב בו. חלקם הגיעו מסיבות אידיאולוגיות, אחרים מסיבות כלכליות. ההווי במקום מתרחש בעיקר בשעות הערב כשתושבי "השכונה הקטנה" מדליקים מדורות, לפעמים גם מנגל, ושומעים מוזיקה הרחק מעין כל רואה ואוזן שומעת.
תושב העיר שאחת לשבוע רץ באזור, מתאר: "זה התחיל כבר לפני מספר חודשים. בהתחלה היה מדובר על שניים־שלושה קרוואנים, לאט לאט זה התרבה. כשהתחלתי להתעניין, הייתה שמועה שמדובר בקהילה מסוימת שנעה ונדה לה ברחבי הארץ, ומדי פעם מתיישבת במקום מסוים למשך כשבוע שבועיים.

2 צפייה בגלריה
מתחם קרוואנים. נהנים
מתחם קרוואנים. נהנים
מתחם קרוואנים. נהנים
(צילום: יריב כץ)

"כשארכו השבועות והחודשים הבנתי שלא מדובר בקהילה זמנית, אלא ממש בשכונה חדשה. אני כבר לא מדבר על הטיפוסים ועל הלכלוך, עכשיו יש שם כעשרה קרוואנים, עם דשא סינטטי, ממש שכונה חדשה. קשה להאמין שה קורה, אבל זו המציאות".
תושבות שנחשפו למתחם הוסיפו: "אנחנו מביאות את הילדים שלנו בעיקר בימי שעון הקיץ לפארק, ואנחנו מפחדות לתת להם להסתובב באזור", אומרות שתי אמהות שהתלוננו ל"ידיעות השרון".
תושב אחר הדגיש כי הבעיה במתחם החדש היא לאו דווקא המגורים, אלא העובדה שמדובר במתחם ללא תשתית ראויה של מים וביוב, שיכולים לגרום עם הזמן לבעיות אמיתיות: "המתחם הזה הרי לא מוכר ובטח לא מפוקח.
"עם כל הכבוד על היוזמה מאיפה יודעים שהדבר לא יוכל לגרום לזיהום סביבתי, לאיפה הביוב שלהם זורם? הם גרים כאן בלי לשלם ארנונה ומים וביוב והכול פרטאץ'".
קראו גם:
אחד הדיירים במקום טען בפנינו כי הוא נמצא במקום באופן זמני, ולדבריו, הם מקבלים המון מחמאות על התעוזה והיוזמה: "לא נתקלנו בשום תלונות עד היום, להיפך, קיבלנו רק מחמאות על חיי החופש מהשיעבוד לבנקים עם משכנתאות. חוץ מזה שאנחנו לא מפריעים לאף אחד, הלוואי והרבה היו לומדים מאיתנו, אולי גם הבועה הנדל"נית הייתה מתפוצצת".
מעיריית הוד השרון נמסר: "מדובר במקרקעין הרשומים על שם בעלי זכויות פרטיים. במצב הדברים הנוכחי, פועלת העירייה באמצעים העומדים לרשותה על מנת לטפל בתופעה ולאפשר חניhה ציבורית לבאי הפארק ללא שהיית קראוונים".