אין אחד בהוד השרון שלא מכיר את יוסי עידן. בעל חברת התקנת מזגנים שהתפרסם בעיקר בזכות הזמרה ומעשי החסד והרווחה שהוא עושה. היום, כשהוא בגיל 60, עם 6 בנים ו-12 נכדים הוא סגר את העסק והחליט להתמקד בשליחות חדשה: ריצה לראשות עיריית הוד השרון.
2 צפייה בגלריה
יוסי עידן
יוסי עידן
יוסי עידן
(צילום: פרטי)
"אצלי, המודל הוא עזרא בנימיני, אנחנו כולנו מתגעגעים ליחס האנושי שהפגין", אומר עידן, "יש את זה היום פחות".
עידן איש חסד ממדרגה ראשונה, לרבים מאוד הוא סייע, אפילו בשעת הראיון עימו היינו בעיצומו של אירוע בו הוא טיפל בעולה חדש שאין לו איפה להתגורר, נתן לו כסף, העניק לו ביגוד ואוכל, ומתכוון לסדר לו מקום לינה קבוע: "ההקשבה והאכפתיות היא אבן יסוד והתשתית של כל מי שרוצה להיות איש ציבור, אצלי זה ב-ד.נ.א, אני לא יכול לראות מצוקה של תושב, והאמן לי שיש הרבה מצוקות כאן בהוד השרון, וזה לאו דווקא מתבטא בענייני רווחה, יש מצוקות בחינוך, בתחבורה, בתשתית, בדיור, באיכות הסביבה, חייבים להיות קשובים. הוד השרון התדרדרה מאוד בשנים האחרונות. זה לא סוד, רואים את העזובה בכל פינה, תקועים בפקקים, יוקר הדיור והמחיה בשמים, שלא לדבר על בעלי העסקים שסוגרים חנויות כאן חדשים לבקרים בגלל העול הרב שיש עליהם, אז לפני שמוצאים פתרונות, והאמן לי שיש לי תוכנית סדורה לכל אחת ואחת מן הבעיות הרבות שעומדות לפתחה של העיר האהובה שלנו, צריך קודם כל להיות קשוב.

2 צפייה בגלריה
יוסי עידן
יוסי עידן
יוסי עידן
(צילום: פרטי)

"באנו לשרת את הציבור", אומר עידן, "אנחנו לא בעלי בתים של העיר, הגישה הזו היא גישה לא טובה, אנחנו המשרתים של הציבור. ףכך אני חושב, ברגע שאתה מבין שאתה עובד בשביל האנשים, ולא שהם עובדים אצלך, אז הכול נראה אחרת. לצערי זה לא המצב כעת, ובגלל זה אני מתכוון לשנות את זה מן היסוד".
כאמור, אחרי קריירה בתחום מיזוג האוויר והזמרה החליט עידן להתמודד לראשות העיר ורואה בזה שליחות. על תחילתו בעולם המוזיקה הוא מספר: "התחלתי להופיע במקהלות ובאירועים משפחתיים. עם הזמן שמעו עליי יותר ויותר אנשים והזמינו אותי לאירועים".
בצבא שירת עידן בפיקוד הנח"ל וסיים כחייל מצטיין בזכות היותו חלק בלתי נפרד מהווי הבסיס. "בתור טבח הייתי עושה שמח במטבח. הייתי שר והחיילים היו מלווים אותי בתיפוף. אפילו המפקדים היו נוהגים להצטרף אלינו". מדי פעם היה מתגנב לחדר החזרות של להקת המחנה ומצטרף לשירתם. "בתקופה ההיא המוזיקה המזרחית לא הייתה כל כך פופולרית ובגלל זה לא הסכימו שאופיע עם הלהקה, אבל כולם החמיאו לפוטנציאל שלי. כשהשתחרר מהצבא חיפש עידן מקצוע לחיים והתלהב מהתקנת מזגנים. הוא עשה לביתו וכעת החליט, הרבה בגלל פניות של תושבים, לעשות גם למען הציבור.
"מה שהלך כאן בכל התחומים הוא נורא ואיום", אומר עידן, "אפילו את הדבר המינימלי, בטחון לתושבים, אין לנו. הוד השרון בצמרת גניבות הרכבים והרכוש בישראל, אין מענה. אנשים מפחדים לצאת החוצה בלילות, הרכבים שלהם אפילו בתוך חניונים שמורים, נמצאים בסכנה. זה דבר שצריך לעקר אותו מן השורש. יש לי תכנית בטחון שתתדע בדיוק איך לטפל בנושאים האלו.
"אני מסתובב בעיר, אני מדבר על מאות אנשים בכל שבוע, אני יודע מה הבעיות, אני לא יושב במגדל השן. לך לשכונות, לך אפילו למרכז העיר, תראה את העזובה, יש פארק אקולוגי יפה, זה נכון, אבל לא גרים אנשים בפארק, אנשים גרים בשכונות העיר, מה קורה עם זה.
"והתחבורה? אנשים ממתינים שעות בדרך לעבודה ובחזרה ממנה, העיר במצור. לא שבוע, לא חודש, לא שנה, כבר כמה שנים טובות. עד מתי, אני שואל. עד מתי?
"יש אפשרות לתקן את כל זה, אני חושב שלי לי את היכולת לעשות את זה, גם בגלל שאני מתייעץ עם הרבה מומחים, וכמו שאמרתי קודם, קשוב מאוד, שומע מה יש לאחרים לומר, ולא חושב שאני יודע הכול, מתייעץ, ובעיקר קשוב לרצונו של האזרח. זה הייחוד שלי, וככה אני חושב שאני אצליח לנצח.
"רק מי שיש לו את הרצון, התשוקה, והאהבה לעיר ולתושבים יכול להיות ראש עיר טוב, רק מי שקשוב אליהם יכול לאחות את הקרע הנורא שיש בעם, ומתבטא היטב גם בהוד השרון, אנחנו עיר קהילתית מאוד חזקה, ואני חושב שאני יכול לאחות את כל הקרעים ולהיות ראש העיר של כולם".